EiK skrev:
Hei, Morty
Du skulle prøvd en pu fra ZYX.
Hvis du vil ha mer futt og fart (dynamik), vel å merke
Hei Eik.
Ja, jeg sitter vel med et inntrykk av at Benz' pu i det prisleiet vi her snakker om, har en litt laidback og varm karakter. Forskjellen opp til CD er ihvertfall stor, når det gjelder parametere som dynamikk og luft.
Har hørt noen si at Benz L04 - som er en ganske gammel og utgått modell - er en av de mest "analoge av de analoge".
Sikkert ment positivt, men jeg liker nok bedre en mer usminket lyd. "Ohne Filter" for å si det sånn.
Spørsmålet jeg stillet innledningsvis var forøvrig på vegne av en potensiell kjøper av mitt RIIA trinn. (Som nå er solgt)
Jeg har lyst til å eksperimentere litt med forskjellige pu, og da trenger jeg et RIIA med mer justeringsmuligheter enn hva Lukascheck byr på.
Merker meg at du anbefaler ZYX Eik. Forståelig. Hørte jo School hos deg for kort tid siden. Nettopp den plata fikk meg i tenkeboksen. Samme plate snurrer og går hjemme, men avrundet - pent og pyntelig og .....litt kjedelig.
Tror hovedskylda ligger på pu'n ?
Hørte også en rimelig Dynavector (DV10X-5 ?) ute hos ToDaNi her om dagen. På DP 2.2 RIIA. Trass i en meget hyggelig pris var også her lyden viril, med bra attack, luft og det hele.
Kan tenke meg Fosse har noen anbefalinger å komme med i denne sammenheng.
Men så spørs det da. Hva klarer arm (OL Silver MkII) og spiller (Opera Ref. 2.0) å takle.
Dette er jo relativt "enkle greier", selvom spilleren er stabil og fin. - liker den egentlig godt.
Vi får se hva som kommer ut av dette.
- Titter også litt på bruktbørsen.
Morty