1. Greit, statlig eide bedrifter kan også generere inntekter. Det holder å se på landbruket eller jernverket i Mo i Rana for å forstå at statlig regulert virksomhet følger en helt annen logikk enn privat, hvor andre hensyn enn lønnsomhet kan prioriteres høyt.
2. Jeg ser ikke koblingen til det du kommenterer. Bygde-norge er gjennomgående mot EU og vil heller beskytte "gammeldags" virksomhet som ikke har livets rett (i følge økonomer) enn å åpne for et dynamisk næringsliv som tilpasser seg markedets behov.
3. Dette gjør selvsagt at fiske-næringen får dårligere konkuransevilkår og at IT-næringen mangler arbeidskraft.
4. Men hva gjør det så lenge man kan drive et jordbruk som er uønsket av mange av oss tvangs-kunder?
5. Staten har lagt enkelte organisasjoner rundt om i landet som brønnøysundregisteret. Dette er et tiltak som jeg har tro på. Men det viser seg at selv kunskapsbedrifter ikke lever i et vakum: man er avhengig av å møte kunder og leverandører ansikt til ansikt, man må reise i jobben, man må ha varer inn og ut.
6. Alt dette gjør at få bedrifter kan leve i et vakum. Derfor er det vel også at bedrifter velger å etablere seg i byene med mye større kostnader til lokaler.
7. Det største problemet er at den attraktive arbeidskraften ikke ønsker å flytte på landet. Hvorfor skulle de det, de fleste har en partner med karriere-mål, det er slutt på tiden hvor kvinner var husmødre og ble med mannen hvor enn han flyttet.
8. Det er noe med "kritisk masse" av arbeidsplasser. Ved å bosette seg på et tett-sted finnes det ofte bare en attraktiv arbeidsgiver. Hvem ønsker å kjøpe hus og få barn et sted der begge er avhengige av en eneste arbeidsgiver for å ha jobb?
Jeg tror at både arbeidsgiver og arbeidstakere "skikker seg bedre" når de vet at de ikke er uerstattelige.
9. "Bærekraftig" er for meg et ord som politikere bruker når de går tom for argumenter.
10. Dette er prosesser som tar tid, og hvis folk opplever at det å bo i by er noe herk så spår jeg at de vil flytte ut. Helt uten min eller din inngripen.
11. Det finnes da by-leiligheter med sentralfyr eller ved-fyring, akkurat som det finnes hus på landet med bare el-varme?
12. Det finnes land som er betydelig mer urbanisert enn norge, og land som er mer rurale. Jeg påstår at tyngdepunktet av velstand befinner seg nærmere urbane samfunn enn rurale samfunn.
13. Og at grunnen til at vi kan ha så mye ruralitet i norge er at vi sponser dette med en overflod av oljepenger, altså at det er en villet "sløsing".
14. For meg fantes det ikke relevante jobber i hjem-kommunen. Hvor aktuelt er det for deg som lærer å jobbe som snekker eller fisker?
15. Personlig lykke mener jeg er en ting som individet selv må finne, det skal i utgangspunktet samfunnet hverken by på eller ta fra oss.
16. Når dagens 20-åringer mener at lykken finnes i byene så må samfunnet godta at de synes det. Kanskje vil de flytte tilbake til landet når de stifter familie, kanskje ikke.
17. Et relevant problem er at svært mange av de resurssterke og skoleflinke (ikke nødvendigvis samme sak) flytter ut slik at bygda blir befolket av passive "mottakere". Mottakere av distriktsstøtte, mottaker av landbruksstøtte, mottakere av sosialstøtte.
18. Selvsagt er ikke alle på bygda slik (og det finnes definitivt slabbedasker i byene også), men hvis det finnes en slik trend så vil det vel bidra til å stagnere bygdesamfunn?
-k
1. Ser ei radikal omlegging av drifta på ei stor berverksdrift ikkje langt herfrå, då eigarskapet vart privatisert for nokre år sidan. Ikkje alt vart til det betre....profitt er ein veldig eindimensjonal målestokk for suksess, men det er diverre stor konsensus om dette...
2. Det varierer. Eg er langt på veg einig i at mange bønder ikkje evnar å legge om, men skal gjere akkurat slik det har vore gjort før. Heldigvis er dette (naturleg nok) ei utdøyande rase, og ein ser stadig fleire flinke bønder som legg opp til nisjeproduksjon og spennande driftsformer.
Når det gjeld det innovative, er dette i frammarsj også på landsbygda. Men det er meir sårbart her enn i urbane strok der ein kan få fleire nettverks- og kommunikasjonsføremoner gjennom å møte andre med idear. Du er avhengig av å ha eit lag for å kunne spele ball...(ikkje golf, altså...fann ikkje betre metafor i dag)
Eit anna problem er behovet for risikovilleg kapital. Tidlegare hadde vi DU. For tida tykkjer eg vi manglar tilsvarande støtteordningar for "ville påfunn".
