Beosound Level – nyskapning fra Struer

Beosound_Level-10.jpg


I dag har B&O lansert en helt ny trådløs høyttaler. Og selv om den er nyskapende og helt annerledes enn alt annet vi har sett fra den kanten, har den klare historiske røtter. Omtrent som et typisk album fra Miles Davis, med andre ord….

Beosound Level er en ny kreasjon skapt av en av Bang & Olufsen sine hoffleverandører av design. Vi snakker om Torstein Valeur fra Valeur Designer, tidligere David Lewis Designers. I tillegg til at Valeur har designet Beosound 1 som vi testet for et par år siden, og Beosound 2, har han også designet en rekke andre produkter for B&O, helt siden has første kreasjon var den ikoniske telefonen Beocom 2 som han designet for 26 år siden. Og litt overraskende støtte vi på Torsteion Valeur for halvannet år siden da han deltok som LG sin designer på deres markering av LG Signature- serien på Astup Fernley museet sommeren 2019.

Designet av høyttaleren Beosound Level spiller på noen velkjente historiske strenger. Først er det fristende å gå tilbake et halvt århundre, og til Tandberg sine ikoniske høyttalere, som notorisk benyttet trespiler som høyttalertrekk. Men også internt i B&O sitt produktutvalg er det tradisjon for å benytte eikespiler som et designelement i mange av produktene.....

Les hele nyhetsartikkelen om Beosound Level hos Audiophile.no

Beosound_Level-7.jpg
 

Kommentarer

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Fin i eik denne. Leser også at de aller fleste tilsvarende B&O produkter lar seg sette opp i stereo konfig. Men, kun gjennom Google app og ikke som en funksjon utviklet av B&O. Dette gjør etter slik jeg forstår det, at det er kun musikk som castes over som har stereo støtte.
Mange Olufs som ikke liker dette, og noen som fort blir ivrige og kjøper et sett som kan ryke på en smell om dette stemmer.
Kan Audiophile bekrefte? Kjekt å vite.
 

Audiophile.no

Bransjemedlem
Ble medlem
02.06.2020
Innlegg
507
Antall liker
980
Torget vurderinger
0
Jeg har sendt spørsmålet videre til vår kontakt i B&O.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Supert, takk for oppdatering og stilt spørsmål :) !

Helt klart en stor fordel for B&O og deres brukere om de snart kan tilby en egenutviklet stereo parring.
Da åpner det seg veldig mange flotte muligheter. Følger spent med B&Os utviklere.
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.189
Antall liker
1.059
Torget vurderinger
1
Supert, takk for oppdatering og stilt spørsmål :) !

Helt klart en stor fordel for B&O og deres brukere om de snart kan tilby en egenutviklet stereo parring.
Da åpner det seg veldig mange flotte muligheter. Følger spent med B&Os utviklere.
Nå har den aktuelle oppdateringen kommet. Beosound Emerge, Level og Balance kan nå settes opp som stereopar fra B&O sin app - dvs ikke avhengig av Chromecast.
 

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
980
Link til alle artikler
407
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 1
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 9
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz - i lys loge!

Vossajazz - i lys loge!

  • 0
Ja folkens det er Vossajazz att, eg har alt skrive ei lita påminning i februar-dagboka. Opningskonserten er kl. 6 i Vossasalen på Park Hotel med Øyunn, dvs Siv Øyunn Kjenstad, om få timar når eg...
Fortsett
Audiophile.no
Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

  • 2
Denne gongen om mekaniske svakheiter, oppklaring av mistydingar, og Vossajazz. Og 5 øl frå KINN. Audioquest Red og Cobalt DAC problem Eg har lodda Red ei gong, og no slutta han atter å fungera...
Fortsett
Topp Bunn