Beste Holst - Planetene innspilling?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Steinar_Lund skrev:
    Voff skrev:
    Steinar_Lund skrev:
    Jeg har ikke hørt vinylutgaven, men jeg er litt nysgjerrig på hvilken cd-versjon du sammenligner med?
    Jeg sammenlignet med første CD utgivelse av LP'n ovenfor. Dette var i 1986 og husker det som en stor nedtur...
    Dæven! Da skulle jeg gjerne hørt vinylen :eek:
    Jeg har bare hørt vinylen, og det var hos Dr.Evil i første halvdel av åttitallet. Hans rigg basert på Micro Seiko klarte fint å spore platen etter min hukommelse, og hans store transmisjonslinje-ht klarte å gjengi lyden godt. Siden han solgte sin Micro Seiki har jeg aldri hørt den igjen.

CD-en bryr jeg meg ikke om, for så interessant er hverken verket eller tolkningen for meg.

R

Roysen

Gjest
    Min Planetene favoritt er med Zubin Mehta på XRCD. Ellers skrytes det mye av lydkvaliteten på en ny Planetene innspilling gjort av det franske audiofile plateselskapet Fidelio som jeg har på handlelisten fra Elusine Disc. Jeg husker ikke i farten hvem som er dirigent og hvilket orkester.

Mvh
    Roysen

N

nb

Gjest
    Roysen skrev:
    Ellers skrytes det mye av lydkvaliteten på en ny Planetene innspilling gjort av det franske audiofile plateselskapet Fidelio som jeg har på handlelisten fra Elusine Disc. Jeg husker ikke i farten hvem som er dirigent og hvilket orkester.
    Melanie Barney & The Buzz Enseble - aldri hørt om de. Ser ut som det er en transkripsjon for orgel og messingensemle.

Musicians:
    Melanie Barney, organ
    Buzz Ensemble:
    Frederic Gagnon, trumpet, piccolo
    Sylvain LaPointe, trumpet, flugelhorn
    Marc-Antoine Corbeil, horn
    Jason de Carufel, trombone, euphonium
    Sylavin Arseneau, bass trombone

.. så neppe en mainstream "Planetene" men kan jo selvsagt være interessant uansett, men neppe den man kjøper som sin første "Planetene" ;)

R

Roysen

Gjest
    Du har rett nb, det der er ingen mainstream Planetene og kan vel mer sees på som et kuriøst innslag.

Mvh
    Roysen

larsggu

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.07.2007
    Antall liker
    21
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    OKA skrev:
    Ser at ingen har nevnt denne. James Levine på DG fra 1990.

Den har jeg hatt siden den kom ut, og uten at jeg har hørt andre innspillinger liker jeg meget godt denne. Svært god lyd er det også.

Har hørt Planetene live et par ganger men så dramatisk og mektig som denne innspillingen har de ikke vært.
    Noen som har sammenlignet denne innspillingen med Decca?
    Støttes! Det er mulig man blir en smule blasert når man er hobbytrombonist sjøl da, men messingseksjonen til Chicago Symphony er i en klasse for seg.

http://www.amazon.com/Holst-Planets-Gustav/dp/B000001GCZ

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn