Besøk hos SET

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
5.096
Sted
moelv
Torget vurderinger
2
Besøkte Stig Erik Tangen forrige uke for å oppleve hans DBA-system.
ca 4 år siden sist og 4 år før dengang. Kanskje en tradisjon? I hvertfall store endringer hver gang.
Alltid et hyggelig gjensyn og meget lærerik utveksling av smale temaer.
DBA bestod av 12 stk ROY foran og 12 stk ROY bak, alle opphengt i gummi og kjetting slik det har vært i lang tid på prærien.
Hovedsystemene (stereo og surround) var store Magnepan, kraftig modifiserte (blygummi, aktive filtre).
Mellombass var 2 stk OB med 4 x 15" i hver.
Ellers var det noen Dolby Atmos høyttalere i taket pluss et digert lerret og projector.
Rommet og taket var heldekket med diffusere, alt gjemt bak mørke gardiner.
(Nesten) hvert element hadde egen forsterker. Klasse D selvsagt.
Streaming var forbudt her, kun FLAC-filer så jeg fikk ikke plaget han med min egen musikk ( de som kjenner meg er nok enige).
Lyden: Stor, luftig , enorm 3d, svært artikulert og med perfekt decay, null etterslep og svært kontant.
Det var ikke hensiktsmessig å ta bilder i den mørke og tildekke gammen, så jeg låner et bilde fra nettet som dog ikke er helt oppdatert.
Bildet viser bakveggen, baflene er nå foran.
Ja, det går an å besøke Løten uten å snekre paller :)
DBA SET.jpg

Sist redigert:

ParttimeDIY

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.11.2022
Antall liker
892
Sted
Brøttum
Torget vurderinger
1
Tror jeg må få tatt meg en tur dit igjen 🙈 snakke litt DBA er sikkert fornuftig i disse tider :)

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Antall liker
19.014
Sted
Langesund
Ja det var vel et rom det hadde vært moro å hørt igjen. Skjedd mye der siden jeg hørte det sist, og med middbass på plass spiller nok dette spenstig. :)

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
5.096
Sted
moelv
Torget vurderinger
2
Fikk den svært triste beskjeden først i dag at Stig Erik er gått bort.
I tidlig ungdom kjøpte vi begge høyttalere fra en sauebonde i Løten, Per Lindholt. Her fikk vi ikke handle uten en grundig belæring på kjøpet, og slik ledet veien forbi alle glansede brosjyrer og kvasi tåkeprat. Jeg er takknemlig for de gode og inspirerende samtalene og ikke minst lyttestundene vi hadde med Stig Erik. Han har også vært en betydelig bidragsyter på dette forum og andre, ikke minst på diyaudio med sine bassløsninge og baffler. Musikk lå innbakt i hans sjel, som siv.ing ( data/elektro), bandmedlem (bass), korsanger og produsent. Hvil i fred.

Topp Bunn