Berg bygger awd-3 nos usb dac

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Etter ønske fra andre på forumet, tenkte jeg at jeg skulle lage en tråd om dette byggverket. Ønsker også med denne tråden å motivere til DIY, det er nemlig ikke så vanskelig som mange kanskje går rundt å tror.

Det hele startet vel ved juletider i fjor sånn ca. LMC postet endel linker om NOS USB dacer, og påfølgende lesning av Swensons innlegg på audioasylum, gjorde at jeg fikk lyst til å prøve meg på disse greiene. Var det virkelig så bra som folk skrev ? Det dukket opp flere kit, awd3 og dddac to av disse. Min tanke var å bruke denne dacen sammen med hodetelefonoppsettet, awd3 kitet kostet også latterlig lite under 500,- fra HK så jeg bestilte et.

Etter endel uker med venting, så dukket kittet opp i postkassen (tydeligvis ikke bare jeg som hadde lest rundt om disse dacene)



Kittet er i utgangspunktet av god kvalitet, godt kretskort. Gjevnt over bra komponenter, med Elna Cerafine og stargate caps, siste versjon leveres vist med Cerafine og slimic caps. Dale resistorer, tda1543 dac chip. Og pcm2706 usb dac/reciver. Pcm chipen er ferdig loddet til kretskortet, sånt er fint for oss. Mer om det senere.

Mine forventinger til lyden av denne saken var ganske moderat, jeg må erlig innrømmet at jeg ikke helt hadde tro på at denne saken var så bra som jeg hadde lest rundt på nettet.

Jeg loddet det hele sammen slik det var uten noen oppgraderinger/modifikasjoner. Loddingen var grei her er det vanlige hull komponenter, alle og enhver som tar seg noen timer med en loddebolt kan gjøre dette.



Så her ble det seende ut, (beklager dårlig bilde her, det var aldri tiltenkt publiseringsøyemed). Jeg loddet usb kabelen direkte på kortet da kitet har en USB typa A male connector, noe som er litt klønette i tillegg så hadde de ikke sendt denne med så dette var like greit. DACen ble koblet til hodetelefonoppsettet ved pc (Millett Hybrid forsterker grado sr80 og Sennheiser hd600) og jeg lyttet endel. Kittet har en egen 5volts forsyning til tda1543 seksjonen, denne krever en 9v ac kilde. Dette hadde jeg ikke tilgjengelig så jeg koblet tda1543 seksjonen til 5 volten på usb bussen. Dacen fungerte og lyden var sånn tålig bra, betydelig bedre en det elendige lydkortet mitt på pcn. Men ikke noe hakeslipp.

Jeg laget så en enkel lm317 dc regulator med 5 volts output og koblet denne til tda1543 seksjonen. Dette løftet lyden endel, men jeg kunne fortsatt høre endel støy i signalet. Mest sannsynelig fra strømmen på usb bussen. Jeg koblet den 5volts regulerte strømmen fra lm317 regulatoren til pcm2706 seksjonen og vola, tyst som i graven. Dette ga virkelig et løft, jeg koblet den lille saken til anlegget og haka falt ganske dramatisk langt ned. Dette spilte megetbra faktisk!!

Så skjedde det noe som jeg tror skjer endelganger i DIY verdenen, man gjør ting som man ikke helt burde gjøre. Jeg hadde ikke lest databladet til pcm2706 chipen godt nok, og under en omkobling ble usb porten koblet til uten at chipen var tilkoblet strøm. Resultat 1 stk. ødelagt pcm2706. Det står i databladet at man ikke må gjøre det der, så sånn går det.

Ny pcm2706 chip ble bestilt og jeg gikk på med dødsforakt og skjelvende hender for å bytte pcm chipen. De som har gjort dette vet at det ikke akkurat er enkelt. Den lille saken har usansynelig små pinner. Etter tips fra whistler om å bruke en dråpe lim på chipen for å holde den på plass før lodding så gikk dette greit. Og med ny chip og med en meget god selvtilitt over egne smd ferdigheter spilte boksen igjen :)

Jeg har en tendens til å la diy saker stå å spille uten kasse. Men en tråd om chassi her på avdelingen ga resultat og et chassi i børstet alu var raskt påvei fra whistler.



