Godt spørsmål. Jeg har såvidt brukt den og aner ikke om den har effekt. Den kom med på kjøpet av Dynavectoren fra Snapa, og er sikkert fine greier. Kjekt å ha.leon skrev:Fin liste Jøgga!
Hva synest du om Onzow Zerodust stiftrens ?
Jeg synes den er helt suveren. Rask i bruk, og meget effektiv. Det var en som hadde hørt (av en forhandler i Berlin) at den etterlot seg avleiringer på nåla. Jeg har ikke kunnet observere noe sånt. Eneste ankepunkt er at den er for høy til at man kan senke nåla på den ved hjelp av armliften. Man må løfte manuelt, og være forsiktig så man ikke skumper pickupen borti kantene.Jøgga skrev:Godt spørsmål. Jeg har såvidt brukt den og aner ikke om den har effekt. Den kom med på kjøpet av Dynavectoren fra Snapa, og er sikkert fine greier. Kjekt å ha.leon skrev:Fin liste Jøgga!
Hva synest du om Onzow Zerodust stiftrens ?
KISSVidar P skrev:Eller stryke et strøk med Discwasher-børsta![]()
Hvordan er den annerledes enn den som følger med pickupene til Ortofon, rent praktisk? Jeg synes Zerodust er raskere å bruke, og gir bedre resultat. Greit nok at 'boksen' er av plast og ikke eksotisk regnskogstømmer.Vidar P skrev:Eller stryke et strøk med Discwasher-børsta![]()
Hvor får vi tak i Decca 2+2 ?Vidar P skrev:Det er den. Å se den = å måtte kjøpe den. Mens de ennå er å få tak i. Samme gjelder forresten Decca 2+2-børsta.
Ja, si det. Jeg prøvde selv for et par år siden-uten hell. Men etter hva Vidar P. antyder, så finnes den muligens et sted der ute.Jøgga skrev:Hvor får vi tak i Decca 2+2 ?Vidar P skrev:Det er den. Å se den = å måtte kjøpe den. Mens de ennå er å få tak i. Samme gjelder forresten Decca 2+2-børsta.
Trodde den forsvant for flere år siden.
Det har ikke syntes nødvendig hos meg iallefall.leon skrev:Da var Audio Technica AT607 Stylus cleaning fluid også på vei i posten
Vidar P; Jeg forsto det slik at du tok en dråpe med væske på stiftrens
børsta ved bruk, krever dette noe skylde/vaske jobb av stiftbørsta etter bruk ?
Det er det. Den fulgte med (sammen m filtmatten selvf.) da jeg fikk min andre P5 i hus.Minutten skrev:@emotikon
Så i klassisk tråden at du hadde byttet ut filtmatten på Regaen din, er det en Ringmat du bruker?
-Minutten
Forstår, takker.Vidar P skrev:Det har ikke syntes nødvendig hos meg iallefall.leon skrev:Da var Audio Technica AT607 Stylus cleaning fluid også på vei i posten
Vidar P; Jeg forsto det slik at du tok en dråpe med væske på stiftrens
børsta ved bruk, krever dette noe skylde/vaske jobb av stiftbørsta etter bruk ?
Det eneste jeg passer på er at denne dråpen flater ut på busta. Busta er så tett at en dråpe på den vil holde dråpeform, og da er det en risiko at det er for mye væske, slik at noe av det kan krype opp cantileveren og inn i pu'en. Derfor er AT 607 så fin, den kommer med en "neglelakksbørste" i toppen, og man stryker bare et strøk på overflaten til busta på Discwasheren. Kan ikke huske å ha skylt av Discwasheren noen gang jeg.