Benchmark's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Benchmark Media Systems

    Ser i tråden at det nevnes endring/forbedring i lydbilde fra eldre til nyere versjoner av Benchmark dac'ene.
    Er dette erfaringer som er gjort mellom DAC1/DAC1-USB/DAC1-PRE, eller gjelder det "årganger"? Om det gjelder forbedringer av f.eks. DAC1, hvilke årganger/versjoner er det forbedringen har vært gjort? Hvordan finner man isåfall ut hvilken versjon man har? (Er uansett fornøyd med mine dac'er! :))
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Benchmark Media Systems

    Du finner en side i begynnelsen av brukermanualen som angir hvilken revisjon som gjelder. For mitt vedkommende oppdaget jeg at av mine tre Benchmark DAC-1, er to av dem i h.t. Rev. I fra 2006. Den siste av mine tre DACer er i h.t. Rev. L fra januar 2007. Litt søking på Benchmarks hjemmesider, kan tyde på et Rev. L stadig er seneste versjon. Jeg klarer ikke å høre forskjell på disse - så hvis det er forskjeller, må de ha oppstått tidligere. Noen andre som vet noe mer??
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Benchmark Media Systems

    Takk for tipset!

    Om jeg leser revisjonslisten riktig i siste manual på nettet (http://www.benchmarkmedia.com/manuals/DAC1_Manual_Rev_M.pdf) så er det feltet PCB Rev som angir når tekniske oppgraderinger har blitt gjort og hva disse er.

    PCB Revision Notes:
    PCB Rev. Note
    • C - (05/08/03) - Added internal 10, 20, and 30 dB pads with jumpers for XLR outputs.
    • F - (11/22/04) - Changed unbalanced output impedance to 30?, upgraded optical input for 192kHz capability, reduced DC offsets, added balance trim pot.
    • G - (01/13/06) -Minor change to BUF634 mounting pads. No circuit or performance changes.
     
    J

    Jazzy

    Gjest
    Benchmark Media Systems

    Kjøpte en brukt Benchmark DAC-1 etter å ha lest diverse tester på nettet.
    Var litt skeptisk til at den skulle være for kald, og analytisk i klangen. Stor ble overaskelsen, da lyden ble mye varmere, og utstrakt i begge frekvensområder.

    Denne lille boksen lyder bare helt fantastisk!!!

    Bruker en Cambridge Azur 640v2 som cd drivverk, og Benchmarken driver mine genelec direkte.

    Med bare Cambridge CD spiller var lyden iskald, og tynn, med NULL bass. Med Benchmark kom bassen, som ble stram, men likevel utstrakt.
    Lydbildet ble mye dypere, og bredere, med en utrolig detaljering.

    Har hatt flere venner på besøk, og alle mener dette er den største forskjellen de har hørt på noe bytte av elektronikk. Forskjellen er bare formidabel.

    Driver nå og tester ut forskjellige impedanser, men kan ikke si det utgjør så mye.

    Uansett er dette et fantastisk godt produkt som flere burde legge øret til.
     

    Vedlegg

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.145
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    Benchmark Media Systems

    Jazzy skrev:
    Kjøpte en brukt Benchmark DAC-1 etter å ha lest diverse tester på nettet.
    Var litt skeptisk til at den skulle være for kald, og analytisk i klangen. Stor ble overaskelsen, da lyden ble mye varmere, og utstrakt i begge frekvensområder.

    Denne lille boksen lyder bare helt fantastisk!!!

    Bruker en Cambridge Azur 640v2 som cd drivverk, og Benchmarken driver mine genelec direkte.

    Med bare Cambridge CD spiller var lyden iskald, og tynn, med NULL bass. Med Benchmark kom bassen, som ble stram, men likevel utstrakt.
    Lydbildet ble mye dypere, og bredere, med en utrolig detaljering.

    Har hatt flere venner på besøk, og alle mener dette er den største forskjellen de har hørt på noe bytte av elektronikk. Forskjellen er bare formidabel.