Dette er jeg meget godt fornøyd med. Det er et chassi fra thlaudio.

Etter noen gode råd om modifiseringer, fra LMC og Swensons innlegg. Ble Black Gate kondensatorer, Tanatalum motstander og Auricap film kondensatorer, eksterne rca plugger, iec støpsel og litt annet snacks bestilt fra partsconnextion.

Jeg byttet samtlige 47uf kondensatorer til Black gate std 47uf 50v. De to som er 220uf til Black Gate NX. Og avkoblingene for strøm på tda1543 seksonen til 47 uf nx-hi-q. Tantalum 100k 2w mot jord på utgangen. Samt Auricap 3.3uf som koblingskondensatorer på utgangene. Her kan man godt bruke mindre kondiser, jeg har en forsterker med 10k ingangs impedance så for å ikke miste bass trengs såpass store. Det er også anbefalt å bytte krystallen med en XO, dette har jeg ikke gjort ennå. Tanken er Tentlabs 12mhz xo, denne er designet for 5 volts drift men 2706 chipen kan ikke ta 5v innput så her er jeg litt i tvil ennå. Tentlabsen kan kjøre på 3.3v men dette er vist ikke helt optimalt, får se hva jeg gjør her.

Jeg laget også en strømforsyning for ac drift. 240v trafo fra block-trafo.de model fl6/12. Samme med en 7805 regulator som gir ca 10vdc ut til en dobbel lm317 seksjon som regulerer til 5volt (usbkortet) og 8 volt tda1543 seksjonen.

Det hele montert i chassi ser så her ut.





IV og ref resistorne på tda1543 kortet skal være tantalum 2w. Her driver jeg og prøver forskjellig antall chiper for tiden og da disse tantalumene er dyre blir jeg ikke sette inn disse før jeg har kommet frem til ønsket verdi ved bruk av rimeligere resistorer først.

Så lyden, det spiller meget hyggelig :) Jeg har hørt rykter om at det er iallefall 1 til på forumet som er i besittelse av en slik dac, kom gjerne med lytteintrykk. Jeg skal være litt forsiktig med det da jeg jo har bygget denne selv og man kanskje ikke er helt objektiv i så måte. En ECD1 har forlatt og ingen har ropt ut etter den i ettertid iallefall ;)

Alt i alt er dette en god dac som er enkel å bygge. En lodde bolt og litt tålmodighet så tror jeg alle kan lage en slik dac. Prisen er også ikke ueffen.
Med kit, chassi, strømforsying og deler til modifisering/oppgradering så kan man lage denne for under 3000,- Jeg tror det er få andre DACer om noen som gir så bra lyd for pengene!!

Man trenger selvfølgelig en pc også men det har jo de fleste. Spiller av tapsfritt med foobar og asio driver. Fungerer meget bra !!

OBS: Skriveleifer og dårlige formuleringer får dere leve med, det hender fingrene og hodet ikke er helt samkordinert :)
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.045
Antall liker
2.989
Torget vurderinger
2
Alle billedbyggetråder fortjener applaus, her kan det tyde på at du fortsatt ser utviklingspotensiale, er du sikker på at det ikke hadde svingt med en større, mer trad. trafo for analoge delen ?

applaus.
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Alle billedbyggetråder fortjener applaus, her kan det tyde på at du fortsatt ser utviklingspotensiale, er du sikker på at det ikke hadde svingt med en større, mer trad. trafo for analoge delen ?

applaus.
Jeg ser alltid etter utviklingspotensial, det er jo det som er så morsomt med DIY. Og DIY prosjekter blir man liksom aldri helt "ferdig" med.

Når det gjelder trafoen så har jeg ikke prøvd med tradisjonel trafo, regner med du sikter til r-kjærne, toridial. Den jeg har med "UI" kjerne er valgt da disse har god isulasjon noe som vistnok skal være gunstig ved bruk sammen med digitale kretser. Men godt mulig det kan være bedre med annen trafo, mulig jeg blir å sjekke ut dette ettervært. Det er forøvrig ikke rare strømtrekket jeg har så om større er bedre vites ikke. Det trekker <160ma sånn ca nå.

Det å lage gode strømforsyninger er komplisert, jeg har ikke målt mine så hvor bra de er vet jeg rett og slett ikke. De putter ut stabil volt men det betyr jo ikke at de er gode søyfrie etc. Skal se om jeg får fatt på noe måleutstyr.

Om noen har spørsmål til byggverket som jeg har ikke besvart i min tidlige post så bare spør i vei. Tips og andre kommentarer er selvsagt også velkommen.

Og takk for applausen :D
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Laget idag en ny strømforsyning. Ut med lm317at, og inn med 2 stk. LM1086 med som er justerbar slik at jeg får akkurat ønsket spenning.

Kort fortalt to stk. 6va 2x12v trafoer med lm7808 og lm7810 for pre regulering (2 kretskort med blå trafo istede for en som på bildet), for å utnytte LDO regulatorene optimalt. Fulgt av 2 separate lm1086 kretser, med 1000uf black gate std. som main filtering. 10uf tantalum på ground pin (dette gir et drop i støygulvet på 10-20db på regulatoren), den regulerte strømmen er avkoblet med 4.7uf Black Gate i superE konfig.
 

nex_86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
351
Antall liker
8
Sted
Kr.sand
Torget vurderinger
1
Riktig flott prosjekt til en forbausende pris!!!
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Jeg tror jeg er i mål nå. Har valgt å kjøre Riken på Ref og I/V på tda seksjonen. Syns dette låt bedre enn 2w tantalum i mitt system. Kjører to tda1543 chiper på 8.00v, med I/V på 1000ohm og Ref 667 ohm. Dette gir ut 4.6v pp og 1.63v rms.

Om noen skulle bygge denne så ta høyde for at den MÅ!!! være påslått hele tiden. Den spiller utrolig mye bedre etter en 5-6 timer enn kald.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.899
Antall liker
13.155
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
har du prøvd flere chip´r ?
forøvrig er forskjellen enorm ved å gå fra BG std til Nx.dyrt men verdt det!
IMO
Mvh
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Har ikke hatt tilgang på flere chiper, så det har blitt med de 2. Må jo også inn med kjøling om jeg skal ha flere. Tror heller jeg bare kjøper en dac modul til dddac'en og hekter den på, om jeg finner på å teste flere.

Ellers så har jeg N og NX der jeg følte det var vits. Mesteparten av kretsen er for 2706 out, så hva man putter der er vel likegyldig for tda seksjonen. Har loddet jumperen for jeg blir aldri å bruke ut fra pcm chipen.

Edit: Kanskje du mente N/NX i strømforsyningen ? Der har jeg kun std. isåfall.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.899
Antall liker
13.155
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
min erfaring er at strømforsyningen påvirker lyden like mye som resten og jeg har gått over til å kjøre N/Nx/hiq hele veien etter en "oppvarming " med std.
IMO
Mvh
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
min erfaring er at strømforsyningen påvirker lyden like mye som resten og jeg har gått over til å kjøre N/Nx/hiq  hele veien etter en "oppvarming " med std.
IMO
Mvh
Det høres fornuftig ut. Er jo ingen form for buffer stage i disse dacene og da lytter man vel i stor grad på strømforsyningen. Skal legge inn en bestilling for å komplettere strømveien med N/NX/HI-Q, å teste dette i romjulen om jeg får de til da. Eneste som er litt kjedelig med disse lyttene er jo den vanvittig lange innspillingstiden. Men det får man bare leve med siden de somregel har en merkbar positiv effekt.

Takk for tipset

mvh
Berg
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.899
Antall liker
13.155
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
7-800 timer for første gangs innspilling!
ved lengre tids avbrudd må delvis ny innspilling påregnes før optimal
IMO
Mvh
Leif
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
LMC, noen formeninger om hvordan en fullspekket awd3 står seg mot hyllevare ? Har ikke hatt så mye hjemme å sammenligne med selv.
 

mfafa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Innlegg
120
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Hei Berg!

