Beste høytaler kabler inntil 10k

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
Heisann

KOmmer med nok ett kabel spørsmål.

Hva vil dere si er det beste kjøpet på høytalerkabel siden inntil 10k,helst brukt,da jeg føler att jeg for mere igjen for pengene der,og kan være heldig og gjøre gode kjøp.

Det er bare å komme med innspill og anbefalinger.

Det er stort sett sånn jeg har handlet all min hifi opp gjennom årene,og det har aldri vært skivebom
Da det ikke er det helt store utvalget her på spissen.

mvh :)
Rune
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg skjønner ikke hvorfor du skal bytte Chord Signature. De har jo ingen feil eller svakheter i form av farging eller annet?
Kan det være betimelig med en diskusjon omkring hva du egentlig synes er galt med systemet? Unnskyld OT.

Mvh Vidar P
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Vidar P skrev:
Jeg skjønner ikke hvorfor du skal bytte Chord Signature. De har jo ingen feil eller svakheter i form av farging eller annet?
Kan det være betimelig med en diskusjon omkring hva du egentlig synes er galt med systemet? Unnskyld OT.

Mvh Vidar P
Har AZ som du vet jeg er strålende fornøyd med!
Brukt får du dem innenfor grensen din....
Men hva sier du; Chord Signature har jeg også hørt er meget god!
 

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
Vidar P skrev:
Jeg skjønner ikke hvorfor du skal bytte Chord Signature. De har jo ingen feil eller svakheter i form av farging eller annet?
Kan det være betimelig med en diskusjon omkring hva du egentlig synes er galt med systemet? Unnskyld OT.

Mvh Vidar P
Viss jeg har lyst til å bytte ut høytaler kablene så er det vel ingenting i veien for det,det er vel opp til meg.

Men måtte vel vente meg denn av deg.

Har ikke tenkt å gå inn på en diskusjon om systemet,da det ikke er ferdig innspillt enda.
Men jeg kan trygt si att,det spiller himmelsk,og for en eksplosjon av dynamikk i en høytaler,med rette effekt trinn har jeg skjelden eller aldri hørt. ;D

Men det var ikke systemet jeg tok opp her.

Det var høytalerkabler,da jeg er en liten kabelholiker

mvh
Rune
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.733
Antall liker
21.598
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Kabelholiker? Da trenger du en avvenningskur! ;D
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.882
Torget vurderinger
24
cdjazz skrev:
Vidar P skrev:
Jeg skjønner ikke hvorfor du skal bytte Chord Signature. De har jo ingen feil eller svakheter i form av farging eller annet?
Kan det være betimelig med en diskusjon omkring hva du egentlig synes er galt med systemet? Unnskyld OT.

Mvh Vidar P
Viss jeg har lyst til å bytte ut høytaler kablene så er det vel ingenting i veien for det,det er vel opp til meg.

Men måtte vel vente meg denn av deg.

Har ikke tenkt å gå inn på en diskusjon om systemet,da det ikke er ferdig innspillt enda.
Men jeg kan trygt si att,det spiller himmelsk,og for en eksplosjon av dynamikk i en høytaler,med rette effekt trinn har jeg skjelden eller aldri hørt. ;D

Men det var ikke systemet jeg tok opp her.

Det var høytalerkabler,da jeg er en liten kabelholiker

mvh
Rune
Så vidt jeg kan forstå, og med min begrensede kunnskap og erfaring, er spørsmålet ditt meningsløst uten å ta spørsmålet til Vidar P i betraktning.
Kanskje du skulle lese innlegget hans i beste mening?
 

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
Fosse skrev:
cdjazz skrev:
Vidar P skrev:
Jeg skjønner ikke hvorfor du skal bytte Chord Signature. De har jo ingen feil eller svakheter i form av farging eller annet?
Kan det være betimelig med en diskusjon omkring hva du egentlig synes er galt med systemet? Unnskyld OT.

Mvh Vidar P
Viss jeg har lyst til å bytte ut høytaler kablene så er det vel ingenting i veien for det,det er vel opp til meg.

Men måtte vel vente meg denn av deg.

Har ikke tenkt å gå inn på en diskusjon om systemet,da det ikke er ferdig innspillt enda.
Men jeg kan trygt si att,det spiller himmelsk,og for en eksplosjon av dynamikk i en høytaler,med rette effekt trinn har jeg skjelden eller aldri hørt. ;D

Men det var ikke systemet jeg tok opp her.

Det var høytalerkabler,da jeg er en liten kabelholiker

mvh
Rune
Så vidt jeg kan forstå, og med min begrensede kunnskap og erfaring, er spørsmålet ditt meningsløst uten å ta spørsmålet til Vidar P i betraktning.
Kanskje du skulle lese innlegget hans i beste mening?
Kanskje jeg var litt for brå der,
Men hadde ikke tenkt att dette skulle utvikle seg til en tråd om Avalon igjen,som vi alle vet hva Vidar.P mener om

Du for ha meg unnskyldt der.

Det er ikke noe galt med systemet,går bare med tanker om å prøve nye kabler.

mvh :)
Rune
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.882
Torget vurderinger
24
Jeg har ingen anelse om hva Vidar P mener om Avalon, jeg ser heller ikke hvordan denne tråden var i nærheten av å berøre Avalon.
Men, min erfaring er at det å uttale seg om "beste kabel", eller gi råd om denslags er bortimot umulig dersom man ikke får beskrevet hva eier av det aktuelle anlegget verdsetter og mangler.

Men, hvis du bare er interessert i å prøve noe nytt, ja da er det jo bare å starte fra kant. Forslår Audience, kan være greit å jobbe alfabetisk, så går man ikke i surr....
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg takker iallefall ydmykst for meg i denne tråden; slike innfallsvinkler mot meg gjør at jeg heller gleder meg til Sverige-kampen enn å bruke energi her :)

Jeg tenkte bare jeg kunne bidra med mine erfaringer omkring hvordan Chord Signature sammenlikner med andre highend kabler, siden det kanskje er få som kan sammenlikne andre med den. Men ellers takk :)

Fosse har forresten som vanlig rett.
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
jmf. annen tråd på forumet, test Oblivion (og få en overraskelse ;D)
mvh.
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Må si jeg (for en gangs skyld) sympatiserer litt med Vidar P her. Han har mye å fare med, og kan helt sikkert hjelpe bare man forklarer hva man vil. Han har ofte en måte å presentere hjelpen på som gjør at man får mest lyst til å "stenge døra", men at han sitter inne med en god del kompetanse er det vel ikke mye tvil om. Sluk en kamel eller to, så skal du se du får gode råd ;).

Mvh.
 

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
kwil skrev:
jmf. annen tråd på forumet, test Oblivion (og få en overraskelse ;D)
mvh.
Har nettopp fått pm om oblivion,det høres ut til å være en meget god kabel.

mvh
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
cdjazz skrev:
kwil skrev:
jmf. annen tråd på forumet, test Oblivion (og få en overraskelse ;D)
mvh.
Har nettopp fått pm om oblivion,det høres ut til å være en meget god kabel.

mvh
Jeg har ikke fulgt nøye med i det siste men er det noen med motsatt erfaring etter å ha testet denne?
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
kwil skrev:
cdjazz skrev:
kwil skrev:
jmf. annen tråd på forumet, test Oblivion (og få en overraskelse ;D)
mvh.
Har nettopp fått pm om oblivion,det høres ut til å være en meget god kabel.

mvh
Jeg har ikke fulgt nøye med i det siste men er det noen med motsatt erfaring etter å ha testet denne?


Oblivion er meget bra kabler... Sørg bare for at de er skikkelig innbrennte når du får de... De trenger LANG tid før de gir maks...
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Jeg kunne ikke drømme om at saause lyden til med et kabel med plasticisolation.
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
Valentino skrev:
Kabelholiker? Da trenger du en avvenningskur! ;D
Avvenningskur, eller kanksje en virkelighetskalibrering? Eller et tips, Denon selger datakabler for 4-5 tusen for en standardlengde....say no more ;D
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
cdjazz skrev:
kwil skrev:
jmf. annen tråd på forumet, test Oblivion (og få en overraskelse ;D)
mvh.
Har nettopp fått pm om oblivion,det høres ut til å være en meget god kabel.

mvh
Sitter med Oblivion selv, så jeg skulle kanskje ikke ha uttalt meg her.?
Men jeg er også en kabelfanatiker, driter i hva alle besserwissere forteller om at kabler ikke spiller noen rolle, at de med sin uvitenhet ikke vet bedre, det får de ta på sin egen kappe.! Men ikke la dette gå utover oss andre som har ører som hører vesentlige forskjeller på kabler..

Nå til poenget, cdjazz ;)
@HCS er absolutt inne på noe her, men Oblivion leveres ferdig innbrent..
Dog er de ikke ferdig innspilte, mange som ikke skjønner at innbrente kabler ikke er godt nok, men en vakker dag så våkner de nok til de også ;D
Du har anlegg heeeelt der oppe på øverste hylle, selv om Chord er utrolig bra kabler så vil du få en vesentlig oppgradering ved å bruke litt penger på Oblivion, de ligger litt høyere i pris enn du ønsker, men de vil antageligvis være dine siste kabler på lang lang tid..

Bruker Oblivion hele veien å om jeg setter på noe annet, så hører jeg det med en gang, de har ikke den åpenheten og detaljene som strømmer ut gjennom Oblivion kablene, det er nesten som trolleri.!
Så unn deg selv og test (om du får låne så er jo det knall) Oblivion, jeg angrer hvertfall ikke et sekund på at jeg brukte en del penger på Oblivion kabler ;)
Lykke til..
Kjell
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Duelund_Support skrev:
Jeg kunne ikke drømme om at saause lyden til med et kabel med plasticisolation.
La meg si det slik at de Duelund kablene som jeg har hatt i hus, de har ødelagt så mye av musikken og gleden, at jeg var nære på å kaste de i søpla.!
Varmt, ullent og stjeler holografi så det virkelig holder, jeg mener at selv 10 kroners kabler ikke ødelegger lyden så til de grader, som Duelund kablene..
Duelund er forøvrig de eneste kablene som ikke har noe plast, som jeg har prøvd i eget oppsett..
Kjell
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Rotekroken skrev:
Duelund_Support skrev:
Jeg kunne ikke drømme om at saause lyden til med et kabel med plasticisolation.
La meg si det slik at de Duelund kablene som jeg har hatt i hus, de har ødelagt så mye av musikken og gleden, at jeg var nære på å kaste de i søpla.!
Varmt, ullent og stjeler holografi så det virkelig holder, jeg mener at selv 10 kroners kabler ikke ødelegger lyden så til de grader, som Duelund kablene..
Duelund er forøvrig de eneste kablene som ikke har noe plast, som jeg har prøvd i eget oppsett..
Kjell
Hei Kjell.

Å svartmale et produkt til de grader kan etter min mening ikke føre til annet enn tap av troverdighet, også i forhold til kabler du roser til himmels.

Mvh.
Ketil
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Heisan

Kjøp Audio Metallurgy Gold Reference speaker cables. Da får du en kabel som kan sammenlignes med alt annet, uansett prisklasse, og den passer som hånd i hanske til Edge og Avalon. Du vil få ett nytt innsyn i musikken som du ikke ville ha trodd var mulig, og dynamikken fra oppsettet ditt vil bli enda mer fremtredende. Kabelen må minimum ha 175 timer med innspilling.

mvh
Endre
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Heisann

Hyggelig å lese at andre også har positive erfaringer med Edge og Avalon.

mvh
Endre
cdjazz skrev:
Vidar P skrev:
Jeg skjønner ikke hvorfor du skal bytte Chord Signature. De har jo ingen feil eller svakheter i form av farging eller annet?
Kan det være betimelig med en diskusjon omkring hva du egentlig synes er galt med systemet? Unnskyld OT.

Mvh Vidar P
Viss jeg har lyst til å bytte ut høytaler kablene så er det vel ingenting i veien for det,det er vel opp til meg.

Men måtte vel vente meg denn av deg.

Har ikke tenkt å gå inn på en diskusjon om systemet,da det ikke er ferdig innspillt enda.
Men jeg kan trygt si att,det spiller himmelsk,og for en eksplosjon av dynamikk i en høytaler,med rette effekt trinn har jeg skjelden eller aldri hørt. ;D

Men det var ikke systemet jeg tok opp her.

Det var høytalerkabler,da jeg er en liten kabelholiker

mvh
Rune
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
K.H. skrev:
Rotekroken skrev:
Duelund_Support skrev:
Jeg kunne ikke drømme om at saause lyden til med et kabel med plasticisolation.
La meg si det slik at de Duelund kablene som jeg har hatt i hus, de har ødelagt så mye av musikken og gleden, at jeg var nære på å kaste de i søpla.!
Varmt, ullent og stjeler holografi så det virkelig holder, jeg mener at selv 10 kroners kabler ikke ødelegger lyden så til de grader, som Duelund kablene..
Duelund er forøvrig de eneste kablene som ikke har noe plast, som jeg har prøvd i eget oppsett..
Kjell
Hei Kjell.

Å svartmale et produkt til de grader kan etter min mening ikke føre til annet enn tap av troverdighet, også i forhold til kabler du roser til himmels.

Mvh.
Ketil
Hei Kjetil..
Det kan så være at du tolker det ditthen, men jeg får ikke meg selv til å lyve til fordel for det ene eller det andre..
Når en bransjeaktør kommer med en påstand som er så til de grader snikreklame, jeg vet ikke om noen andre kabler enn Duelund som er helt plastfrie, så er det ingen som reagerer..
Men når jeg svarer at det er på grensen til å være de aller værste kablene jeg har hatt i hus, så reagerer folket :eek: 8)

Jeg har hatt beina i begge leire og jeg syns ikke noe om den snikreklamen til DS, at han ikke har blitt utestengt for snikreklame for lenge siden, det er meg totalt ufattelig.!
At jeg svarer DS med å fortelle om mine egne erfaringer, så hadde jeg forventet at det var DS som skulle plukke opp hansken å faktisk motbevise mine påstander ;)

Beklager min venn, men jeg får meg ikke til å lyve om at plastfrie kabler er bedre enn alt annet..
Beklager at jeg også ikke lar meg påvirke av en slik snikreklame, som DS utøver her på HFS..
Beklager så mye, at jeg bare bruker ørene mine til å finne ut hva som er best kabler i mine ører..

Som du sikkert vet, Kjetil, så pusher jeg litt rør..
Har du noen gang sett jeg har skrevet så mye som ett eneste ord med noen påstander i den rettningen som DS utøver.?
En gang har jeg vel samtykket flere andre når en venn av meg har spurt på forumet, ellers så holder jeg meg langt unna slikt..
Bransjeaktører bør ikke så noen form for tvil på forum eller pushe folk i en rettning, det er opp til brukerene å anbefale noe, men om det er spørsmål direkte rettet til ett bestemt produkt eller lignende, så syns jeg det er på sin plass at bransjeaktører svarer på spørsmål eller hjelper til med råd/veiledning..
Ha en riktig hyggelig helg, Kjetil..
Kjell
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Rotekroken skrev:
K.H. skrev:
Rotekroken skrev:
Duelund_Support skrev:
Jeg kunne ikke drømme om at saause lyden til med et kabel med plasticisolation.
La meg si det slik at de Duelund kablene som jeg har hatt i hus, de har ødelagt så mye av musikken og gleden, at jeg var nære på å kaste de i søpla.!
Varmt, ullent og stjeler holografi så det virkelig holder, jeg mener at selv 10 kroners kabler ikke ødelegger lyden så til de grader, som Duelund kablene..
Duelund er forøvrig de eneste kablene som ikke har noe plast, som jeg har prøvd i eget oppsett..
Kjell
Hei Kjell.

Å svartmale et produkt til de grader kan etter min mening ikke føre til annet enn tap av troverdighet, også i forhold til kabler du roser til himmels.

Mvh.
Ketil
Hei Kjetil..
Det kan så være at du tolker det ditthen, men jeg får ikke meg selv til å lyve til fordel for det ene eller det andre..
Når en bransjeaktør kommer med en påstand som er så til de grader snikreklame, jeg vet ikke om noen andre kabler enn Duelund som er helt plastfrie, så er det ingen som reagerer..
Men når jeg svarer at det er på grensen til å være de aller værste kablene jeg har hatt i hus, så reagerer folket :eek: 8)

Jeg har hatt beina i begge leire og jeg syns ikke noe om den snikreklamen til DS, at han ikke har blitt utestengt for snikreklame for lenge siden, det er meg totalt ufattelig.!
At jeg svarer DS med å fortelle om mine egne erfaringer, så hadde jeg forventet at det var DS som skulle plukke opp hansken å faktisk motbevise mine påstander ;)

Beklager min venn, men jeg får meg ikke til å lyve om at plastfrie kabler er bedre enn alt annet..
Beklager at jeg også ikke lar meg påvirke av en slik snikreklame, som DS utøver her på HFS..
Beklager så mye, at jeg bare bruker ørene mine til å finne ut hva som er best kabler i mine ører..

