Beste høyttaler i verden under 20K

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Innlegg
837
Antall liker
2
Hammer Dynamics S12, uten tvil!
 

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.163
Antall liker
541
Jeg ville helt klart gått for disse:



Om valget stod mellom disse og B&W-800 så hadde jeg selv om jeg ikke har hørt disse enda valgt nettopp dem...

Koster 2.150 Euro i standardversjon (finnes i dyrere versjon også men vipper da over 20K)

Frakt kommer i tillegg, sant du må bygge dem selv - og da vil nok prisen nok ligge på 20.000 til sammen.

Kanskje litt liten forsterker du har, men jeg hadde så avgjort satset på disse uansett... Utrolig, ikke sant, når jeg enda ikke har hørt dem selv... Men mener bestemt at dette ikke ville vært så store sjansen å ta, i alle fall hadde du fått høytalere som spilte på hele registeret intet mindre...
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1


Min Dynaudio Focus 110 i Rosewood...

Enig med Roda.... de er superlekre i Rosewood...

Destiny.. :)
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
made4u skrev:
Jeg ville helt klart gått for disse:



Om valget stod mellom disse og B&W-800 så hadde jeg selv om jeg ikke har hørt disse enda valgt nettopp dem...

Koster 2.150 Euro i standardversjon (finnes i dyrere versjon også men vipper da over 20K)

Frakt kommer i tillegg, sant du må bygge dem selv - og da vil nok prisen nok ligge på 20.000 til sammen.

Kanskje litt liten forsterker du har, men jeg hadde så avgjort satset på disse uansett... Utrolig, ikke sant, når jeg enda ikke har hørt dem selv... Men mener bestemt at dette ikke ville vært så store sjansen å ta, i alle fall hadde du fått høytalere som spilte på hele registeret intet mindre...
Jaaaaa... dette er på ett helt annet nivå vøtt...
Kan man bygge, så er det faktisk gøy! Da låter det bedre vøtt!
Lagd'n sjæl vøtt, lakka'n sjæl ja!
9 toms atc bass... det ække småtteri nei!!!

mvh
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
Faciten kommer vel i augustnummeret av Stereophile 8), innen da, bare fantaser....
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.334
Antall liker
375
Torget vurderinger
14
made4u skrev:
Jeg ville helt klart gått for disse:



Om valget stod mellom disse og B&W-800 så hadde jeg selv om jeg ikke har hørt disse enda valgt nettopp dem...

Koster 2.150 Euro i standardversjon (finnes i dyrere versjon også men vipper da over 20K)

Frakt kommer i tillegg, sant du må bygge dem selv - og da vil nok prisen nok ligge på 20.000 til sammen.

Kanskje litt liten forsterker du har, men jeg hadde så avgjort satset på disse uansett... Utrolig, ikke sant, når jeg enda ikke har hørt dem selv... Men mener bestemt at dette ikke ville vært så store sjansen å ta, i alle fall hadde du fått høytalere som spilte på hele registeret intet mindre...
Har denna høyttaleren eit navn og typebetegnelse? Lit info også kansje?
 

Vinmono

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.09.2005
Innlegg
84
Antall liker
5
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Håvarhede skrev:
Takk for alle forslag. Jeg tror at Monitor Audio GS 20 er en lite god matsj med densen. De nye Yara fra Audiophysic er nok løsningen og eventuelt en framtidig Yara sub. Hadde Audiophysic Spark, men de låter nok enda mer suverent med T+A.
T+A og Audio Physic...? -careful now, think about what you're doing! Hadde T+A og AP Tempo 3i, og maken til lydpanorama har jeg aldri hatt i heimen, verken før eller siden! Gode kompnenter som leverer enormt mye i "de riktige" oppsettene, men pokker så vanskelige å få til å spille bra sammen - jeg fikk det ikke til... ???

Skal du ha et allsidig anlegg, men dynamikk og moro, er Densen og Audiovector en trygg og god kombinasjon. Går ikke dypest i verden, men det oser av spilleglede! Stemme er herved avgitt...

----------------
Vittula
 

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.163
Antall liker
541
Info skal bli:

A.O.S. Audio System - Studio 100 TL ATC

Tekniske data:
System: 3-way Transmission-Line Speaker, floorstanding
Dimensions: 1125 mm x 275 mm x 424 mm (HxWxD)
Filter: electrical 3-way-crossover
Crossoverpoints: 250 Hz, 2.200 Hz (12dB)
Frequency area: 18 Hz-beyond 40 kHz)
Impedance: 6 Ohms
efficiency: 86 dB bei 1 W/ 1 meter
amplifier: from 20 Watt p. channel
available: Export only as Kit - Complete System (only on request in Starnberg)

PS: 18hz er bare ett tall, jeg har hørt subber med spesifikasjoner under det som ikke har gjort inntrykk på meg nedover i frekvens, slik jeg har hørt høytalere med spesifikasjoner på "bare" rundt 30hz hvor bassen har opplevdes vannvittig mye riktigere enn hva som på papiret så mye bedre ut... Måten disse strekker seg ned på må oppleves da B&W800 f.eks. (tar en kjent høytaler som koster veldig mye) ikke gjør inntrykk på meg i de lave frekvenser.... A.O.S.'ene her skal jeg love ville gitt de fleste ett realt hakeslepp og dem kan spille i en verden få høytalere makter å gjøre etter dem da selv dyre sub-sett ikke kan prestere maken (mer risting og høyere trykk ja, men disse byr på musikk i en for mange ny verden mang en høytaler ikke henger med på - tenkte ikke da på B&W'ene da dem jo spiller på fult spekter dem også selv om dem nok ikke imponerer i de lave frekvenser slik disse kan)...

Men nå blir disse litt dyrere enn 20k inkludert moms etc... Så dette byggesettet nærmer seg nok heller 25.000 og blir dermed ikke relevant likevell.
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Etter ha hørt AudioNote-høytaleren ville jeg uten tvil strekt med de nødvendige tusenlappene over 20K for å telegne meg "entry-level" utgaven.
Dæven for en morsom høytaler med nettopp "hjerte og smerte"!

Siden alle modeller benytter samme kabinett, kan man oppgradere nærmest i det uendelige uten å måtte forklare utbytting av høytalere:) (Faktisk et kjempeargument for å velge en slik høytaler).
 

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.163
Antall liker
541
For 20.000, spesielt om man ser mot brukt, så finnes det mange høytalere der ute som gjør meg varm av beundring over hva dem presterer... Alle har de sine styrker og svakheter, men det dem gjør bra det gjør dem til gangs... Vet ikke hva bruktprisen for noen ELS fra Quad er, men dem er ett annet eksempel der de satte inntrykk på meg og hadde sin styrke (fikk positivt inntrykk av elektrostater via dem, TL høytalere til sammenligning har en helt annen sound og jeg har hørt flere bra der også, samt der finnes mange kjempegode stativhøytalere til prisen...

Med 20.000 så kan du velge og vrake, men kjøp fortrinnsvis brukt.
 

Brianh

Bransjeaktør
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
371
Antall liker
32
Torget vurderinger
1
Patos Lyric 402 Mk 3. Spiller musikk. Et opplagt førstevalg ;)
 
Topp Bunn