Veldig bra at du opprettet denne tråden! Driver å lukter litt på USB DAC, og jeg får jo ikke akkurat mindre lyst til å bygge meg en nå... ;D ;D Ser sketchy ut med de store kondisene hengene ut fra printet btw.. hehe. Mekanisk stress??

Jeg spiller mye musikk fra pc, men har enda ikke oppgradert noe. Faktisk bruker jeg analog-utgang fra onboard lyd. Fy fy.. vurderte en stund å kjøpe meg audiofilt lydkort til pc, ettersom det har påkostet DAC-brikke. Det mest audiofile 2-kanalers kortet var ESI Juli. Men det dumme med proffe lydkort er jo ADC-delen er, kanskje mest, påkostet (musikkproduksjon). Dessuten er jeg overbevist om at en slik, stor ekstern DAC som din må være bedre.. ;)


[*]Hvor kan man bestille kitet?
[*]Hva koster et minimum av deler man bare "må" ha?
[*]Hvordan skjønner dataen at den skal sende digitallyd til USB?
[*]Tror du det er mye å hente på ASIO når man sender digitalt ut?
[*]Lydkortet tar seg fortsatt av lydstandarder som EAX ol. og sender ut forståelig bitstrøm til DACen uansett?
[*]Er det digitalinngang jeg ser på det ene printet der? Altså kunne jeg evt. benyttet eksternt USB-lydkort (m/ASIO) til laptopen/stasjonær?



Hilsen Harald
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Kitet bestiller du her: http://www.audioworkshop.com.hk/index_en.htm

Det koster 67$ inkludert frakt. Du må ikke ha noe annet en kittet, og fortrinnsvis en kasse å ha det i. Hvor bra det vil låte "stock" kommer veldig ann på hvordan strømmen på usb bussen i pcn din er. I min er denne strømmen elendig, og jeg hadde masse hørbar støy når jeg kjørte dacen på denne måten. Med ekstern strøm er det helt tyst.

Kondensatorne henger ikke de ligger i bunn av chassi, så noe serlig stress tror jeg de ikke har på seg. Burde vel kanskje ha stripset de fast.

Når det gjelder datamaskin så finner den en USB audio dac når jeg kobler den inn, så det er plug and play og fungere uten noen innvirkning.

Jeg foretrekker å bruke asio på min. Forskjellene er ikke enorme kontra directsound. Men jeg føler det gir mer ro i lyden. Dessuten sover jeg bedre vel vitende om at lyden ikke er innom noen windows mixere før den når anlegget.

Utgangene du ser er SPdif, optisk og coax ut. Så det kan kobles til en ekstern dac om man ikke ønsker å bruke analog seksjonen.
 

mfafa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Innlegg
120
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Takker. Ser du har flere printkort enn det er avbildet på kitet. Har du bestilt mer fra Audio Workshop enn AW-D3 kit? Er deler og koblingsskjema til strømforsyningen noe du har snappet opp andre steder eller? Angående kondensatorene tenkte jeg på de halvstore på powerprintet :)

Siden det er plug'n'play fungerer det antakeligvis i Linux også. Tror dette må være det perfekte budget prosjekt.. Får vel smelle opp en PayPal konto og bestille det jeg trenger før studielånet brukes opp :p
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Hei Berg.

Bare lurte på om det sitter noen oprasjonsforsterkere i konstruksjonen din jeg?
Vis det er det, kan du tjene mye på å bytte, og tilfeldigvis sitter jeg på en hel hau!

PK
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Hei Berg.

Bare lurte på om det sitter noen oprasjonsforsterkere i konstruksjonen din jeg?
Vis det er det, kan du tjene mye på å bytte, og tilfeldigvis sitter jeg på en hel hau!

PK
Sitter ingen opamper i den.

Foresten så er jeg ingen stor fan av opamer, faktisk ingen fan i det heletatt. Har mer tro på discret kretser og rør disse stedene ;)
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Takker. Ser du har flere printkort enn det er avbildet på kitet. Har du bestilt mer fra Audio Workshop enn AW-D3 kit? Er deler og koblingsskjema til strømforsyningen noe du har snappet opp andre steder eller? Angående kondensatorene tenkte jeg på de halvstore på powerprintet :)

Siden det er plug'n'play fungerer det antakeligvis i Linux også. Tror dette må være det perfekte budget prosjekt.. Får vel smelle opp en PayPal konto og bestille det jeg trenger før studielånet brukes opp :p
De andre kretskortene du ser på bildet er fra danitmax i danmark http://electronics.dantimax.dk/ . Jeg har eksperimentert mye frem og tilbake med strømmen, ser ikke slik ut lenger. Jeg vil anbefale deg å kjøpe feks. en 20vta trafo med 2 x 12v sekundær. Kjøre to separate kretser med likeretting og regulering for de 2 separate delene.

Jeg har ikke prøvd, men har et vagt minne enplass om at den ikke fungerer i linux. Dog ikke helt sikker, kanskje noen andre som vet.
 

mfafa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Innlegg
120
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Ser ut til at jeg rett og slett må prøve den i Linux og finne ut selv. Har googlet mye den siste tiden for å prøve å finne ut. Hvis den nekter har Thinkpaden uansett gyldig nøkkel til XP.. men det blir et nederlag av dimensjoner. Angående strømforsyning skal jeg prøve å bestille delene så fort gutta i Kina svarer positivt på bestillinga mi... :) by the way, hvor står prisene hos thlaudio.com?
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Den skal vist fungere i linux fant jeg ut her. thlaudio må du maile det du trenger først så får du en pris etter hva jeg har forstått, har aldri handlet der. Det hender audioworkshop er utsolgt for dette kittet så det hender de har venteliste.
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Artig tråd Berg!! :) Dette ser ut som noe det hadde vært mulig å få til for en nybegynner som meg...

Den ser jo veldig liten ut...Noen som tror det kunne gått å montere denne inni en Hegel P2? Og er det da bare å tappe dennes strømforsyning? Og hvordan gjorde du det med betaling? Så litt inviklet ut på hjemmesiden...
 

mfafa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Innlegg
120
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Den skal vist fungere i linux fant jeg ut her. thlaudio må du maile det du trenger først så får du en pris etter hva jeg har forstått, har aldri handlet der. Det hender audioworkshop er utsolgt for dette kittet så det hender de har venteliste.
Strålende 8)

Har fått med meg at det kan være utsolgt, at de er veldig trege, og at alle som har kjøpt det har manglet en eller annen komponent.. hehe. Og at det kan hende de har loddet chipen 90 grader feil ;D
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.045
Antall liker
2.989
Torget vurderinger
2
Den skal vist fungere i linux fant jeg ut her. thlaudio må du maile det du trenger først så får du en pris etter hva jeg har forstått, har aldri handlet der..
THL vil ha en forespørsel først , så gir de en pris og så bestiller du , i mellomtiden er det ting de ikke har på lager lenger, eller de gjør feil i tilbudet som du må be dem rette, så de kan komme med et nytt tilbud, i det hele tatt svært omstendelig i forhold til at prisene deres ikke er fantastisk mye billigere enn Partsconnexion.
På noen ting er de faktisk dyrere. Men de har jo et stort utvalg og er hyggelige og velmenende å ha med å gjøre..
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Artig tråd Berg!! :) Dette ser ut som noe det hadde vært mulig å få til for en nybegynner som meg...

Den ser jo veldig liten ut...Noen som tror det kunne gått å montere denne inni en Hegel P2? Og er det da bare å tappe dennes strømforsyning? Og hvordan gjorde du det med betaling? Så litt inviklet ut på hjemmesiden...
Kretskortet er 10x9cm, vet ikke hvor god plass det er i en P2. Jeg har montert en lik analogseksjon i en cd63 og tappet strøm fra den. Fungerte godt.

Betaling gjør man med paypal, jeg har ikke hat noe problemer. Og det hele er mye enklere enn hva det ser ut på siden. Du sender bestilling, får en paypal invoice, betaler. Og kittet kommer i posten en uke etterpå. Man betaler ikke før de har det på lager, klart til sending.

