Benz Micro Wood SM - retipping

SteelyDæn

Medlem
Ble medlem
15.07.2011
Antall liker
3
Hei,

har en Benz pickup som jeg har hatt i ca 10 år, og spilt på daglig. Lyden er ikke hva den engang var og jeg lurer på om den har sett sine beste dager. Noen som har erfaring med retipping av Benz?

takker!

arild

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.03.2003
Antall liker
723
Sted
Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
9
Lurer også på service av Benz pu. Har ein med skeiv nålefane, etter at ivrige barnehender leika seg uten oppsyn… 😅

Mvh Arild 😊

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.815
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Ønsker du å bevare mest mulig av huslyden til Benz, så er det vanlig å anbefale Expert Stylus i UK.

Jeg har også prøvd Soundsmith i USA med hell, men da hadde jeg også et ønske om å voice en Benz LP litt annerledes - og det fikk jeg (y).

Noen andre har jeg dessverre ikke erfaring med.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.352
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
Hei,

har en Benz pickup som jeg har hatt i ca 10 år, og spilt på daglig. Lyden er ikke hva den engang var og jeg lurer på om den har sett sine beste dager. Noen som har erfaring med retipping av Benz?

takker!
Er det en hi eller lo output mc?

SteelyDæn

Medlem
Ble medlem
15.07.2011
Antall liker
3
Ønsker du å bevare mest mulig av huslyden til Benz, så er det vanlig å anbefale Expert Stylus i UK.

Jeg har også prøvd Soundsmith i USA med hell, men da hadde jeg også et ønske om å voice en Benz LP litt annerledes - og det fikk jeg (y).

Noen andre har jeg dessverre ikke erfaring med.
Har lyst å bevare mest mulig av original lydsignatur ja. Har sendt de en e-post nå. Takker!

ovitzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Antall liker
1.335
Sted
Snarøya
Torget vurderinger
5
Hvordan er Aidas med tanke på kvalitet og pris? Retipper/overhaller de pick up'er fra alle produsenter?
Aidas fikser ikke alle merker, spurte om en fiks av Hana ML, der var det nei dessverre.

Topp Bunn