3. Du har poeng, men bildet er ganske mykje meir nyansert, spesielt om eg kan få lov å bruke berekraft-momentet innimellom....
4. Her er mange argument, Eg tykkjer det er spesielt viktig både i kva grad det er berekraftig (det meiningslause sløseriet i å importere sauekjøt av middels kvalitet frå New Zealand, medan norsk fyrsteklasses kjøtkvalitet leggjast ned, og vi i staden må tilsette folk for å drive landskapsvern for å hindre at kulturlandskapet gror igjen) og i kva grad ein må ha ein beredskap for å halde jorda i hevd i fall det ikkje lenger skal vere råd å importere mat.
5. Har drive litt med "nettverking" sidan 85, og du har rett. aktiviteten rundt nettverka er avhengig av personlege møte, iallfall med den teknologi som var tilgjengeleg den tida eg var mest aktiv.
6. Iallfall må dei vere synlege. Og ha nettverk som flaggar deira fortrinn/kompetansar.
7. Problemet er JENTENE. Dei mellom 25 og 35 år. Sjekk alle demografiske profilar, og du vil sjå berre Frøya som kommmune som har "sunn" bestand av formeiringsaktuelle damer. Men dette kan sjølvsagt rettast på gjennom innvandring....
Men det er eit problem med mangel på arbeidskraft. Suksessbedrifta Fresvik produkt har t.d. mange arbeidsplassar, men få nordmenn vel å etablere seg der. Dei vil ha større valfridom. Men det lukkast å få ein del innvandrarar til å komme dit, og ein del folk pendlar frå andre bygder. Eit problem er at det ikkje lukkast å skaffe husvære til dei som vil flytte dit, fordi folk tviheld på eigedomane dei arva til fordel for ei vekes sommarferie...
8. Veldig godt argument.
9. Vel for meg ligg det litt meir i omgrepet. Men 17maitalebruken på 90-talet vatna det ut meir enn godt er. Gro greidde meisterstykket å få til dessertgenerasjonen til å gå får berekraftig utvikling, men det var fordi ho også gjekk inn for stadig vekst like inn i himmelen. Dette går sjølvsagt ikkje an, og etter dessertgenerasjonen kjem oppvaskgenerasjonen.....
10. Vi vil nok ha ei naturleg urbanisering i mange år framover. Nettopp på grunn av valfridom rundt faktorar som opplevest som essensielle, som t.d. jobb vi har snakka om her. Dessutan vert urbant orienterte system som regulering av areal innførte generelt. Dette innskrenkar også fridomen til dei som held til i dei rurale områda. Sånt som avfallshandsaming (og avfallsproduksjon) skjer på urbansk tilpassa måte, og trenger vekk rurale system som er betre her, men ueigna i bystrok (t.d. kompostering)
11. Men tendensane er klare...
12. Velstand, kanskje. Men ikkje særleg berekraftig velstand....
13. Ja, når ting utviklar seg i pakt med guddomen Dei Heilage Marknadskreftene, har du nok rett.
14. Valde læraryrket nettopp fordi det er bruk for lærarar "over alt". Eg såg rett nok ikkje den gongen eg gjorde yrkesvalet faren for den ekstremt sterke sentraliseringa av skuleverket, der ca 15% av norske grunnskular er nedlagde sidan 1986, men likevel finnest det INGEN norske kommunar utan grunnskule....
Snikkar - heilt utan teoretisk kompetanse, dessutan ikkje nevenyttig nok.
Fiskar - ja, eg vurderte dette. Men hadde beklagelegvis ikkje tru nok på framtida i det yrket, endå familien hadde mange fiskarar som greidde seg godt. Hadde nok for gode evner......
15. Ein sosialiserast til å vere lukkeleg. Vi er materielt lukkelege og overstimulerte i mange retningar. Men om vi har lukke i form av å vere i harmoni med oss sjølve og omgjevnadane, er eg usikker på.
Stort oppsedingspotensiale. Og grunnlag for opptil fleire religionar...
16. Vaksne folk må få gjere kva dei vil. (Men før det må dei oppsedast...

Her kjem eg og skuleverket elles inn, saman med TV-såpe, dataspel og anna urbanorientert media..

. Eg har det travelt på jobben)
17. Veldig godt poeng, skjønar du kjem frå eit ruralt område sidan du skjønar dette. (slett ikkje ironisk meint) Hadde ein kamerat som var så skuleflink, og utdanna seg så til dei grader, at den einaste plassen på jorda han kunne bruke kompetansen sin, var i Huston...
18. Ja! Slabbedaskfrekvensen har gått radikalt opp siste 20 åra. I byane også....
Trur vi må gjere noko med utdanningssystemet. Kanskje jobben som kunnskapsminister vert ledig snart?