Beste hodetelefoner + forsterker under 3000?

Robb1

Medlem
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
47
Antall liker
1
Hei!

Har tenkt på hodetelefoner i godt over et år nå, men klarer ikke å bestemme meg om eller hva jeg skal kjøpe. Har sett en god del reviews, men uansett hvilke hodetelefoner jeg finner som ser interessante ut, så er det noen som kritiserer dem slik at jeg blir usikker.

Jeg er klar over at 3000 ikke er mye penger i denne verdenen, men det er mye annet jeg også kunne tenkt meg å bruke 3000 kr på.

Det jeg ønsker, er et godt par åpne, over-ear hodetelefoner for å høre musikk og spille spill på PC(Så forsterkeren må ha usb-inngang).

Er det noen som har en grei kombo til slik bruk? Er mer opptatt av at lyden er klår og fin(For musikken sin del), og et bra lydbilde? Er litt forvirret over uttrykkene "imaging" og "sound stage". I alle fall, muligheten for å kunne posisjonere fiender i et FPS spill, for eksempel.

Noen av de jeg har sett på er Sennheiser's 500 serie og Beyerdynamic 880 og 990.
Forsterkere har jeg ikke sett noe spesielt på, da jeg ikke har peiling på hvilke merker i det norske markedet som er OK.

Har også vurdert å bare kjøpe et HyperX Cloud II da jeg er lei av å ikke bli enig med meg selv.
 

alfao

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2007
Innlegg
425
Antall liker
119
Sted
Bergen
Torget vurderinger
4
Kjøp en brukt cambridge dacmagic+ ligger ofte på Finn. Sennheiser er gode, men kan trygt anbefale en lytt på Audiotechnica mx50. Tviler på du kan finne noe som er bedre til prisen.
 

Georgb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2018
Innlegg
184
Antall liker
574
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Jeg vil faktisk påstå at m50x har mye konkurranse i den prisklassen. For originalposteren sin del så høres det ut som pris er ganske viktig. Jeg ville personlig bare gått for et par Creative Aurvana Live! og ikke brydd meg med amp. CAL! er en fantastisk hodetelefon til prisen og krever veldig lite amplifikasjon. Det samme kan forøvrig sies om DT770/990 i versjonene med lav impedans. Selv om 770/990 ikke er et stort skritt over CAL! etter min mening så vil jeg påstå at den langt bedre byggekvaliteten rettferdiggjør prishoppet. Lykke til med å finne hodetelefoner :)
 

Robb1

Medlem
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
47
Antall liker
1
Kjøp en brukt cambridge dacmagic+ ligger ofte på Finn. Sennheiser er gode, men kan trygt anbefale en lytt på Audiotechnica mx50. Tviler på du kan finne noe som er bedre til prisen.
Jeg vil faktisk påstå at m50x har mye konkurranse i den prisklassen. For originalposteren sin del så høres det ut som pris er ganske viktig. Jeg ville personlig bare gått for et par Creative Aurvana Live! og ikke brydd meg med amp. CAL! er en fantastisk hodetelefon til prisen og krever veldig lite amplifikasjon. Det samme kan forøvrig sies om DT770/990 i versjonene med lav impedans. Selv om 770/990 ikke er et stort skritt over CAL! etter min mening så vil jeg påstå at den langt bedre byggekvaliteten rettferdiggjør prishoppet. Lykke til med å finne hodetelefoner :)
Begge hodetelefonene dere foreslår er lukket? Er ikke det med på å drepe litt av lydbildet? Hvis det er rett uttrykk.
 

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Innlegg
1.885
Antall liker
663
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Kjøp en brukt cambridge dacmagic+ ligger ofte på Finn. Sennheiser er gode, men kan trygt anbefale en lytt på Audiotechnica mx50. Tviler på du kan finne noe som er bedre til prisen.
Jeg vil faktisk påstå at m50x har mye konkurranse i den prisklassen. For originalposteren sin del så høres det ut som pris er ganske viktig. Jeg ville personlig bare gått for et par Creative Aurvana Live! og ikke brydd meg med amp. CAL! er en fantastisk hodetelefon til prisen og krever veldig lite amplifikasjon. Det samme kan forøvrig sies om DT770/990 i versjonene med lav impedans. Selv om 770/990 ikke er et stort skritt over CAL! etter min mening så vil jeg påstå at den langt bedre byggekvaliteten rettferdiggjør prishoppet. Lykke til med å finne hodetelefoner :)
Begge hodetelefonene dere foreslår er lukket? Er ikke det med på å drepe litt av lydbildet? Hvis det er rett uttrykk.
Dt990 er ikke lukket
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.222
Antall liker
9.459
Torget vurderinger
2
Jds lab Atom hodetelefon forsterker koster 99usd og 1200kr på døra en uke etter. Ytelse helt i toppsjiktet, . Se audiosciencereview.
Sjekk om den har passe inngang,USB overgang til RCA kan antagelig kjøpes?
 
Sist redigert:

Robb1

Medlem
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
47
Antall liker
1
Kjøp en brukt cambridge dacmagic+ ligger ofte på Finn. Sennheiser er gode, men kan trygt anbefale en lytt på Audiotechnica mx50. Tviler på du kan finne noe som er bedre til prisen.
Jeg vil faktisk påstå at m50x har mye konkurranse i den prisklassen. For originalposteren sin del så høres det ut som pris er ganske viktig. Jeg ville personlig bare gått for et par Creative Aurvana Live! og ikke brydd meg med amp. CAL! er en fantastisk hodetelefon til prisen og krever veldig lite amplifikasjon. Det samme kan forøvrig sies om DT770/990 i versjonene med lav impedans. Selv om 770/990 ikke er et stort skritt over CAL! etter min mening så vil jeg påstå at den langt bedre byggekvaliteten rettferdiggjør prishoppet. Lykke til med å finne hodetelefoner :)
Begge hodetelefonene dere foreslår er lukket? Er ikke det med på å drepe litt av lydbildet? Hvis det er rett uttrykk.
Dt990 er ikke lukket
Snakket om M50x og CAL. Ikke DT som jeg selv nevnte.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.222
Antall liker
9.459
Torget vurderinger
2
Som så ofte i Y videoer: Fyren kommer jo ikke til poenget , gadd ikke vente... lenge nok
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.909
Antall liker
8.202
Torget vurderinger
1
Jeg kjøpte nylig et par HiFiMAN HE-4XX fra Massdrop til 1770,- kr. De er basert på HE-400i, men har litt annen turning av lyden som faktisk skal være mer nøytralt. Det gikk 2-3 uker før de var her, men de var vel verdt å vente på. Meget god lyd, særlig i mellomtonen. Da kan du velge forsterker, og også der har Massdrop et prisgunstig alternativ i form av O2+SDAC som er en nyere variant av designet til den ikke ukjente NwAvGuy som raljerte Head-Fi forumene for noen år tilbake.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Robb1: Ikke åpne i konstruksjonen, men et par Focal Listen er imo det beste du får i disiplinen "lettdreven, betalbar streeter". Ikke bare funker de på alt fra Walkman til High-end Headamps, men de spiller alt like bra, har minneskum i øreputene og forsegler deg fra verden. Med en SVÆR, åpen lyd. Forsterker til dem kan være feks en Meridian Explorer II. Ellers har også Beyerdynamic en søt liten en, hvis du vil ha det enda mer bærbart enn Meridian:cool:
I den åpne ende, prøv klassikerne i GRADOs SR-serie...Funker for eksempel med Musical Fidelity, Rega og Audiolab. MDAC Nano fra sistnevnte er ordentlig fin..Bruker trådløs BT-overføring, driver det meste av headsets og ser ut som en million pund. Med full fokus på Audiolabs virkelige force: Lydkvaliteten. Denne har ingen klassisk lader, men bruker ei medfølgende ladeplate. Og er en meget god match til disse ovennevnte Focalene. Har du en Android-telefon kan du også prøve Audiolab P-DAC..til snaue 900 NOK..

www.audiolab.co.uk
www.hififreaks.dk
www.hififreaks.no
 
Sist redigert:

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.909
Antall liker
8.202
Torget vurderinger
1
Trodde det var hodetelefoner vi skulle diskutere her? :cool:

-typisk Hifisentralen.
 

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Innlegg
943
Antall liker
308
Torget vurderinger
1
Sorry, postet i feil tråd, slettet innlegget nå.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Bjørn H: Som man spør, får man svar..Du skulle fløtta innlegget..
 
Topp Bunn