Benchmark's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TeeBee

    Medlem
    Ble medlem
    07.04.2021
    Innlegg
    48
    Antall liker
    47
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Kan noen si noe om DAC3L vs LA4 (preamp) ?
    Hvor god er preamp-delen av DAC3 sammenlignet med LA4?

    Ståa er at jeg har en Audiolab DAC, en gammel integrert forsterker (som jeg kan bruke preampen separat), en First Watt M2, og et par ProAc SC1 med en Rel S510.
    Har derfor følgende alternativ:
    a) LA4 preamp (til erstatning for den gamle integrerte, mellom Audiolab og First Watt)
    b) DAC3L (til erstatning for Audiolab og den gamle integrerte)
    c) noe helt annet :D
     

    TeeBee

    Medlem
    Ble medlem
    07.04.2021
    Innlegg
    48
    Antall liker
    47
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Kan noen si noe om DAC3L vs LA4 (preamp) ?
    Hvor god er preamp-delen av DAC3 sammenlignet med LA4?

    Ståa er at jeg har en Audiolab DAC, en gammel integrert forsterker (som jeg kan bruke preampen separat), en First Watt M2, og et par ProAc SC1 med en Rel S510.
    Har derfor følgende alternativ:
    a) LA4 preamp (til erstatning for den gamle integrerte, mellom Audiolab og First Watt)
    b) DAC3L (til erstatning for Audiolab og den gamle integrerte)
    c) noe helt annet :D
    Hm, ser ut som om jeg kan svare meg selv :D Fant denne tråden:

    Mange er tydeligvis fornøyd med DAC3 direkte til kraftforsterker, men flere (inkludert Benchmark i en epost) skriver at det er enda bedre med LA4
     

    Mman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2005
    Innlegg
    148
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    11
    Hei. Har ikke hatt andre Benchmark produkter, men LA4 er desidert den beste forforsterkeren jeg har hatt. Har tidligere eid Gamut, Bryston og flere andre gode produsenter. Om du ser på nettsidene deres ser du det mange andre enn meg som er veldig fornøyde og :)
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.731
    Antall liker
    4.549
    Sted
    Nøtterøy
    Har nylig kjøpt meg en Dac2 DX en herlig dac som jeg bruker kun som dac. Skulle gjerne ha brukt den med fixed volum da den blir koblet rett inn i min integrerte. Har lest at en skal holde mute knappen inne i 10 sekunder men funker ikke i min heim. Noen tips?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Har nylig kjøpt meg en Dac2 DX en herlig dac som jeg bruker kun som dac. Skulle gjerne ha brukt den med fixed volum da den blir koblet rett inn i min integrerte. Har lest at en skal holde mute knappen inne i 10 sekunder men funker ikke i min heim. Noen tips?
    Holdt min inne og fikk fullt volum ut, resepten var å holde mute knappen 3 sek. for å løse det opp - i tilfelle det er det motsatte du søker.
    Prolyd, de ante ingen ting om det, sa jeg kunne ta kontakt etter ferien😂
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.731
    Antall liker
    4.549
    Sted
    Nøtterøy
    Duverden så mye bedre det ble med Benchmark dac2en i anlegget. Mye mer detaljert, naturlig og bredere lydbilde.
    6E8459FF-FCD5-4F64-A7D8-815BD6145DC3.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn