Hmm, det tenkte jeg ikke på, eller merket noe til, i det hele tatt. Nå er det mulig mitt oppsett uansett er litt på 'den mørke siden', med 12" bass og rørforsterker (som vel tenderer mot det mørke/dype kanskje?), og jeg derfor ikke fikk den opplevelsen? Det jeg merket var et mye tydeligere 3D-bilde av lyden, og opplevde plutselig at lyden ikke kom fra høytalerne lenger, men bare 'var i rommet', hvis man kan uttrykke det på den måten. Veldig stilig faktisk. Lurer på om jeg ikke må prøvelåne den en gang til og se om effekten fortsatt er der, eller om det kun var noe jeg innbilte meg ...Jeg synes Aune S16 spiller alt for lite bass.
....![]()
Jeg har den faktisk på lån nå, og skal egentlig sende den i retur til helga. Hvis du tar kontakt med Mala kan jeg sikkert sende den videre til deg.
Jeg testet den mot Master 7, med Squeezebox Touch som avspiller, og der syntes jeg det ble noe bassfattig i forhold Master 7. I anlegg nummer 2, hvor jeg ikke har kjørt noen direkte sammenligning mot andre dacer, høres Aune S16 aldeles utmerket ut. Dette anlegget står halvårlig plassert i stua, og jeg har vært plaget med litt overdreven bass. Med S16 har faktisk dette problemet forsvunnet helt eller delvis.
Samtidig er verken forsterkeren eller høyttalerene der helt ferdig innspilt, så det kan jo også være årsaken til bass-problemet.
Hadde vært morro om du kunne kjørt en test til på S16.