Beste platespiller til 10000?

hexachordia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2005
Innlegg
172
Antall liker
19
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
5
Hei folkens,

Jeg skal nå etter en del år i digitalialand kjøpe meg platespiller. Tilhører den idiotiske gruppen mennesker som solgte over 400 lp'er for 15 år siden. Jeg tenkte nå å anskaffe en ny spiller, gjerne med pu, og så oppgradere derfra. Hadde tenkt at denne spilleren skulle "holde noen år". Begynner med riiaa'n i min integrerte (inntil 58 db forsterkning). Kunne noen av dere med erfaring inne vinylens vidunderlige verden komme med noen råd på hvor det lønner seg å begynne? Hadde tenkt å kjøpe brukt..På forhånd takk for alle tips!

mvh

Hexachordia
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.705
Antall liker
7.947
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Held for tida på med ein Super Scoutmaster frå VPI. Denne er dyr - men om mindre gjer nytta, kan det kanskje vere råd å finne ein Scoutmaster, og på sikt få tak i den tunge tallerkenen som gjer underverk med musikken?

Elles er både Clearaudio Solution/Champion og Nottingham Spacedeck fantastiske spelarar, men eg anar ingenting om bruktmarknaden (ingen som har ein sånn i hus er vel villeg til å selje han billeg?)
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.514
Antall liker
7.559
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Audiophile-Arve skrev:
Held for tida på med ein Super Scoutmaster frå VPI. Denne er dyr - men om mindre gjer nytta, kan det kanskje vere råd å finne ein Scoutmaster, og på sikt få tak i den tunge tallerkenen som gjer underverk med musikken?

Elles er både Clearaudio Solution/Champion og Nottingham Spacedeck fantastiske spelarar, men eg anar ingenting om bruktmarknaden (ingen som har ein sånn i hus er vel villeg til å selje han billeg?)

;D ;D Ingen som har en slik vil vel selge ......"period" ;)
 
Topp Bunn