    Driver nå og tester ut forskjellige impedanser, men kan ikke si det utgjør så mye.

    Uansett er dette et fantastisk godt produkt som flere burde legge øret til.
    kule ht stativer..hva slags modell er det? grattis med dac'en ;D
     
    J

    Jazzy

    Gjest
    Benchmark Media Systems

    Takker!
    Stativene er noen massive Target R6. De er veldig tunge, og passer slike minimonitorer perfekt.

    Genelecene står 3,5 meter fra bakvegg, og Kiri Te Kanawa, og jose Carreras synger i hagen til naboen på andre siden av veien. Helt utrolig følelse av dybde i lydbildet. :eek:
     

    Smibakkjen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    398
    Antall liker
    5
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Benchmark Media Systems

    Jazzy skrev:
    Kjøpte en brukt Benchmark DAC-1 etter å ha lest diverse tester på nettet.
    Var litt skeptisk til at den skulle være for kald, og analytisk i klangen. Stor ble overaskelsen, da lyden ble mye varmere, og utstrakt i begge frekvensområder.

    Denne lille boksen lyder bare helt fantastisk!!!

    Bruker en Cambridge Azur 640v2 som cd drivverk, og Benchmarken driver mine genelec direkte.

    Med bare Cambridge CD spiller var lyden iskald, og tynn, med NULL bass. Med Benchmark kom bassen, som ble stram, men likevel utstrakt.
    Lydbildet ble mye dypere, og bredere, med en utrolig detaljering.

    Har hatt flere venner på besøk, og alle mener dette er den største forskjellen de har hørt på noe bytte av elektronikk. Forskjellen er bare formidabel.

    Driver nå og tester ut forskjellige impedanser, men kan ikke si det utgjør så mye.

    Uansett er dette et fantastisk godt produkt som flere burde legge øret til.
    Gratulerer med DAC1, den har på alle måter vært fasiten hos meg ett år nå, den kommer ikke til å bli byttet ut mot noen andre enn denne:
    ;D
     

    Vedlegg

    J

    Jazzy

    Gjest
    Benchmark Media Systems

    Vi var en gjeng kamerater som ble sittende oppe i natt og teste ut benchmarken. Konklusjonen ble at denne lille boksen er et funn til prisen.
    Mulig det er en ekstra god match til resten av anlegget, og rommet, men alle ønsket å låne den med seg hjem til utprøving.

    Nå mangler det bare en rask, liten sub til å komplettere, så er mye gjort. :)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Benchmark Media Systems

    Jazzy skrev:
    Vi var en gjeng kamerater som ble sittende oppe i natt og teste ut benchmarken. Konklusjonen ble at denne lille boksen er et funn til prisen.
    Mulig det er en ekstra god match til resten av anlegget, og rommet, men alle ønsket å låne den med seg hjem til utprøving.

    Nå mangler det bare en rask, liten sub til å komplettere, så er mye gjort. :)
    Hvordan får du styrt volum på dette systemet Jazzy? (Kult minimalistisk system forresten :D)
     
    J

    Jazzy

    Gjest
    Benchmark Media Systems

    Når vippebryteren på baksiden står i stilling "variable" fungerer volumknotten på forsiden som volum. Benchmark DAC-1 fungerer som en digital Pre.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Benchmark Media Systems

    Å gjøre det slik Jazzy beskriver, er en grei nødløsning - men etter min smak bare en nødløsning. Lydmessig synes jeg Benchmark DAC-1 taper seg litt når den brukes på denne måten - den blir litt for mye frempå og litt tynnere i lyden. Da tenker jeg på den opprinnelige DAC-1 - altså ikke DAC-1 PRE. Men det virker - ingen tvil om det.
     
    J

    Jazzy

    Gjest
    Benchmark Media Systems

    Ble litt nyskjerrig etter det du skrev Ulf-B, og samlet en gjeng venner til seanse!

