Bergen Lydlaugs første klubbkveld

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Innlegg
481
Antall liker
1
I går kveld hadde vi vår første klubbkveld hos Sandbakk, som fortjener mye ros for fóring og oppvartning.

Det var vel nærmere 10 som var påmeldt men vi var dessverre bare 5 totalt. Uansett fikk vi pratet mye hifi, musikk, og klubb-relaterte ting. Vi prøvde medbrakte kabler og roterte på CD spillere.

Vi satser på ca et møte / mnd, så vi får se hvor vi drar neste gang.

Hadde som vanlig med kamera, og tok noen bilder. Lysforholdene var vanskelige, og jeg hadde ikke med noe stativ eller skikkelig blitz, men noen bilder er bedre enn ingen bilder.

















PS: Farris Pluss var ikke noe særlig.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Hva ble testet, hva opplevde dere, hvem ser vi på bildene osv. ? :)
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
0
til tross for "blørete" bilder ser det ut som dere hadde en trivelig kveld! :)
lysforhold er gjerne utfordrende!
 
R

Rojoh

Gjest
Flott tiltak! :) Det er jo moro å møtes i virkeligheten, og ikke bare via tastaturet.

Mvh. Johan
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Så gode ut de kakene mitt på bordet ;D
Fint tiltak dette, men savner en liten fyldigere stemningsrapport, kjekt å kunne delta uten å ha vært der... :)
 

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Innlegg
481
Antall liker
1
Ble spilt på Audiovector M3 Sig høyttalere, Thule for/effekt, Denon DVD og Marantz cd spiller. Prøvde oss frem med celius signal og nettkabler. De originale kablene var vel fra kimber hvis jeg husker rett, og vi mente vel til slutt at celius kablene ga bedre bass og engasjement spesielt.
 

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Innlegg
481
Antall liker
1
Så gode ut de kakene mitt på bordet ;D
Fint tiltak dette, men savner en liten fyldigere stemningsrapport, kjekt å kunne delta uten å ha vært der... :)
Som du sikkert vet skal man ikke gi alt på en gang :)

Kommer nok kommentarer fra resten av deltagerne utover dagen.
 
A

Aubi

Gjest
Som en av deltakerne så så vil jeg bare meddele at det føles fint å ikke vere så alene lenger. Etter dette har begrepet "støtteforening for skjeløyde krykkemisbrukere" fått en ny mening.
 

larsfs123@mail.com

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.07.2003
Innlegg
228
Antall liker
1
God ettermiddag godtfolk

da var den første hifikvelden unnagjort. Tykte dette var svært artig/spennande å få møte likesinna. Var sjølvsagt litt skuffande at det ikkje var fleire som kom, men dette vil forhåpentligvis ta seg opp etterkvart som dette blir meir etablert og folk blir kjent.
det var dessverre ingen som hadde med seg medbrakt musikk. Sjølv høyrer eg mest på div. metal som ikkje passar for alle. hadde heldigvis ei best of u2 plate liggande som vi brukte som referanse under kabeltesting.
kabeltesten foregjekk slik: fant ei låt vi brukte som referanse. Kobla så opp min denon dvd2800 som var første spelar ut. testa alle sangane på samme volum.
Først ut var denon + mine tara labs signalkablar ( type er ukjent, pris ca 300). Eg satt ikkje i sweetspot med ganske langt ute til venstre side. Første inntrykk under låta var at fela var litt falsk og litt ulmete bass. testa så ut med Ivar sine medbrakte kablar. dette var noko diy ein bekjent hadde laga om eg forsto riktig? Eg har alltid vore skeptisk til signalkablar etc, men etter lyttetesten vart eg overraska. fela var no skikkelig stemt og bassen var stramma opp ein heil del. Ivar hadde også med nettkabel som vi så testa ut. her høyrde eg ingen forskjell. Vi testa så tilbake til mine ``dårlege`` kablar :) og fekk bekrefta forskjellen.
Gjorde så samme test med min marantz cdmk2 17. Det var ikkje store forskjellen mellom denne og denon. på dette tidspunkt blir ein gjerne litt ukonsentrert men eg høyrde ingen signifikant forskjell her. Bytte av signalkablar gjorde same endring som på denon.

Etter dette prata vi om laust og fast og kosa oss.

Gler meg mykje til neste treff og sjå/høyre korleis andre har det. Alt i alt var det ein svært hyggelig kveld og det blir forhåpentligvis ikkje så lenge til neste gang.


Edit: personane på øverste bildet frå venstre: Jon? aka ``aubi``, Øyvind og Ivar. Eg skjer opp kake og Andreas er bak kameraet:)
 

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Innlegg
900
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Høres ut som en bra kveld. jeg satser på å komme sterkere tilbake ved en senere anledning.
 

ivarlo

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
513
Antall liker
595
Torget vurderinger
3
Hei og takk for en hyggelig hifi-aften. Det var trivelig, håper dette blir det første av en lang rekke hifi-besøk framover.

Mine inntrykk av kabeltesten er som følger:
Da vi introduserte Celius signalkabelen ble bassen strammet opp og lydbildet ble mer detaljert, bedre plassering av instumentene og mere luft rundt dem. Ved å legge til ny nettkabel synes jeg det ble mer av det samme, samt at lydbildet ble klarere. ...men jeg er muligens inhabil idet det var mine kabler som ble testet...

Uansett en hyggelig kveld som frister til gjentagelse. Det er hyggelig å bli kjent med flere med samme interesse.
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
Hva med å støvsuge stua og sette istand klubbkveld hos deg, Ivar? Hadde vært morsomt å få litt flere lytteinntrykk av de høyttalerne :)
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
Første inntrykk under låta var at fela var litt falsk og litt ulmete bass. testa så ut med Ivar sine medbrakte kablar. dette var noko diy ein bekjent hadde laga om eg forsto riktig? Eg har alltid vore skeptisk til signalkablar etc, men etter lyttetesten vart eg overraska. fela var no skikkelig stemt og bassen var stramma opp ein heil del.
Mener du helt oppriktig at en av kablene fikk ei fele til å låte falsk? Var dere enige om det?
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.954
Antall liker
1.291
Sted
Nadadouro, Portugal
Hvilken Thule er de dere brukte ?
Så i Fidelity med Thule IA350B at denne var litt kresen på strøm, diskanten havde en annen karakter de to steder den blev testet..., jeg kjører min Thule i et u-jordet utttak..., synes alt blev litt bedre da....
 
A

Aubi

Gjest
Kabler eller ikke kabler. Siden vi snakker om U2 og ikke The Corrs, så tror jeg vi sier gitar. I dette tilfellet han med lua.
 

larsfs123@mail.com

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.07.2003
Innlegg
228
Antall liker
1
Mener du helt oppriktig at en av kablene fikk ei fele til å låte falsk? Var dere enige om det?
Godkveld!

dette var mi subjektive meining. Då eg ikkje satt i sweetspot men langt ut på venstre sida var det ikkje like enkelt å legge merke til endringar i perspektiv etc. Beit meg fast i fela (Ja eg meiner strengt tatt dette var ei fele:) ) Og det var omtrent som at denne gjekk frå å vere falsk til å bli godt stemt:) Forklar det dei som kan
Håper det ikkje blir for lenge til neste klubbkveld. Artig tiltak som fristar til gjentakelse!
 
Topp Bunn