Beste HT-kabler som selges i metervare.

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.832
Antall liker
5.477
Sted
Holmestrand
Schumacher skrev:
Interessange betraktninger du har der BanjoArne...

Jeg stusset også på at lederne i Type4 var så tynne-2 17 AWG og 2 20 AWG i kabelen,det gir ikke så mye mer tverrsnitt enn hva jeg har idag i mine sølvkabler som har 2 ledere på hver pol på 1mm(mellom 18 og 19 AWG). Derfor er jeg også inne på tanken å betille meg 8 meter Type4 slik at jeg kjører 2 meter kabel til hver pol,da får man jo 2x17 og 2x20 til hver pol.Med en meterspris på 69 kr så blir det jo ikke noe bomkjøp uansett.
Jeg har også bestilt med en dunge med kopper-spader på ebay fra HongKong,så da får jeg vel terminere de KWIK12 jeg har også å se hva de egentlig duger til... :)
I den siviliserte delen av verden måles ledninger i kvadratmm, i stedet for det for folk flest totalt intetsigende AWG. Vi har også sluttet med alen, fot, tommer for ikke å glemme bismerpund (herunder merke som var 1/24 (=249 gr) av et bismerpund hvis jeg ikke husker feil).
 

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Innlegg
870
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Enig,men skal må se på /kjøpe kabler fra USA så er de som regel oppgitt i AWG,og da må man sjekke kvadrat opp mot omregningstabell... dette er vel ikke noe problem.
 
Topp Bunn