Beste Grand Prix bidrag

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.625
Hvilken melodi er tidenes beste Grand Prix bidrag? Her er min favoritt

Nå får vi se om det er noen sanne GP entusiaster her, eller bare synsere som synser om ting de ikke har greie på.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Beste Grand Prix vinner

I en annen GP-tråd holdte jeg vel France Gall som en av mine soleklare favoritter.

Gjør det meg til GP-entusiast? NEI IKKE FxxN!

A

asvaberg

Gjest
Beste Grand Prix vinner

Pink_Panther skrev:
Hvilken melodi er tidenes beste Grand Prix vinner? Her er min favoritt

Nå får vi se om det er noen sanne GP entusiaster her, eller bare synsere som synser om ting de ikke har greie på.
Hadde du spurt om hvilken melodi som er tidenes beste internasjonale GP bidrag, så skulle du fått svar....

Mine favoritter ble ikke vinner, dessverre....

Det nærmeste jeg kommer:

1988 - Dublin - Sveits - Céline Dion - Ne partez pas sans moi

[video]8pEYw8PcBas[/video]

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.625
Beste Grand Prix vinner

asvaberg skrev:
Pink_Panther skrev:
Hvilken melodi er tidenes beste Grand Prix vinner? Her er min favoritt

Hadde du spurt om hvilken melodi som er tidenes beste internasjonale GP bidrag, så skulle du fått svar....

Mine favoritter ble ikke vinner, dessverre....
Jeg forandret overskriften. Du har samme problemet med dine forhåndsfavoritter du også? Min musikksmak er heller ikke i takt med resten av Europa.

A

asvaberg

Gjest
Takk, det gjør alt så mye enklere.

Svaret er da nemlig helt selvfølgelig for min del:

1992 - Malmö - Italia - Mia Martini - Rapsodia (4.plass)

[video]9GmRRYSiKew[/video]

roesok

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2009
Antall liker
461
Her en som kunne synge (selv om han iflg kommentarene her var kraftig forkjølet under fremføringen..)

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Denne tråden burde vel egentlig hete, det minst dårlige Grand Prix bidraget, men uansett en kul tråd!

Må tenke litt (mye) på det får du skal få et svar ;)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Beste Grand Prix vinner

ErosLoveking skrev:
I en annen GP-tråd holdte jeg vel France Gall som en av mine soleklare favoritter.

Du minner til tider om disse reaksjonære kristenkonservative amerikanerne som proklamerer at de kjenner noen homofile, med at de ønsker å ta sterk avstand fra deres praksis. For så å bli fersket på herredassen på en flyplass ikledd busserull for å ikke bli gjenkjent. ;)

Spørsmålet er om du er en kynisk dobbeltmoralist, eller om du er i fornektelse... ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.625
Beste Grand Prix vinner

baluba skrev:
ErosLoveking skrev:

Du minner til tider om disse reaksjonære kristenkonservative amerikanerne som proklamerer at de kjenner noen homofile, med at de ønsker å ta sterk avstand fra deres praksis. For så å bli fersket på herredassen på en flyplass ikledd busserull for å ikke bli gjenkjent. ;)

Spørsmålet er om du er en kynisk dobbeltmoralist, eller om du er i fornektelse... ;D
Eller som hun sa, nonnen: "Jeg er jomfru, men ikke fanatisk."

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Denne quizen var enkel... ::)

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
la oss ikke være beskjedne.Jahn Teigen's 'mil etter mil' fra lp/mc'en 'this years loser' i '78/'79 er tidenes mgp-låt !

finnes sikkert på youtube,men de fleste av oss har nok Teigen's framførelse av Kai Eide's låt brent inn i sjela.

slett ikke merkelig at han nylig ble slått til ridder av første klasse.vel fortjent.

mvh. s,

A

asvaberg

Gjest
mikefish skrev:
la oss ikke være beskjedne.Jahn Teigen's 'mil etter mil' fra lp/mc'en 'this years loser' i '78/'79 er tidenes mgp-låt !

finnes sikkert på youtube,men de fleste av oss har nok Teigen's framførelse av Kai Eide's låt brent inn i sjela.

slett ikke merkelig at han nylig ble slått til ridder av første klasse.vel fortjent.

mvh. s,
Oj oj, her må det arresteres, korrigeres, reparares, informeres.....

'Mil etter mil' LP/kassett versjonen er svært forskjellig fra finaleversjonen. På plate ble den i mine øyne "ødelagt" av platt produksjon og nitrist arrangement.
På scenen var det fullt orkester og mye mere dynamikk og liv i sangen.

Sjekk selv:

Sceneversjon(finale):
[video]i3CCRDG49Vs[/video]

Studioeversjon/plateversjon:
[video]FXWhZ5c1m8g[/video]

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
takk for eksperthjelp asvaberg ! her kom min inkompentanse frem når det gjelder mgp.siden det over 30 år siden var jeg nok på gyngende grunn,men husker klart at albumet kom ut i etterkant av historiens første null-poeng'er.

siden jeg først har rotet meg inn i denne tråden må jeg innrømme at jeg liker Karoline Kruger's bidrag 'for vår jord' skrevet av Anita Skorgan.fin og tidløs låt.

mvh. s,

A

asvaberg

Gjest
Ikke uten grunn at den ble nr. 5 i den internasjonale finalen, det året Celine Dion vant (1988)

Kun 4 poeng fra 3.plass.
Hadde "søta bror" gitt oss 12 poeng istedetfor 8, så hadde vi kommet a-poeng med Danmark og hentet bronsjemedaljen.....

Nyttig informasjon :)

Topp Bunn