Sennheiser HD 800
@marsboer
Takk for svar.
Jeg tror ikke jeg har benyttet ordene musikalsk og musikalitet i denne sammenheng. Andre kan dog ha gjort det.
Jeg opplever hverken lyttetretthet eller uønsket sibilans med Sennheiser HD 800. Altså lite engasjert, men ikke sliten.
@marsboer
Takk for svar.
Jeg tror ikke jeg har benyttet ordene musikalsk og musikalitet i denne sammenheng. Andre kan dog ha gjort det.
Se gjerne også oppfølgeren "Noen observasjoner og tanker" som er en respons til InExiles respons på ovennevnte innlegg.Jeg er forøvrig enig i dine konklusjoner innlegget du henviste til. HD800 er et analyseverktøy.Se gjerne mitt innlegg "Tilknappet og emosjonelt handikappet?"
For meg blir det dessverre mer observasjon enn engasjement og nytelse. Jeg hverken forventer, enn si håper på, hæla i taket hele tiden, men det blir gjerne litt stusselig når man hverken blir engasjert, berørt, rørt, tatt med, osv. Akkurat nå fikk jeg en assosiasjon til en runde på en kjedelig kunstutstilling. Det er stor forskjell på det og en runde der du finner bildene interessante el.l. Ditto for museer. Tidligere i dag tenkte jeg på Vidar Theisen (jeg har hørt presumptivt mer engasjerende foredragsholdere).At man synes de blir for analytiske og "kjedelige" er selvsagt helt forståelig,
Jeg opplever hverken lyttetretthet eller uønsket sibilans med Sennheiser HD 800. Altså lite engasjert, men ikke sliten.
Noen apropos:Jeg stoler mer på Lehmann Audio Black Cube Linears evne til å drive disse telefonene etter produsentens ønske enn det meste annet, selv om man selvsagt er i sin fulle rett til å foretrekke noe annet.