    Har nå testet ut Benchmark DAC-1 mot 3 andre pre-amper. (ElComp 4.7, Dynamic Pres. 7.0, og NLE 11/12)

    I alle 3 tilfellene spilte Benchmark best i mitt oppsett uten ekstern pre-amp. Alle hadde samme konklusjon, da forskjellen var til dels stor.

    Mulig jeg har en ekstra god match til å drive aktive monitorer, men Benchmarken skal i løpet av uken testes i 2 andre oppsett hos venner, og vil da bli testet mot virkelig gode pre-amper.

    Kommer tilbake med en oppdatering til uken. ;)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Benchmark Media Systems

    Hehe - dette blir sikkert et spørsmål om smak og behag og om hvordan ting låter sammen med andre ting. Jeg aner i hvert fall litt mer vellyd når jeg bruker Benchmarkene mine sammen med de dedikerte forforsterkerne jeg har satset på. Men det er hos meg og i mine anlegg. Spennende å høre om lytteinntrykket ditt står seg, eller om lyttetrettheten kommer snikende. Lyttetretthet er en avgjørende faktor for meg - jeg fikk min første Benchmark DAC-1 for snart 2 1/2 år siden - ingen lyttetretthet så langt.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Benchmark Media Systems

    Ulf-B skrev:
    Spennende å høre om lytteinntrykket ditt står seg, eller om lyttetrettheten kommer snikende. Lyttetretthet er en avgjørende faktor for meg - jeg fikk min første Benchmark DAC-1 for snart 2 1/2 år siden - ingen lyttetretthet så langt.
    Viktige ord! Utrolig mye som låter bare såååå fett umiddelbart også slår du av en halvtime etterpå for du er bare såååå trøtt i ørene.
     
    J

    Jazzy

    Gjest
    Benchmark Media Systems

    Lyttetretthet er et viktig poeng!
    Har hatt 6 par med Quad ESL63 opp gjennom årene, nettopp fordi de var blottet for dette problemet. Har også stort sett endt opp med rørutstyr hver gang!

    Etter snart en uke med mye lytting over tildels mange timer har jeg ikke vært plaget av lyttetretthet. Er positivt overrasket over hvor "analogt", og riktig det spiller.

    Hater analytiske anlegg, hvor du føler at du sitter ytterst på stolen, og lytter etter alle smådetaljer. Blir fort sliten, og spillelei av det.

    Fryktet at Benchmark skulle være for analytisk, og klinisk i klangen, men hos meg gir den meg bare godfølelsen.

    Tar meg stadig i at foten vipper i takt med musikken!
    Det samme er at jeg "bare skal spille en plate til før jeg legger meg".

    For mitt vedkommende er dette gode indikasjoner på at noe er rett!

    Spilleglede er vel det motsatte av lyttetretthet, og foreløpig gir dette enkle oppsettet meg masse spilleglede. Vi får se om det varer! ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Benchmark Media Systems

    Jazzy skrev:
    Lyttetretthet er et viktig poeng!
    Har hatt 6 par med Quad ESL63 opp gjennom årene, nettopp fordi de var blottet for dette problemet. Har også stort sett endt opp med rørutstyr hver gang!

    Etter snart en uke med mye lytting over tildels mange timer har jeg ikke vært plaget av lyttetretthet. Er positivt overrasket over hvor "analogt", og riktig det spiller.

    Hater analytiske anlegg, hvor du føler at du sitter ytterst på stolen, og lytter etter alle smådetaljer. Blir fort sliten, og spillelei av det.

    Fryktet at Benchmark skulle være for analytisk, og klinisk i klangen, men hos meg gir den meg bare godfølelsen.

    Tar meg stadig i at foten vipper i takt med musikken!
    Det samme er at jeg "bare skal spille en plate til før jeg legger meg".

    For mitt vedkommende er dette gode indikasjoner på at noe er rett!

