Beste gulvstående i norden under 10K

H

Homarhus

Gjest
[
Hørte du ikke på andre merker/typer når du var på Hifiklubben?
Det er jo ikke sikkert at det er den beste for deg fordi om den er testvinner ;)
[/quote]

Tenkte ikke over at DLS var testvinner før jeg husket at DLS 55 er testet i lyd og bilde for et års tid siden.
Jeg har hørt på B&W hos hi-fi klubben. Det er bare B&W XT 4 som låter bra nok. Men da prater vi 20K

H

Homarhus

Gjest
[
Nå må dere snart slutte med alt pisspreiket rundt OHFC. Skulle nesten tro det lå misunnelse eller noe bak???

Ingen spesiell grunn til at jeg går mot dette spesifikke inlegget. Etter hvert inneholder de fleste tråder et eller annet oppgulp mot OHFC, det blir for dumt i lengden![/quote]

Enig! De er tross alt ledende spesialforetning i landet. De har av og til noen overlegne demoer der. DLS 55 låt bedre en Proac D15. Tør ikke bruke 14000.- på å kjøp den brukt. Jada, proac er bedre oppløst. Men dyere.

H

Homarhus

Gjest
Kanskje teit forslag, men her hadde jeg ligget på lur og holdt et øye med bruktbørsen. Før du vet ordet av det har du doblet "budsjettet".
Godt forslag. Har også vurdert Audiophysic Yara eller Spark. Men da skal OHC ha mer gryn.

H

Homarhus

Gjest
Helt enig med tidligere råd - du bør gi Patos Lyric 302 mkII en sjanse. Knallbra musikkformidler med masse engasjement ! ;)
Hørte Patos 302 mk II i Trondheim for et års tid siden. Ikke bra nok for meg. Man kan sikkert skylde på rom elktronikk osv. men jeg tror Patos ikke passer min stil. Men de lider litt av de samme sykdommene som Dali.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Godt forslag. Har også vurdert Audiophysic Yara eller Spark. Men da skal OHC ha mer gryn.
Jeg har nettopp hatt en lytt på disse. Sørg for å høre litt alternativer, det tror jeg er lurt for å si det sånn...

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.169
Torget vurderinger
7
Du må ta deg en tur til Knut på HFCK i morgen å lytte til JBL K2 S9800 på McIntosh elektronikk! Virkelig verdt en lytt! :D
Da fikk jeg meg en tur til hfck i går ettermiddag. Hadde store forventninger når jeg så utstyret, dog litt skeptisk med tanke på rommet som k2 stod i. Litt lite til så store høyttalere.
Lyden ja, hva skal man si om den da. En tragedie og en hån mot oss som har denne hifi interessen. Hvis dette er det de får til med så dyrt utstyr burde de avlyst messen med en gang.
K2-Mcintosh oppsettet glimret med totalt fravær av lydbilde, og ingenting låt som det skulle. Man ble møtt av en vegg av lyd, som var pakket inn i 3 lag vinterdyner. Skandale. Skal for ordens skyld nevnes at jeg aldri har hørt god lyd på det rommet.
Array-Hegel oppsettet var en del bedre, men langt fra bra. Her opplevde vi ihvertfall snev av lydbilde, men uendelig langt fra det man burde forvente til prisen. Tonalt sett var dette omtrent like håpløst som K2-mcintosh. Dire straits låt langt fra Dire straits.
SA Explorer-primare var høydepunktet, men dette stod i samme håpløse rommet som K2. Explorer leverte et ganske så bra lydbilde. Mellomtonen var åpen og behagelig. Bra klang. Litt buldrete i bassen på enkelte spor. Dette hadde absolutt potensiale med tanke på hvilket rom det stod i.

Synes det er kjipt når en så seriøs aktør som HFCK ikke klarer å hoste opp noe bedre enn dette. Skjønner godt at mange har null forståelse for sånne som oss som bruker en del kroner på anlegg, når det er dette som møter de i butikken.

Vel, Dette ble jo litt O.T, men dritt på.
:)

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.153
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Da fikk jeg meg en tur til hfck i går ettermiddag. Hadde store forventninger når jeg så utstyret, dog litt skeptisk med tanke på rommet som k2 stod i. Litt lite til så store høyttalere.
Lyden ja, hva skal man si om den da. En tragedie og en hån mot oss som har denne hifi interessen. Hvis dette er det de får til med så dyrt utstyr burde de avlyst messen med en gang.
K2-Mcintosh oppsettet glimret med totalt fravær av lydbilde, og ingenting låt som det skulle. Man ble møtt av en vegg av lyd, som var pakket inn i 3 lag vinterdyner. Skandale. Skal for ordens skyld nevnes at jeg aldri har hørt god lyd på det rommet.
Array-Hegel oppsettet var en del bedre, men langt fra bra. Her opplevde vi ihvertfall snev av lydbilde, men uendelig langt fra det man burde forvente til prisen. Tonalt sett var dette omtrent like håpløst som K2-mcintosh. Dire straits låt langt fra Dire straits.
SA Explorer-primare var høydepunktet, men dette stod i samme håpløse rommet som K2. Explorer leverte et ganske så bra lydbilde. Mellomtonen var åpen og behagelig. Bra klang. Litt buldrete i bassen på enkelte spor. Dette hadde absolutt potensiale med tanke på hvilket rom det stod i.

Synes det er kjipt når en så seriøs aktør som HFCK ikke klarer å hoste opp noe bedre enn dette. Skjønner godt at mange har null forståelse for sånne som oss som bruker en del kroner på anlegg, når det er dette som møter de i butikken.

Vel, Dette ble jo litt O.T, men dritt på.
:)
Høres ut som det lytterommet er elendig :eek:
For så fælt kan det vel ikke ha vært? :p

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.169
Torget vurderinger
7
Jo, jeg synes faktisk det. Man snakker her om utstyr til mangfoldige titusener og hundretusener, og da forventer jeg mye bedre lyd. Spesiellt fra folk som jobber med lyd, og burde ha et og annet triks i ermet for å redusere rommets påvirkning noe ihvertfall.
Jeg ble helt ærlig kjempeskuffet. Synd men sant.
Han som var med meg trodde bla at array var en høyttaler til rundt 20k, og var superskuffet med det som grunnlag. I bilen på vei hjem når jeg nevnte hva den virkelig kostet fikk han sjokk.

Topp Bunn