Strålende 8)

Har fått med meg at det kan være utsolgt, at de er veldig trege, og at alle som har kjøpt det har manglet en eller annen komponent.. hehe. Og at det kan hende de har loddet chipen 90 grader feil ;D
Syns ikke de har vært treg. 1 uke fra jeg betalte til kittet kom. Og man betaler ikke såfremst det ikke er inne og klar til levering. Har 2 slike dacer, ingen av min hadde noen mangler. Manglet en usb connector. Men plasseringen av connectoren på kortet, syns jeg er så kjeitete at det for meg var mye mer fornuftig å lodde kabelen direkte.


Om dere fikler med ekstern strøm til usb seksjonen, og ikke bruker usb bussen til dette. Vær obs på at chipen vil ta kveld om dere kobler til pcn uten at den er tilsluttet 5v strøm.
 

azurflux

Medlem
Ble medlem
06.04.2006
Innlegg
48
Antall liker
0
Har du laget kabinettet selv, evnt. hvor har du fått tak i det?
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Har du laget kabinettet selv, evnt. hvor har du fått tak i det?
Det står i den første posten det du ;)

Forøvrig har jeg gått over til å bruke Galaxy serien fra audiokit.it i alle mine prosjekter. Jeg mener disse både er bedre og ser bedre ut.
 

NostraD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2003
Innlegg
389
Antall liker
2
Det står i den første posten det du ;)

Forøvrig har jeg gått over til å bruke Galaxy serien fra audiokit.it i alle mine prosjekter. Jeg mener disse både er bedre og ser bedre ut.
Hvordan er det å handle med Audiokit.it?
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Hvordan er det å handle med Audiokit.it?
Meget god erfaring med de. Enkel bestilling gjennom epost. Betaling med paypal. De sendte meg feil chassi engang, sa ifra og ingen sure miner fra deres side. Saken ble ryddet opp i uten noen problemer. Så disse italienerne har 5 stjerner i min bok. Dessuten selger de mye spennende greier.
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Da har jeg også bestilt et sett! ;D

Blir gøy å sette sammen noe så "avansert" og få testet det opp mot seriøse komponenter.
 

haakonkl

Medlem
Ble medlem
12.03.2002
Innlegg
41
Antall liker
0
Hei Berg!

Dette så veldig spennende ut! Fint bygget, og et godt skrevet innlegg! Fine bilder sier mye til oss andre som prøver oss med loddebolten. Fikk lyst til å bygge noe sånt selv, og prøve den med SoftSqueeze.

Håkon.
 

mfafa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Innlegg
120
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Jeg har også bestilt kit :) Fikk beskjed om at de hadde sendt pakka 12.februar. Men Berg, vet du om det er mulig å spore pakka med den koden de sender med?
 
O

OivindJ

Gjest
Jeg finner ingen "awd-3 nos usb dac" på "Audiokit.it" nå.

edit: det var vel kabinettet som kom derifra ja... :)

Berg: kan du sende meg link til der du bestilte kit`et fra igjen? Endel PM`er forsvant de hifisentralen var nede.

Øivind
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Haraldl: De sendte til meg rekomandert, ingen sporing såvidt jeg husker.

OivindJ: Det er kun chassi jeg har kjøpt fra audiokit dog ikke det som er avbildet i denne tråden. Kitet selges her http://www.audioworkshop.com.hk
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Jeg har også bestilt kit :) Fikk beskjed om at de hadde sendt pakka 12.februar. Men Berg, vet du om det er mulig å spore pakka med den koden de sender med?
Hmmmm... Hvor lang tid tok det før du fikk svar? Sendte mail for å bestille for over en uke siden og fortsatt ikke hørt noe...
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Om dere bygger denne med full black gate kobling hele veien. Så for all del ikke slå den av slik jeg gjorde når jeg var bortreist i 3-4 uker for litt siden. Det tok en måned med spilling før den var tilbake til sitt gamle jeg igjen ! Black gate MÅ! om ikke heletiden så iallefall nesten heletiden være påslått.
 
Topp Bunn