Frekvensmålinger av Beolab 90 (høyre og venstre kanal) i et relativt lite rom ifølge vedkommende som har målt.
Reprensenter de to målingene, som nesten ligger 100% oppå hverandre, høyre og venstre kanal hver for seg, ja, da er jeg imponert.Frekvensmålinger av Beolab 90 (høyre og venstre kanal) i et relativt lite rom ifølge vedkommende som har målt.
Vis vedlegget 416935
Tviler på micen var kalibrert for riktig volum. Det har uansett ingenting å si i forhold til en frekvensrespons.Hva tenker du om dette, Orso?
Er ikke dette målt ved ganske lavt volum?
Der var det lite å sette fingeren påDet var ikke spesielt imponerende, vil tro det er mulig å få det mye bedre. Når jeg klarer å få til dette med mine små monitorer og Audiolense
Vis vedlegget 417022
Nåvel. Ved å endre på en respons med EQ/korreksjon som ikke er minimum fase, så forverrer du bare tidsdomenet og det er svært godt hørbart. Det er en stor feil å bare fokusere blindt på frekvensrespons. Det sier ikke nødvendigvis noe om hvordan lyden er. Slike sterkt korrigerte oppsett låter så snodig at jeg any day tar heller en høyttaler som måler bra tidsmessig med en del svakheter i frekvensresponsen.Det var ikke spesielt imponerende, vil tro det er mulig å få det mye bedre. Når jeg klarer å få til dette med mine små monitorer og Audiolense
Vis vedlegget 417022
I AL har man valget mellom lineær og minimum fase, hvor sistnevnte er default/standard. Så mao er korreksjonene dine i minimum fase, med mindre du har endret på det og benytter deg av TTD korreksjon.Dette blir litt off topic, men dette låter definitivt ikke snodig, men svært naturlig og "riktig" i mine ører. Du får stikke innom hvis du er i nærheten av Lørenskog![]()
Den fra Stereophile ser glattere ut; hvorfor?Frekvensmålinger av Beolab 90 (høyre og venstre kanal) i et relativt lite rom ifølge vedkommende som har målt.
Vis vedlegget 416935
Det er vel ikke bare det som gjør at de ser forskjellig ut. To forskjellige måleprogram og to forskjellige rom gjør at dette aldri vil bli likt. Det eneste som går igjen som en generell likhet er mye hevning i bassen.1/24 vs 1/6 glatting
Ser ut som kjærlighetsbarnet til Kef Muon og en dalek.Harman under merke Lexicon kommer også med en høyttalere hvor spredningen kan endres. Tror designeren, Ulrich Horbach, nevnte at den kunne reduseres til 30 grader. Men ta det med en klype salt. Jeg fikk dessverre ikke hørt den på CES messen.
SoundSteer Technology from Lexicon | Stereophile.com
Min nysgjerrighet er såpass stor det nå snart er på tide å få hørt disse skapningene. Er det noen som vet hvor det er mulighet å høre disse med det fulle potensiale inne?