    Spilleglede er vel det motsatte av lyttetretthet, og foreløpig gir dette enkle oppsettet meg masse spilleglede. Vi får se om det varer! ;D
    Wow, 6 par! Da har du jommen erfaringen tydeligvis! Var egentlig litt bekymret for at de små Genelec'ene sammen med "den beryktede" Benchmark ;D skulle bli litt naken "studiolyd" i såpass åpent lende med lite vegg bak seg til hjelp.
    Sitter du inntil motsatt vegg?, Hadde bittesmå høyttalere for noen år siden, Rogers LS3/5A hvor jeg klemte på med 4x150w i biamping en periode, du verden for et skyv det var så lenge 5-tommer'n var med. Men, jeg satt med ryggen mot veggen som ga ekstra knuff.

    Igjen, et knalltøft oppsett! :D
     
    J

    Jazzy

    Gjest
    Benchmark Media Systems

    He he, tar ironien! ;D Poenget er at jeg har holdt på med dette i mange, mange år, og er mest opptatt av hvilke kriterier som gir meg spilleglede! Som oftest endte jeg opp med elektrostater, drevet av diverse rørutstyr. Dipol subber, og påkostede platespillere med luftarm, og Koetsu, eller Kiseki pick up.

    Det var morsomt med HiFi, noen år, men ble grundig lei av å stadig lete etter bedre lyd! Det er jo tross alt musikken som er viktigst!


    [size=10pt]Alle som er grepet av denne interessen burde forresten eie et par Quader i løpet av livet!
    [/size]

    Spiller musikk stort sett hele tiden, og denne følelsen av å "være til stede", og at du ikke sitter å lytter til HiFi, men musikk er et av de viktigste kriteriene!

    Samtidig må det ikke bli for tilbakelent, og snillt.

    Finner selvfølgelig mange feil i mitt minimalistoppsett, men er faktisk overrasket over hvor mye "fot" dette gir meg.

    Har foreløpig ikke brukt noe tid på plassering av høytalere i forhold til rom. Har sikkert mer å hente på dette, men spiller heller litt mer musikk. ;D

    Sitter, som du har forstått intill en bakvegg, og får det løftet som trengs for å få nødvendig tyngde, og varme i lyden.

    Blir å kjøpe en Squeezebox i nærmeste fremtid. Spennende det også.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Benchmark Media Systems

    Squeeze'n er snål ;D

    Har man små høyttalere er det litt gøy å sitte inntil vegg, men nå gjør jeg det jommen med doble 12" også! Sikkert ikke helt "riktig" men som du sier, man blir litt lei av å hele tiden lete etter den "beste" lyden og vil heller hengi seg til musikken. Fordelen med "ivl" (inntil-veggen-lytting) er at mange "ekle" og "harde" innspillinger går an å spille, det er mange musikkskatter i dårlige innspillinger der ute!
     
    J

    Jazzy

    Gjest
    Benchmark Media Systems

    Kombinasjonen Benchmark/Squeezebox ser ut til å fungere utmerket. Har nå rippet 274 plater til FLAC, og må si at dette spiller overraskende bra.

    12" høres heftig ut. ;D

    Blir nok en kvalitets-sub på meg i løpet av høsten. Tror bare av erfaring at det blir vanskelig å finne en som er raskt nok. Mulig velodyne DD10 er tingen. :)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Benchmark Media Systems

    Eller to DD10? ;D

    Sånn sitter jeg:



    Spinker og sparer til en Dac1 HDR
     

    Vedlegg

    J

    Jazzy

    Gjest
    Benchmark Media Systems

    Hvordan er 3D, og holografi i det oppsettet hifiguru?

