Bemerkelsesverdig ny CD spiller med 20 stk. DAC's

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.991
Re: Bemerkelsesverdig ny CD spiller med 20 stk. DA

Da mangler jeg kun å overføre de 9000 dollarne han skal ha i depositum så starter byggingen etter CES messa på nyåret :D
http://www.aplhifi.com/phpBB/viewtopic.php?t=253
Gleder meg virkelig til å høre dine tilbakemeldinger på denne spilleren. Når kan du forvente å ha den i hus?

Eneste reservasjonen jeg har mot Alex Peychev er at han har en tendens til å love for mye ang. tidsangivelsen for ferdigstilte produkter ut til kunder. Dette er et inntrykk jeg sitter med etter å ha fulgt med på audiophilia forum, hvor han tidligere var aktiv.
Når det gjelder eventuelle reservasjoner på det tekniske plan = ingen! ;)

En mann som Alex har neppe hatt godt av å jobbe som produktutvikler for et high-end konsern. Det hadde sikkert vært smertefullt for en mann som jobber mot det ultimative å se sine produkter bli degradert kvalitetsmessig når økonomiavdelinga i konsernet skal stramme inn på kostnadene, slik at produktet får den riktige utsalgspris.

Jeg venter på at flere skal bli oppmerksom på hvor mye mer lyd en får for pengene når en lar ferdigproduktene bli modda hos en seriøs aktør.
Hører jeg noen si: men hvor mye penger er da produktet verdt på bruktmarkedet ? ... hvor mye penger får du igjen for ganske nytt high-end utstyr på dagens bruktmarked, spør nå jeg... ;D

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3

Dette viser at det digitale mediet er veldig påvirkelig, akkurat som en analog platespiller.
Tiltredes, har noen slike erfaringer sjøl.

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4

Gleder meg virkelig til å høre dine tilbakemeldinger på denne spilleren. Når kan du forvente å ha den i hus?

Eneste reservasjonen jeg har mot Alex Peychev er at han har en tendens til å love for mye ang. tidsangivelsen for ferdigstilte produkter ut til kunder. Dette er et inntrykk jeg sitter med etter å ha fulgt med på audiophilia forum, hvor han tidligere var aktiv.
Når det gjelder eventuelle reservasjoner på det tekniske plan = ingen! ;)

En mann som Alex har neppe hatt godt av å jobbe som produktutvikler for et high-end konsern. Det hadde sikkert vært smertefullt for en mann som jobber mot det ultimative å se sine produkter bli degradert kvalitetsmessig når økonomiavdelinga i konsernet skal stramme inn på kostnadene, slik at produktet får den riktige utsalgspris.

Jeg venter på at flere skal bli oppmerksom på hvor mye mer lyd en får for pengene når en lar ferdigproduktene bli modda hos en seriøs aktør.
Hører jeg noen si: men hvor mye penger er da produktet verdt på bruktmarkedet ? ... hvor mye penger får du igjen for ganske nytt high-end utstyr på dagens bruktmarked, spør nå jeg... ;D
Hehe, har snakket en del med Alex ang. det med lang tid. De fleste klagene kommer fra eiere av spillere han moddet av k.eks Phillips SACD1000 og som Phillips ikke har deler til lenger. Han prøver å skaffe men de er ikke å få tak i. Deretter er det produkter som ikke er under garanti. Han prioriterer nye kunder og garantitilfeller. Tidsaspektet er edruelig satt til slutten av februar/mars.

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.863

Da mangler jeg kun å overføre de 9000 dollarne han skal ha i depositum så starter byggingen etter CES messa på nyåret :D
http://www.aplhifi.com/phpBB/viewtopic.php?t=253
Mannen har guts!

Jeg ser virkelig fram til at du skal formidle noen førsteinntrykk etter at du har fått dette vidunderet i hus.

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4

Sitter bare og venter på mail, jeg mangler litt info fra Alex før jeg kan overføre pengene. Må innrømme pulsen slår litt raskere når man skal forhåndsdeponere $9000 :)

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
191
Sted
Asker
Torget vurderinger
9

Dette er tøft gjort, skjønner pulsen er oppe ja... he he..

Blir meget spennende å høre hva du synes når du en gang får den i hus, har selv lyttet og testet standard UX1 spilleren hos HFC-kjeden, det er jo en fantastisk spiller i utgangspunktet! Og for en byggekvalitet, måtte skru av lokket og kikke inni..men ikke si det til noen... Hmmm... Kanskje jeg skal smelle inn en lotto kupong?

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.018

Mannen har guts!

Jeg ser virkelig fram til at du skal formidle noen førsteinntrykk etter at du har fått dette vidunderet i hus.
Vil bli meget overrasket om det ikke formidles positivt inntrykk. :) Om ikke annet må mannen nesten det etter å ha svidd av så mye penger på cd-spiller. Spesielt etter at rigger til 300K nå selges til fordel for rimelige pc/dac- løsninger ;D
Kjetil

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.549
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47

ikke for å ødelegge gleden,men her må det jo være et relativt begrenset bruksmarked med et bortimot uendelig tapspotensiale.
bare se hva folk har realisert av tap på de fremtidssikre Elgar-riggene
Men ...lykke til

IMO
Mvh
Leif

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4

noen finner jo kun negative ting når noen går veier man selv ikke følger......
Tapsprosjekt og manglende marked--- er det det du tenker på LMC eller er det beste lyd når du handler? ;)

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.549
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47

beste lyd

men prøver å være foran på trender ...da finnes alltid avtagere av mine brukte ting.

kjøper sjelden produkter fra "vekkelsespredikanter" der det vil være mildt sagt begrenset avsetningsmuligheter; for før eller siden vil man bytte

DET har jeg i alle fall lært.

og digital er vel det området med raskest og mest uforutsigbar utvikling.

når det er sagt tror jeg sikkert at din beslutning vil gi deg god lyd.

LYKKE TIL

Mvh
Leif

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4

Javel, uansett, alle tenker ikke likt. Jeg har studert, lest, send e-post og også ringt rundt omkring for å finne best mulig digitalkilde uten å betale over 500K for Esoterics sitt sett med drivverk, strømforsyning til drivverket og en DAC pr. kanal :D

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.863

Ærlig talt folkens. Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg antatt at noen av de kritiske innleggene skyldes smålighet. Hvem har ikke lyst på en sånn spiller?

For egen del er jeg villig til å betale inngangsbillett bare for å få en smaksprøve på utstyr i denne klassen.

betaler gladelig inngangsbillett for å få anledning til å høre på

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.716
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14

Hei Viking!

Uvilsomt en bra spiller. Jeg er forøvrig enig med deg i at veien til den absolutte suksess er en god spiller, som gjerne blir tveaket helt til yttergrensene.

Jeg har selv valgt BASE drivverk og Blodtrimmet DP DAC - har du prøvd dette...?

Ellers er det spennende med EMM LAbs. Settet var forøvrig testet i nyeste HiFi NEws, men der sammen med BW 805 (Matrix tror jeg) og sammenlignet med en Philiips spiller til rundt 3000,-. Synd at et så dyrt produkt overhodet ikke blir tatt seriøst i bladet.

Hvilken andre kombinasjoner har du vurdert/lyttet på...?

Mvh
OMF

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4

Eide selv DP DAC 8.0 for mnage herrens år siden, umoddet. Uten tvil en ekstremt god DAC. Jeg har vurdert Emmlabs settet, dCS rigg etc etc. Å få alt i en spiller gjør jo at kabelstyret (hint hint) blir mindre. Kun et sett XLR fra spiller til poweramp og et sett HT kabler til Summitene ;D

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4

Da er pengene mottatt av Alex Peychev :D Så får vi håpe den kommer KJAPT :)
"Hey Mr. Nilsen,

I've received your deposit. Thank you!"
"Yes, you are 4th on the list. It will be ready somewhere at the end of
February.
Regards,

Alex Peychev

APL Hi-Fi
Tel. (510) 972 0067
Email: alex@aplhifi.com
Web: www.aplhifi.com"

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.716
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14

Hei!

Regner med fyldig rapport her på forumet når du får den.

Mvh
OMF

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4

Hei!

Regner med fyldig rapport her på forumet når du får den.

Mvh
OMF
Det må vel være mulig å få til :D

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0

Sitter bare og venter på mail, jeg mangler litt info fra Alex før jeg kan overføre pengene. Må innrømme pulsen slår litt raskere når man skal forhåndsdeponere $9000 :)
Hei, jeg har fått kontoen du skal sette pengene inn på, send meg en PM ;D

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0

Det må vel være mulig å få til :D
Kom med en skikkelig rapport ja, Gratulerere med nykjøpet, er helt sikkert noe av det heftigste innen digitale spillere det der, 16000$ hva f.... er det mot all gleden, kjøra på grabban  ;D Penger er til for å brukes  8)

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4

Kom med en skikkelig rapport ja, Gratulerere med nykjøpet, er helt sikkert noe av det heftigste innen digitale spillere det der, 16000$ hva f.... er det mot all gleden, kjøra på grabban ;D Penger er til for å brukes 8)
Ventetida blir nok LAAAAAANG! Det er bare å grave seg ned i arbeid på nyåret for å få tida til å fly unna :D

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4

Hei, jeg har fått kontoen du skal sette pengene inn på, send meg en PM ;D
Jasså? ;D

Topp Bunn