Beste rimelige og gode BluRay-/DVD-/CD-spiller?

N

nb

Gjest
Skal du spills musikk eller se film? Tar du hd-bilde fra BR over HDMI så spiller det knapt noen rolle hva du bruker siden standarden er ganske striks og spilleren gjør fint lite. For DVD stiller det seg noe annerledes.

Oppo er jo en sikker vinner som en allroundmaskin men om det oppfyller kravet til "rimelig" kommer jo litt an på.

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
14.008
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Takker nb.

Dette er noe til en venn, og prisleiet er maks 2.000 - så Oppo blir for avansert og dyrt. Også må den ha analog lyd ut, glemte jeg å si.

(Jeg kjenner overhodet ikke til dette segmentet. Det er kanskje ikke så store forskjeller ute og går.)

QWERT

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.04.2012
Antall liker
138
Torget vurderinger
0
Jeg har en Sony BDP-S4100 og en Brik dac som til sammen koster 1500. Film og cd avspilling blir meget bra på denne komboen i forhold til pris. Har også internett, Netflix osv.

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.433
Torget vurderinger
1
Takker nb.

Også må den ha analog lyd ut, glemte jeg å si.
Hvis det er analoge multikanals utganger vi snakker om begynner det å bli vanskelig med ny spiller til den prisen.

Sist redigert:

Academic_South

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2013
Antall liker
403
Kjøp brukt. Panasonic DMP-500 er meget bra (om en kan leve med fjernkontrollen). Den beste spilleren som er betalbar på bruktbørsen (ca. 3000) er Cambridge BD751. Den har meget bra lyd på de analoge utgangene og blir bare slått på bilde på siste generasjon Oppo (103/105) og Cambridge (BD752).

JCP

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.04.2014
Antall liker
368
Sted
Moss
Jeg er sjøl på leit etter bd/mediaspiller-kombinasjon og jeg har fått veldig sans for Yamaha sine; hyggelig prisleie og alle kan styres med mobiltelefonen.

Academic_South

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2013
Antall liker
403
Jeg er sjøl på leit etter bd/mediaspiller-kombinasjon og jeg har fått veldig sans for Yamaha sine; hyggelig prisleie og alle kan styres med mobiltelefonen.
Joda, men Yamaha Blu-ray-spillerne mangler en del både på bilde- og lydkvaliteten målt opp mot de nevnte spillerne (google er din venn...).

JCP

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.04.2014
Antall liker
368
Sted
Moss
Jeg leser sjølsagt bare de positive omtalene ;)

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.338
Sted
Nadadouro, Portugal
Hmm, noen ganger er Front L/R bedre å bruke enn Stereo ut tror jeg.
Jeg bruker selv Front L/R ut, sub, senter og surround høyttalere av i menyen, Cambridge BD751 sender LFE signalet ut på denne utgang selvom sub er satt til av, dette fungerer i DolbyDigital, ikke i DTS. Dette er en glipp fra Cambridge sin side da det egentlig ikke burde være muligt.
dette er testet med Digital Video Essentials platen så det stemmer.

Topp Bunn