    Må uansett spille sykt høyt med masse dynamikk, når avstanden er så kort. ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Benchmark Media Systems

    Joda, kan spille høyt men det er ikke mitt mål, selv om det er gøy å gasse litt på av og til. Jeg er mer opptatt av å ha reserver slik at dynamiske utladninger virkelig fyker ut uten pustevansker. 3D er ikke voldsomt bra enda, kun spilt på oppsettet kanskje 15 timer og slike ting pleier å falle på plass når alt er skikkelig innspilt tror jeg. Ikke voldsom dybde i og med rommet er nokså grunt, skal vel teste andre veien i rommet etterhvert, mulig det gir mer 3D-følelse. (Har funket andre veien tidligere men hadde da mindre "ting" i rommet. Holografien er ålreit nå, opplever brukbar høyde og bredde på stereobildet men regner med lyden vil slippe mer fri etter fler timer. Føler det er stort potensiale i det minste! ;)
     
    J

    Jazzy

    Gjest
    Benchmark Media Systems

    To DD10 vil nok ikke bli akseptert av min bedre halvdel. ;D Hun vil gjerne ha et ord med i laget om hva som skal inn i stuen, og skal jeg være enig, så har hun et poeng.

    Opp gjennom årene har hun måttet tåle mye stygge høyttalere, subber, og store racker med elektronikk i stuen. For ikke å snakke om ledninger, og kabelrot. ::)

    Nå som jeg er avvent blir det bare små bokser som skal inn i stuen. ;D

    Min sønn skal imidlertid flytte på internat, så på sikt blir det et dedikert lytterom.

    Har sans for dine høytalere hifiguru. Tror de kommer til å spille bra.

    Litt av gleden med hifi, er jo at ting tar tid. Venter du på noe godt osv!

    Liker stor avstand til bakvegg, så det skulle vært artig å hørt hva de kunne gjort i et større rom! :)
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.569
    Antall liker
    7.101
    Benchmark Media Systems

    Er fristet til å slå til på en HDR uhørt, men ville satt pris på innspill på følgende spørsmål:

    1) Er selve DACen den samme i alle Benchmarks modeller?
    2) Noen som kan si noe om kvaliteten på forforsterkerdelen, og eventuelt har sammenlignet med dedikerte forforsterkere?

    noruego
     
    J

    Jazzy

    Gjest
    Benchmark Media Systems

    Slik jeg har oppfattet det, er innmaten i dagens Benchmark DAC-1, USB, PRE, samt HDR den samme, men HDR har et mye bedre og motorstyrt potmeter fra Alps. De andre har også Alps, men som sagt av en billigere (dårligere) serie.

    Selve Pre-Amp delen i HDR skal også være mer påkostet, og lyder i følge tester bedre, brukt som dedikert Pre-Amp.

    Korriger meg hvis jeg tar feil! :)

    Har også veldig lyst til å oppgradere til HDR, men det blir nok ikke før til høsten. :'(
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    698
    Torget vurderinger
    1
    Benchmark Media Systems

    Ad forforsterker:

    Det er vel ingen tradisjonell forforsterker i DAC-1, men D/A konverteren har et utgangstrinn som består av NE5532 og denne operasjonsforsterkeren kan som kjent brukes til å drive noe...

    Når det gjelder forskjeller i forforsterkerdelen mellom PRE og HDR tror jeg ikke det er noen - men vet ikke. Tar det forgitt at HDR bruker LM4562 som er den som brukes i PRE. Forskjellen mellom PRE og HDR er vel relatert til kvaliteten i headamp?

    LM4562 er en bedre opamp enn NE5532.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Benchmark Media Systems

    Virker mer som headamp-delen er lik men HDR har en forfinet PRE-del, i det minste volum-dingsen. Sakset litt fra nettsiden til Bench....

    The DAC1 HDR features Benchmark’s HDR-VC™ (High Dynamic Range Volume Control). The

    HDR-VC™ is achieved with a custom-built motorized Alps potentiometer. The DAC1 HDR’s

    motor-driven volume control maintains the dynamic range of the converter and audio output.

    In contrast, digital volume controls reduce dynamic range, and analog volume IC’s introduce

    distortion and noise.

    ;)
     
    J

    Jazzy

    Gjest
    Benchmark Media Systems

    Viste jeg hadde lest det et sted!

