Beste gratis Word & Excel

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.865
Antall liker
10.699
Torget vurderinger
10
Hva er den beste gratisløsningen for å åpne/jobbe med (nye) Excel og Word filer?

Kan godt ofre de mest avanserte funksjonene.
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.050
Antall liker
2.513
Bruker selv Google Docs på Windows. Alt er online og krever ingen installsjon.
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.050
Antall liker
2.513
Mange år siden jeg knotta med OpenOffice, men husker den som en større installsjon. Noe jeg ikke brydde meg med å ta med over da SSD ble en ting. Den gang i mindre størrelser.

Fun fakt. Første gang jeg brukte Googl Docs var ved en anledning vi hadde et Excel ark med passord satt av en kollega som hadde sluttet. Viste seg at Excel passordet var properitært for selve programmet, ikke filen. Så Google Regnark åpnet uten å mukke.
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.266
Antall liker
9.056
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Open office funker som vare krutt
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.837
Antall liker
5.490
Sted
Holmestrand
Mange år siden jeg knotta med OpenOffice, men husker den som en større installsjon. Noe jeg ikke brydde meg med å ta med over da SSD ble en ting. Den gang i mindre størrelser.

Fun fakt. Første gang jeg brukte Googl Docs var ved en anledning vi hadde et Excel ark med passord satt av en kollega som hadde sluttet. Viste seg at Excel passordet var properitært for selve programmet, ikke filen. Så Google Regnark åpnet uten å mukke.
Stemmer det, men i dag installeres OpenOffice/Libre etc lett som en plett, og raskere en Office.
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.865
Antall liker
10.699
Torget vurderinger
10
Da står det mellom Libre og Apache

Hva er fordeler og ulemper her?
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.266
Antall liker
9.056
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Openoffice fikk nå masse oppdateringer den tiden jeg brukte det opp til 6 måneder siden.

resten av mine tidligere kollegaer brukte office pakken og det fine med openoffice var at jeg aldri hadde problem med å åpne filer fra dem fra enten Word eller excell. Så bare gode skussmål herfra
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.692
Antall liker
2.294
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Det kommer stadig oppdateringer til OpenOffice. Noen ulemper har ikke jeg oppdaget enda i forhold til min bruk.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.837
Antall liker
5.490
Sted
Holmestrand
Hei, vedr. OpenOffice, se https://en.wikipedia.org/wiki/OpenOffice.org ... der står bl.a. : OpenOffice.org (OOo), commonly known as OpenOffice, is a discontinued open-source office suite. Active successor projects include LibreOffice (the most actively developed...).

Apache OpenOffice (https://en.wikipedia.org/wiki/Apache_OpenOffice) utvikles også, men jeg anbefaler uansett LibreOffice.
Ja, mente jeg hadde lest det et eller annen sted. Muligens på internættet et sted ….
 
Topp Bunn