Høyttalere Beste høyttaler 50-100k?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kristian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    447
    Antall liker
    280
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    32
    Er ellers enig med deg, Rognlien, i at høyttalere med tradisjonell oppbygning har noe for seg. Om Burmester og B&W spiller aldri så rent og presist, med sine spesielle diskanter osv, vil jeg tro andre merker kan gi en mer naturlig lyd. ProAc forhandles jo av samme leverandør som Bryston, så de passer kanskje godt sammen? Et merke jeg selv kunne tenkt meg å høre.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.974
    Antall liker
    10.702
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Hva med diy? Troels Gravesen tilbyr en mangfold i de fleste størrelser, og det er sikkert hjelp å finne her inne også.. For 30-60' kan man lage masse go'lyd:)..
     

    stigfjel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    B&W 803 Diamond er også en knakende god høyttaler i det prissjiktet. Plukket opp et par i sort pianolakk på demovaresalg, og har ikke angret et sekund på det kjøpet. Sitter og nyter musikk fra de nå.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    B&W 803 Diamond er også en knakende god høyttaler i det prissjiktet. Plukket opp et par i sort pianolakk på demovaresalg, og har ikke angret et sekund på det kjøpet. Sitter og nyter musikk fra de nå.
    Jeg fikk hørt de nye B&W 803 D3 forrige uke. For noen kjønnsløse analyseredskaper. Hører du alle detaljene i musikken? Javisst! Morro? Ikke faen. Dørgende kjedelige!
     

    stigfjel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Jeg fikk hørt de nye B&W 803 D3 forrige uke. For noen kjønnsløse analyseredskaper. Hører du alle detaljene i musikken? Javisst! Morro? Ikke faen. Dørgende kjedelige!
    Nå er B&W 803 D3 en helt annen høyttaler enn B&W 803 Diamond. Det er også 803 høyttaleren som B&W har forandret mest på fra den forrige generasjonen til nåværende. Og langt over det prissjiktet denne tråden handler om. Så den faller nok utenom.

    Hvilken forsterker hørte du de på? Se signaturen min, så ser du hva jeg kjører mine B&W 803 Diamond på. De passer sammen, utfyller hverandre på en veldig god måte. Den gang Hifiklubben hadde EC i sitt sortiment anbefalte de spesielt EC og B&W sammen.
     

    jannord

    Medlem
    Ble medlem
    13.12.2007
    Innlegg
    28
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Focal Electra serien.

    Focal Electra 1028 be og 1038 be ligger i prisleiet. Konkurrerer godt med andre oppgitte merker tidligere i tråden både lydmessig og med høy WAF faktor.
     

    Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    284
    Sted
    Fredrikstad
    Høyttalere jeg har hørt opptil 100k og som jeg har likt:

    AP Virgo - Flott lyd og konstruksjon. Flott diskant og mellomtone. Et praktmøbel!
    Burmester B25 - Flott lyd her også, kanskje litt mer ooomph i bassen enn AP Virgo (i mitt rom)

    Videre ser jeg at det ligger et brukt par Adyton Imagic 1.6 på torget, dette er også gode høyttalere. Krever dog subwoofere
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.510
    Antall liker
    15.394
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Øverst på lista mi ligger Piega Coax 70.2 og Adyton Imagic 1.5 (desverre litt dyr).
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.010
    Antall liker
    12.893
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Så mye kunnskap som deles her på hfs, så ville jeg gått for en DIY løsning. Det trenger hverken være vanskelig eller kostbart.
    Men i priskategori 50-100k tror jeg man kan få laget seg høyttalere som overgår kjøpehøyttalere til 100k og langt høyere.
    Om ikke det er noe alternativ, ville jeg sjekket tråden til Kvålsvoll. Om han har høyttalere ferdig til levering vet jeg ikke.
    Men du kunne jo tatt en tur til Ålesund for å besøke demorommet hans. Tror det er noe der som fenger noen og enhver.

    B
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Dersom det er disse som har tre 10-tommere og koster drøyt 100 lapper, vil jeg i fullt alvor mene denne høyttaleren er direkte feilkonstruert.
    Forsåvidt enig, men til info er den tredje titommeren kun en illusjon. Se nærmere på høyttaleren, så vil du se at det nederste "elementet" bare er en bassrefleksport skjult bak en høyttalergrill som får det til å se ut som at det er en tredje titommer der.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha gjennomgått mine egne notater fra Hortenmessa er det et par alternativer jeg hørte der som kunne være passende for denne tråden.

    Focal Sopra No2, om du klarer å presse prisen ned langt nok så den treffer innenfor ditt budsjett. Denne konkurrerte etter min mening mot B&W 803D3 i kvalitetssegmentet, men med en litt annen tilnærming til lyden. B&W fikk av enkelte kritikk for å være for tørr og analytisk. Focalene hadde litt mer personlighet, om man kan si noe sånt om en høyttaler. En smakssak rett og slett, men utvilsomt utrolig gode høyttalere begge to.
    Jeg vil påstå at Focalene spiller mer i tråd med preferansene trådstarter har informert om (Dynanudio og Dali) enn hva B&W gjør med sin D3 serie.

    Ellers hadde Sonus Faber Venere Signature et par svært overbevisende demonstrasjoner. Disse ligger i nedre del av prisskalaen til trådstarter, så det åpner for mer penger til akustikk, elektronikk, øl og snop. Men fremdeles veldig vellydene konstruksjoner. Pene er de også (synes jeg).

    Gato hadde noen fine høyttalere, men jeg fikk aldri med meg prisen.
    Ellers var DC10Ti som tidligere har vært nevnt svært gode med rørforsterkeri, men spiller helt anderledes enn resten av høyttalerne jeg har nevnt på lista her.

    Av de mer eksentriske konsuksjonene toppet Graham LS 5/8 lista mi. Men prisen bikka godt over 100K for paret (usikker på hvor lett det er å jobbe ned prisen på disse) og krever at du setter pris på noe som ser ut som et 60-talls sløydprosjekt. Men musikk spilte de. Til de grader.
     

    Kristian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    447
    Antall liker
    280
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    32
    Trådstarter har jo en Bryston 4BSST forsterker som han vil starte med, kanskje noen vet om noen gode alternativer som vil passe til den, blant de som er nevnt? Jeg vil ellers anbefale trådstarter å tenke helhet, hva med kilde og preamp? Skal man velge høyttalere med høy oppløsning, vil kvaliteten på signalet inn til forsterker ha mye å si! Kanskje høre med noen forhandlere med kompetanse også, de kan komme med gode råd om matching og evt gi en pakkepris ved kjøp av flere produkter. God jul for øvrig! :)
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Trådstarter har jo en Bryston 4BSST forsterker som han vil starte med, kanskje noen vet om noen gode alternativer som vil passe til den, blant de som er nevnt?
    PMC har nokså konsekvent brukt Bryston til å drive sine høyttalere. Ville kanskje startet der. Ellers lager jo Bryston høyttalere selv også nå.
     

    Rene.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2015
    Innlegg
    179
    Antall liker
    44
    Køb Dynaudio XD600. Ikke for store, du slipper for forstærker/dac, de kan spille højt og så lyder de fremragende:D
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Jeg fikk hørt de nye B&W 803 D3 forrige uke. For noen kjønnsløse analyseredskaper. Hører du alle detaljene i musikken? Javisst! Morro? Ikke faen. Dørgende kjedelige!
    Nå er B&W 803 D3 en helt annen høyttaler enn B&W 803 Diamond. Det er også 803 høyttaleren som B&W har forandret mest på fra den forrige generasjonen til nåværende. Og langt over det prissjiktet denne tråden handler om. Så den faller nok utenom.

    Hvilken forsterker hørte du de på? Se signaturen min, så ser du hva jeg kjører mine B&W 803 Diamond på. De passer sammen, utfyller hverandre på en veldig god måte. Den gang Hifiklubben hadde EC i sitt sortiment anbefalte de spesielt EC og B&W sammen.
    Er ikke veldig uenig i dette. Har selv eid både 802D, 803D og 805S og jeg synes samtlige var OK høyttalere (likte ikke den gamle N-serien som var i overkant skarp i diskanten). Men med den nye D3-serien virker det som om B&W igjen har gått i feil retning - etter min smak.