    For mitt tilfelle er nok HDR veien å gå. Genial boks i sin enkelhet. ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Benchmark Media Systems

    Absolutt, om ikke man har 10.000,- ekstra liggende å slenge i en skuff. (det står en Theta Gen VIII på børsen grrr. ;D)
     
    J

    Jazzy

    Gjest
    Benchmark Media Systems

    Så at det lå en Thete Gen VII til salgs, og suget etter å handle er stort. ;D

    Lånte en Theta Gen.V for mange år siden, og den har jeg aldri glemt. Har satt dype spor. :'(
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Benchmark Media Systems

    Jazzy skrev:
    Så at det lå en Thete Gen VII til salgs, og suget etter å handle er stort. ;D

    Lånte en Theta Gen.V for mange år siden, og den har jeg aldri glemt. Har satt dype spor. :'(
    Det er faktisk en 8'er den som står ute nå, en i lauget vårt hadde den, slett ingen dum sak!! Lurer egentlig hvordan den låter kontra en HDR? Kanskje ikke det er så stor forskjell? Uansett, Theta låter organisk og "ekte" skikkelig kjøtt på beina! :)
     
    J

    Jazzy

    Gjest
    Benchmark Media Systems

    Ops! Så ikke at det var en 8. Er uansett borte nå! (Heldigvis) ;D

    Tror heller jeg ville brukt pengene på et sett ProAc D1. Og siden den passer bra sammen med Benchmark er jo valget lettere.

    Skal det bli utbytting, vil det i såfall bli høyttalere, drevet av en god rørforsterker.

    Har forøvrig stor sans for lydfilosofien til ProAc. Faktisk noe av det beste jeg har hørt av lyd, var fra et sett ProAc høyttalere.

    Ble litt mye Off Topic her. Håper det er ok! 8)
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.569
    Antall liker
    7.101
    Benchmark Media Systems

    Vil etter all sannsynlighet måtte skaffe meg en pendlerhybel ut på høsten, hvor jeg vil tilbringe noen uker av gangen. I den forbindelse burde jo også en HDR sammen med et par Dynaudio BM5A være meget interessant løsning. Da kan jeg ha de aktive høyttalerne i pendlerhybelen, og HDRen er vel ikke større/tyngre enn at den kan pendle sammen med meg, laptopen og en ekstern disk med musikk a la WD Passport 500GB.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Benchmark Media Systems

    hørtes ut som et lite frekkas-system... ;D
     
    J

    Jazzy

    Gjest
    Benchmark Media Systems

    De Dynaudioene spiller nydelig! Høres ut som om planene er klare.

    Kan jo ikke være uten go lyd. ;D
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Benchmark Media Systems

    Hva med litt reklame for Benchmark DAC-1 som hodetelefonforsterker? I skrivende stund sitter jeg og koser meg med hodetelefonlyd via Benchmarken min - i og med at kona har gått og lagt seg mens jeg pusler litt foran PCen. Selv med et par 12 år gamle Denon hodetelefoner låter dette ytterst behagelig en sen kveldsstund.
     
    J

    Jazzy

    Gjest
    Benchmark Media Systems

    Der har du et godt poeng Ulf-B!

    Har lenge hatt et sett Sennheiser HD650, som jeg syntes aldri har spilt bra. Nå har de fått en ny vår. :).
     

    MgrBuddha

    Medlem
    Ble medlem
    17.04.2009
    Innlegg
    21
    Antall liker
    0
    Benchmark Media Systems

    Nytt medlem i venneklubben :) Kjøpte en drøyt ett år gammel basismodell DAC-1 for noen få dager siden. Sitter i skrivende stund og hører på hederlig gammel 70-talls Yes fra en Denon DCD S-10 koblet med en tilårskommen Audioquest toslink til dac'en. Nordost Black Knight balanserte kabler rett i Meridian 557 effekttrinnet med et par XTZ 99.36 som siste ledd. Aldeles utmerket lyd for en novise i gamet - min første ordentlige smakebit på hifi.

    Neste steg blir å finne en forforsterker som passer i dette opplegget og til min lydsmak. Må selvfølgelig kunne kjøres balansert, og helst med prossessorinngang så jeg lettvint får limt på resten av kringlydsanlegget.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn