Bestiller meg RIAA

Jorgen1

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.02.2014
Antall liker
155
Mye fundering og vurderinger unnagjort og jeg endte opp akkurat der jeg ante at jeg kom til å ende opp.. Har ganske kort erfaring med vinyl, men liker det og har kommet til at det er et effektivt middel for å være blakk en stund til. Jeg har landet på å kjøpe Decware som noen ganske få her inne har erfaringer med, men som er et (for meg) veldig interessant produkt av flere årsaker. Først en link:
DECWARE Zen Triode Vacuum Tube Phono Stage ~ model ZP3

jeg valgte denne basert på følgende: Jeg har lagt vekt på matching av alle boksene jeg har kjøpt og denne passer veldig bra til ampen jeg har fra samme firma. Decware går litt alternative veier i sine produkter og spesielt i forhold til at de kun selges "factory direct". Solid bygget og svært gode reviews (men det får jo alle produkter nesten da). Mulighet for å tuberolle og endre litt signatur over tid. Livstidsgaranti. Kan ombestemme meg senere hvis jeg gå til MC pickup, men har en bra 2m Black nå som kommer til å gjøre susen, men STU blir et litt for stort javs i lommeboken..

Her er en positiv review, på side 124 eller noe slikt. Får ganske mye spalteplass:
Issue 74 – Magazine | TONEAudio MAGAZINE

så er litt spent, bestilling går inn på fredag, og det betyr at den kommer til meg tidlig i sommer. Planen er å pimpe den opp med det som kan oppgraderes fra fabrikk og begynne å finne noen gode driver-rør i mellomtiden. Når den først kommer til meg så skal jeg legge ut et par bilder av den fra et hjemmemiljø.

Kommer til å brukes i et system med en SET eller SEP amp, fulltoneHT og en klassiker av en TD160b MK2.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
13.447
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Tråd flyttet fra hifi-generelt til vinyl avdelingen.

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
19.651
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Spennende, Jørgen! Hva bruker du nå? Det forventes at du kommer tilbake med en mer utfyllende rapport etter hvert;). Kan jo ta med min egen RIAA til deg så vi kan foreta en uhøytidelig sammenligning en gang.

Jorgen1

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.02.2014
Antall liker
155
I dag spiller jeg på en Project PhonoBox S tror jeg, denne er bare på lån og bedre enn den billigste varianten jeg nødkjøpte for et år siden omtrent når jeg fikk tilslaget på TT.

ja skal presentere den i mer detalj når jeg mottar den. Regner med at den blir noe ganske annet enn det jeg bruker for tiden. Får mye positiv feedback fra folk som har tatt den i bruk. Kan ikke allverdens om temaet, men har lest meg godt opp på denne og tror det blir en lykkelig løsning. Og tror ikke minst at jeg føler meg veldig trygg på kvaliteten og eierglede den kommer til å tilby.

Du må gjerne gå for en sammenligning når alt er i boks. Men for all del. Spiller ganske fint på DAC også så det er bare å ta turen for en litt annerledes tilnærming til bra lyd.

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Antall liker
2.855
Sted
Bærum
Er ikke dette egentlig en "mitt anlegg-tråd"?
Sikkert veldig bra RIAA, men det som interesserte meg mest i linken, var den båndspillergreia. Problemet er bare at alle kan ikke sitte på mastertapes, eller "next to" mastertapes....

Jorgen1

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.02.2014
Antall liker
155
Det kan egentlig godt hende at hører mer hjemme et annet sted. Men la den på feil sted og ble flyttet hit. La ut fordi var litt høyt oppe og happyhappy med å ha landet en beslutning. Og syntes riaa trinnet ser spennende ut løsningsmessig, ser i mine øyne veldig bra ut, og fordi tror blir en vesentlig bedring enn innstegs typen jeg bruker nå. Snakket med noen eiere som mener gode ting. Lager neppe noen "min anlegg tråd" for den saks skyld. Så sikkert litt stolt og fornøyd

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Antall liker
2.855
Sted
Bærum
Det kan egentlig godt hende at hører mer hjemme et annet sted. Men la den på feil sted og ble flyttet hit. La ut fordi var litt høyt oppe og happyhappy med å ha landet en beslutning. Og syntes riaa trinnet ser spennende ut løsningsmessig, ser i mine øyne veldig bra ut, og fordi tror blir en vesentlig bedring enn innstegs typen jeg bruker nå. Snakket med noen eiere som mener gode ting. Lager neppe noen "min anlegg tråd" for den saks skyld. Så sikkert litt stolt og fornøyd
Helt greit. Og kjøpergleden skal man ikke kimse av. Ser forresten ut til at du har forstått det som svært mange ikke forstår, nemlig at høyttalere ikke bør bedømmes etter evnen til å flytte luft. Da er det langt bedre å kjøpe en vifte - mye billigere også.

Jorgen1

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.02.2014
Antall liker
155
Ja egentlig syntes jeg den var bra.. men mener ikke å være for frekk altså
Jeg har sikkert brukt noen hundre timer per ting jeg har kjøpt og da er du for meg mer moro å komme videre. Avveininger er tingen

Jorgen1

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.02.2014
Antall liker
155
Ser fin ut, den riaaen, og med rør og vaksen-straumforsyning er han gjerne fin å ha i heimen. Men det er avgrensa kor mange pickupar du har å velje mellom.
Heia
Kom bare på at jeg har laget denne tråden nå siden jeg fikk mail om at den er på benken og i ferd med å bygges. den kommer til å være ferdig om en ukes tid eller noe, og jeg får den hjem om 4-6 uker siden jeg sniker den inn under radaren og venter til feriepenger og diverse er på gang.
Jeg vet at det er begrensninger i utvalg av veldig gode PU. Jeg kan kjøpe step-up transformer ved siden av, enten fra samme firma eller sikkert fra andre (? spørsmålstegn fordi jeg faktisk ikke vet om det er forskjeller på STU i seg selv- eller om det er det som med så mange andre ting at det er viktig å holde seg til en produsent) Har sett en på torget her og den er hyggeligere priset enn fra decware.

Jeg vet også at det er mange lydglade som kun vil forholde seg til MC pu og har lest og fått forklart årsakene til dette, så på sikt er det sikkert et behov og riktig å gå den veien. Når det er sagt, jeg har tro på at 2m black vil være en veldig god PU sett opp mot øvrig utstyr, og det er ingen ting i veien for å lære og oppleve forskjellene selv.

Valgte ikke å kjøpe med tape option på denne, dette rett og slett fordi jeg ikke kommer til å gå den veien noen gang, til tross for at jeg leser at det er veldig god lyd i tape, men et sted må alle sette grensen og her er min, den er allerede godt strekt for min del. Skulle jeg velge å selge den noen gang er jeg også ganske sikker på at det ikke svarer seg kun å se på merverdien denne opsjonen kunne resultert i.

Jorgen1

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.02.2014
Antall liker
155
Det er jo fint at noen føler med meg... tre mnd venting er for meg hardt og for andre er det forståelig nok av medium interesse. Kanskje skulle kunne holdt dette innenfor mitt eget hode. Men liker å

Jeg håper den er så god at den er verdt for andre å prøve

Uansett vi kan vente sammen litt da på en måte....

Topp Bunn