Som du sikkert vet, Kjetil, så pusher jeg litt rør..
Har du noen gang sett jeg har skrevet så mye som ett eneste ord med noen påstander i den rettningen som DS utøver.?
En gang har jeg vel samtykket flere andre når en venn av meg har spurt på forumet, ellers så holder jeg meg langt unna slikt..
Bransjeaktører bør ikke så noen form for tvil på forum eller pushe folk i en rettning, det er opp til brukerene å anbefale noe, men om det er spørsmål direkte rettet til ett bestemt produkt eller lignende, så syns jeg det er på sin plass at bransjeaktører svarer på spørsmål eller hjelper til med råd/veiledning..
Ha en riktig hyggelig helg, Kjetil..
Kjell
Hei Kjell.

Jeg vil helst ikke begi meg inn på problemet du reiser angående bransjeaktører. Til det har jeg for lite innsikt. Ha ei god helg du også!

Mvh.
Ketil
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Generelt til alle sammen..
Når jeg taler, så refererer jeg til mine egne opplevelser og erfaringer..
Uhyre sjeldent jeg disser noe produkter, jeg velger som regel å avstå fra å kommentere noe, for meg så er ikke taushet gull, taushet fra meg er relativt negativt.!

Men min lille erfaring i denne hobbyen, så prøver jeg å hjelpe alle mine venner her inne på HFS så godt jeg kan..
Om man har litt bred erfaring med ting eller tang, så syns jeg vi skal dele med hverandre å fortelle sannheten..
Om dette får meg til å fremstå som lite troverdig, så får det bare stå sin prøve ;)
Kjell
 

J.Haugen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.07.2006
Innlegg
182
Antall liker
0
Deponér på THE GIANT fra PM Audio, så kan du returnere dem om de ikke faller i smak. Jeg tviler imidlertid på at du kommer til å returnere dem...... ;)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Om jeg ikke husker helt feil har trådstarter allerede prøvd dem.
 

flinkjente

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.09.2005
Innlegg
238
Antall liker
1
cdjazz skrev:
Heisann

KOmmer med nok ett kabel spørsmål.

Hva vil dere si er det beste kjøpet på høytalerkabel siden inntil 10k,helst brukt,da jeg føler att jeg for mere igjen for pengene der,og kan være heldig og gjøre gode kjøp.

Det er bare å komme med innspill og anbefalinger.

Det er stort sett sånn jeg har handlet all min hifi opp gjennom årene,og det har aldri vært skivebom
Da det ikke er det helt store utvalget her på spissen.

mvh :)
Rune


Har du hørt på Supra Sword?

Dette er en kabel som ligger "langt" under ditt budsjett!
 

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
Takker for alle innspill,men jeg tror jeg har bestemt meg for å beholde Chord signature kablene en liten stund enda.

For så å kjøpe Audio Metallurgy høytaler kabler.

Beklager att jeg ikke har fått svart før nå,men jeg har sittet hele helgen og sett på musikk via prosjektor,sinnsykt morsomt.

mvh :)
Rune
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.604
Antall liker
151
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
cdjazz skrev:
Takker for alle innspill,men jeg tror jeg har bestemt meg for å beholde Chord signature kablene en liten stund enda.

For så å kjøpe Audio Metallurgy høytaler kabler.

Beklager att jeg ikke har fått svart før nå,men jeg har sittet hele helgen og sett på musikk via prosjektor,sinnsykt morsomt.

mvh :)
Rune
Anbefaler deg å IKKE teste Acoustic Zen Absolute ;)
Da blir de nemlig hos deg, lenge, veeeeldig leeeeeeeeeeenge 8)
 
Topp Bunn