    Under testen brukte vi den største forsterkeren til Classe og NAD M51 som dac. Det kan godt hendte at dette ikke er verdens beste "match", men når jeg i dag leser at "Lyd og bilde" har testet den samme modellen med Hegel 160 og Devialet 200 som forsterkere, så er deres inntrykk det samme: Dette er en lystklingende og analytiske høyttaler. Jeg tviler sterkt på at akkurat denne modellen finner veien til Abbey Road Studio....
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Vurderer sterkt xd600 som sagt, slipper forsterkere og kabler :) og jeg har hatt bw 802d her i huset, men bryston 4bsst ble for svak for de høyttalerene. Master explorer låter veldig bra, har en nad m-51 som pre :)
    som sagt tenker jeg å flytte de ned i kinoen og bytte de ut med jbl som står der nå......
     

    stigfjel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Er ikke veldig uenig i dette. Har selv eid både 802D, 803D og 805S og jeg synes samtlige var OK høyttalere (likte ikke den gamle N-serien som var i overkant skarp i diskanten). Men med den nye D3-serien virker det som om B&W igjen har gått i feil retning - etter min smak.

    Under testen brukte vi den største forsterkeren til Classe og NAD M51 som dac. Det kan godt hendte at dette ikke er verdens beste "match", men når jeg i dag leser at "Lyd og bilde" har testet den samme modellen med Hegel 160 og Devialet 200 som forsterkere, så er deres inntrykk det samme: Dette er en lystklingende og analytiske høyttaler. Jeg tviler sterkt på at akkurat denne modellen finner veien til Abbey Road Studio....
    Åja, så Lyd og Bilde har testet de nye 803 D3 høyttalerne? Så ikke noe på hjemmesidene deres, kanskje de ikke legger ut testen riktig enda?

    Hvis du har hatt B&W 803D (går ut i fra at det er første generasjon med diamant-diskant), så er nok den mer sammenlignbar med den jeg foreslo, B&W 803 Diamond, som er Diamond generasjon 2, enn B&W 803 D3, som du nevnte over. B&W gjorde jo helt om på 803 høyttalerne i den nye serien og mer enn doblet prisen. Så B&W 803 Diamond og B&W 803 D3 er ikke sammenlignbare.
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    281
    Antall liker
    139
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Ett mysterium at ikke det "nye" paret Respons Grand BR som ligger ute nå ikke er solgt ? Opp til 100" finnes neppe konkurenter .
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Det virker jo egentlig som om du har peiling - så det som gjenstår er vel egentlig å dra rundt og høre på det som byr seg. Det som kan være en hake med aktive høyttalere, er at man står litt fast dersom man blir lei av lydsignaturen. Jeg hadde i sin tid et par Meridian hjemme til prøve, men skygget unna. Det var jeg glad for den dagen jeg begynte å høre på vinyl.

    Hvis du har plass og tid, så hør på Harbeth kassehøyttalere.

    Uansett lykke til.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.937
    Antall liker
    754
    Jeg har ingen erfaring med Bryston, så da blir det vanskelig å komme med konkrete råd.

    Subjektivt ville jeg ha kjøpt et par pent brukte Marten Design hvis prisramma er <100k. De aller fleste modellene til Marten bortsett fra de aller dyreste (Bird og Coltrane) er tilgjengelig brukt til godt under 100k. Men Marten er kanskje litt for spesielle til å anbefalle merket på generelt grunnlag.

    I et forsøk på litt mere objektive forslag ville jeg kanskje valgt en av disse kandidatene hvis jeg skulle kjøpe helt nytt over disk.

    - Doxa 8.2, er allerede nevnt tidl. i tråden. Fin ht.

    ht_1.jpg


    - Harbeth HT5+. Tror denne er en fin allrounder, samtidig som den fremstår som nesten "billig" i denne sammenhengen.

    ht_2.jpg


    - PMC SE-serie (nåvel, koster kanskje litt mer enn 100k ny) - er muligens noe av det beste jeg har hørt i demo for pop/rock i alle fall.

    ht_3.jpg


    - Har også tro på danske Scansonic, uten at jeg vet hvilke modell som er best (har dessverre kun hørt den minste (stativeren)).

    ht_4.jpg
     
    Sist redigert:

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Åja, så Lyd og Bilde har testet de nye 803 D3 høyttalerne? Så ikke noe på hjemmesidene deres, kanskje de ikke legger ut testen riktig enda?

