Begynner vel å bli noen år siden dette var noe å bekymre seg for?tore_v1 skrev:Råd 2 - Om du spiller en del spill med stasjonære elementer som HUD, speedometer og tilsvarende - dropp plasma.
Enig med der i det...byttet fra LCD til Plasma og blei forferdet over klarheten, mørket og dybden i bildet.nb skrev:Begynner vel å bli noen år siden dette var noe å bekymre seg for?tore_v1 skrev:Råd 2 - Om du spiller en del spill med stasjonære elementer som HUD, speedometer og tilsvarende - dropp plasma.
Ikke i følge Samsungtore_v1 skrev:Tsk tsk - 55" forutsetter en viss avstand mellom tv og sofa. Minst 2,5 meter..
Har Samsung 55UE8005 selv og er veldig fornøyd. Dette er kanskje ikke den rimeligste tven, men den er god - og stor.
Nei, det er ikke det.nb skrev:Begynner vel å bli noen år siden dette var noe å bekymre seg for?tore_v1 skrev:Råd 2 - Om du spiller en del spill med stasjonære elementer som HUD, speedometer og tilsvarende - dropp plasma.
Jeg sitter 3 meter unna min 60" plasma og kunne godt tenkt meg større skjerm.tore_v1 skrev:Nei, det er ikke det.nb skrev:Begynner vel å bli noen år siden dette var noe å bekymre seg for?tore_v1 skrev:Råd 2 - Om du spiller en del spill med stasjonære elementer som HUD, speedometer og tilsvarende - dropp plasma.
Anonym - Klart - to meter funker sikkert, men etter min erfaring trenger du lenger avstand. Antar du har personlig erfaring som basis - og ikke bare reklame?
Det er en sannhet med modifikasjoner. Det er flere som sliter med innbrenning selv på de nyeste modellene. Det varierer fra skjerm til skjerm kan det se ut som eller fra hvilke fabrikk og dato de er produsert. Min VT30 har en god del og etter og ha sett på Premier League HD en helg, kan det gå flere dager med bruk før det forsvinner helt. Og jeg bruker normale verdier og kjørte inn skjermen.Anonym skrev:Red: Får man innbrenning i en moderne plasma er det brukerens egen feil. Selv har selv jeg som går for å være blant de dårligste når det gjelder innbrenning og selv med pc tilkoblet og spilløkter på 3-4 timer har jeg ikke sett antydning til innbrenning. Bruker orbiter funksjon.
Nei, men brillene som følger med VT30 er 2. generasjon og de er ikke spesielt behagelige. Men du får selvsagt en bedre skjerm i VT30 også.Brum skrev:Orso,
Takker så mye for veldig nyttig info.
Ser at i praksis - dersom man legger inn kostnaden for 3D-briller så er det ikke store prisforskjellen mellom VT og GT utgavene til Panasonic?
Les disse testene:Brum skrev:Noen som har sett og sammenlignet ytelsen tl disse to modellene - under kontrollerte forhold? Hva reklame og 'reviews' sier, vet man jo på forhånd - dyrest = best. Det er billedkvalitet inkl 3D som er min prioritet, ikke funksjonalitet som prøver å få tv'en til å fremstå som en kvasi-pc![]()
Tror nok poblemet er noe oppblåst, men det jo ikke noe sak å bruke 30 dagers returrett hos Elkjøp eller Komplett. Mer om problemet i denne tråden:Brum skrev:Dette med innbrenning og farge'flekker' - som virker å slå ut tilfeldig og ikke modell-spesifikt, må jeg si er til litt bekymring, og spesielt dersom importører anser dette som akseptabelt (ikke reklamasjonsrett!) Dette må (bør!!!) jo være en sak for Forbrukerrådet - dersom noen orker et slikt løp. Er problemet ille og omfattende, skulle en jo tro at 'noen' allerede 'var på saken'?
- Brum
-Brum