    Hvis du har hatt B&W 803D (går ut i fra at det er første generasjon med diamant-diskant), så er nok den mer sammenlignbar med den jeg foreslo, B&W 803 Diamond, som er Diamond generasjon 2, enn B&W 803 D3, som du nevnte over. B&W gjorde jo helt om på 803 høyttalerne i den nye serien og mer enn doblet prisen. Så B&W 803 Diamond og B&W 803 D3 er ikke sammenlignbare.
    803D3 er testet i det siste Lyd og bilde (nr.1 -2016). Jeg regner med at bladet ikke legger ut alle testene til gratis lesning ennå, for ellers ville det nok blitt vanskelig å få betalende abonnenter :) Men du har rett, alle mine B&W høyttalere i 800-serien var fra generasjon 1. Senere synes jeg 800-serien er blitt alt for dyr i den senere tid Dessuten, med generasjon 3 (om 803D3 er representantiv), så er de nok lydmessig heller ikke i min gate. Men andre vil kanskje like nettopp disse egenskapene hos en høyttaler. Jeg ville i alle fall ha brukt en varmtlydende forsterker (kanskje rør?) i møte med den nye serien.
     

    stigfjel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    803D3 er testet i det siste Lyd og bilde (nr.1 -2016). Jeg regner med at bladet ikke legger ut alle testene til gratis lesning ennå, for ellers ville det nok blitt vanskelig å få betalende abonnenter :) Men du har rett, alle mine B&W høyttalere i 800-serien var fra generasjon 1. Senere synes jeg 800-serien er blitt alt for dyr i den senere tid Dessuten, med generasjon 3 (om 803D3 er representantiv), så er de nok lydmessig heller ikke i min gate. Men andre vil kanskje like nettopp disse egenskapene hos en høyttaler. Jeg ville i alle fall ha brukt en varmtlydende forsterker (kanskje rør?) i møte med den nye serien.
    Er enig, 800-serien har dessverre blitt alt for dyr. Prishoppet fra Diamond gen. 2 er formidabelt, faktisk en fordobling av prisen. Valutasituasjonen spiller selvfølgelig inn her, men prisøkningen er høyere enn som så. Syntes jeg strakk meg ganske langt for å få kloa i mine B&W 803 Diamond, og det var til demovarepris, der prisen var slått av 17000 ift. nypris. Men, nå har jeg fått de høyttalerne jeg vil ha, det jeg savnet før har jeg fått nå. Så da er jeg fornøyd. Ideelt sett ville det vært fint med en kraftigere forsterker for å drive dem godt uansett volum, men det er ingen hast, forsterkeren jeg har nå klarer jobben til vanlig.

    B&W høyttalere trenger en varmtlydene forsterker for å låte bra. F.eks. Electrocompaniet, som er kjent for å ha rørklang, og som er strømsterke.
     

    salvatore

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Innlegg
    326
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    8
    Av det jeg har hørt i prisklassen, ville jeg sjekket ut Doxa 8.2 og Tannoy 10a. Sistmevnte er nok min drømmehøyttaler,og jeg er helt sikker på at du får denne innenfor budsjett hvis du tropper opp på Stereofil med finansieringen i orden.

    Og bare for å drømme litt videre blir det en adyton 1.8 som forer tannoyene.
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Tenkte å ta en tur til arendal og høre den nye arendalsound høyttaleren :) er lov til å være patriotisk :)
    har enda patos lyric 502 som bakhøyttalere i kinoen, og tviler på jeg bytter de ut med det første! De skal få lov til å stå. Men jbl ls80 tenker jeg på å bytte ut..... Fantastiske på film,men blir litt skarpe på musikk. Og hører ganske mye på musikk nede i kjelleren også. Så prøve noe nytt! SA master explorer som står i stuen vil jeg uansett beholde, enten blir de stående i stuen, ellers går de ned i kinoen :)
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Ila de siste 8 åra har jeg eid 11 høytpar, noen veldig dyre i Revel Ultima Studio, til nåværende Montana EPS2. De som har merket meg aller mest, er Magnepan 3.6 og til den nypris de har, mener jeg det ikke er noen konkurenter til langt oppi pris...noe av den mest magiske lyden hørte jeg igjennom dem og rørmonoblokker/Lpspiller.
    Mine nåværende Montana er til nypris å regne som utrolige høytalere, ekte fullrange, som høytalere over 60-70k uansett skal ha mener jeg.
    Jeg likte også veldig godt Infinity R90, som jeg enda mener er i en egen klasse og utkonkurerer på mange felt mye nytt og dyrt, selv om de krever enormt av forsterkeriet. Mye merkenavn som nevnes og selv om de har flere gode høytalere, er det så mye annet der ute og som har vært, som er utrolig å høre på. Det mest kjente er ikke alltid det beste, men kanskje noen er bedre i å markedsføre seg eller bruke penger på det enn andre igjen. Men hva er best? Ingenting er best, ting er bare annerledes, så gjenstår det å finne den sound og matching som den enkelte liker

    Capture.jpg
     
    Sist redigert:

    Elemental

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2011
    Innlegg
    158
    Antall liker
    160
    Ser du begynte med Proson, samme her! Har inntrykk av at de står for mye rekruttering til hobbyen vår :D

    Ellers må jeg bare si meg enig med anbefalingen om Magnepan! Er man ute etter holografi stiller disse utrolig sterkt, og tar man prisen i betraktning er det uten sidestykke på akurat det parameteret. Men som sluket alltid sier; det er ingen gratis lunsj, så skal man komme i mål gjelder det å finne sin fetisj!
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Ser du begynte med Proson, samme her! Har inntrykk av at de står for mye rekruttering til hobbyen vår :D

    Ellers må jeg bare si meg enig med anbefalingen om Magnepan! Er man ute etter holografi stiller disse utrolig sterkt, og tar man prisen i betraktning er det uten sidestykke på akurat det parameteret. Men som sluket alltid sier; det er ingen gratis lunsj, så skal man komme i mål gjelder det å finne sin fetisj!
    Tror svært mange ja har hatt Proson en gang i tia:) Den aller første høytaler jeg hadde var noen MOnitor Audio stativhøytalere, kjøpt på hifiklubben i Stavanger da de hadde butikk i lysløypa, sammen med en Vector Research forsterker ogkassettspiller, samt en NAD CD-spiller. Har enda Vector R stående, de fungerer helt topp enda, men står i et skap. M Audio husker jeg ikke betegnelsen på, men de var gode. Magnepan er helt utrolig på holografi ja, kunne engang tenkt meg når jeg får annet sted å prøve M 20.7- tror det kunne blitt gøy
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Jeg betviler at det er mulig å si noe særlig sikkert om hvilken høyttaler som er "best" innenfor en eller annen prisklasse. Det er betydelig viktigere å finne noe som passer til ditt rom, din smak (ikke minst!) og resten av anlegget ditt.

    Det er nevnt veldig mange gode høyttalere her, jeg kan godt komme opp med tre til, totalt forskjellige, men veldig gode, hver på sin måte:

    1. Roksan Darius. Stativhøyttaler med fyldig eleganse. Behagelig og kraftig, superoppløst. Spiller fantastisk på lavt volum.
    2. Spendor A6R. Liten gulvstående høyttaler som kan alt. Får musikken til å swinge så det holder. Livlig og presis, lett forsterkerlast.
    3. Aurum Vulkan. Brutal faen av en høyttaler, klassens beste bass, meget veloppløst. Litt hardere enn enkelte i mellomtoneregisteret, men svært imponerende.

    Så hva velger man av så forskjellige høyttalere som disse? Det er nettopp her smak, utstyr og rom kommer inn i bildet.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.837
    Antall liker
    962
    linkwitz tar nok rotta på magnepan +dynamikken fra dynamiske enheter og bedre off-axis respons
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Er vel nesten umulig og nevne høyttalere uten og nevne musikken som skal spilles
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.389
    Antall liker
    11.123
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Er vel nesten umulig og nevne høyttalere uten og nevne musikken som skal spilles
    Til en viss grad kan vel musikksmak si noe om lydpreferanser, og kanskje også si litt om hvilke krav det evt kan fires litt på,men et godt anlegg skal da være altetende. Egne preferanser for lyd, rommet det skal spilles i og forsterkeriet som skal drive dem er momentene som bør styre valg av høyttalere IMO.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.951
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Har erfart at når eg har fått skikkelege høgtalarar i hus, så har musikksmaken endra seg....... eg har tendens til å spele slikt som høyrest godt ut på anlegget. Og når anlegget etter kvart tek til å verte skikkeleg gjennomført, er det få musikksjangrar eg ikkje orkar (for tida berre bebop, übercoolavantgardejazz og panfløytemusikk)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn