Belter!

Dude

Medlem
Ble medlem
30.12.2007
Antall liker
0
Var ment som ett tips til trådstarter.

mvh

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.952
Sted
Holmestrand
baluba skrev:
xerxes skrev:
baluba skrev:
dag1234 skrev:
xerxes skrev:
dag1234 skrev:
Jeg er ikke dame. Kan få komme og kjenne den som vil.

Når det gjelder klær og dresser spesielt så er passform helt avgjørende. Industrielt fremstilte klær er laget etter standardformer. Ingen mennesker har standardkropper, derfor går mange menn går i klær som ikke passer dem. Det sees lett og er aldri kledelig. Noen bryr seg ikke om det, mens andre synes det er viktig at plaggene passer.

For å oppnå best mulig resultat, må klærne lages til den som skal gå med dem. Siden det er kostbart, vil mange av oss akseptere visse kompromisser i passform.
Kona er skredder, og jeg tilhører definitivt den gruppa som kunne profitere (stort!) på målsøm.
Det er dessverre lenge siden jeg nøt godt av hennes tjenester på dette området.
:)
Du må sette henne i arbeid, må du forstå. :p
Det er tross alt fullt mulig å kjøpe manufaktur, og få konen til å foreta tilpasninger, slik at det blir perfekt til slutt. Jeg har tenkt å gjøre det med lindressen. Der bør det være endel å gå på i tilpasning, men det kommer selvsagt til å koste penger det også.
Dagens konfeksjonsøm er ikke alltid like egnet for omsøm. Dessuten får hun lettere hjerneblødning over dårlig arbeid når hun begynner med slikt og så er hun nokså opptatt med diverse bunadsprosjekter til en hver tid (bunadslærer, omsøm i det hele tatt) og jeg har en udefinert prioritet fordi det er mye morsommere med bunad - og det kan jeg jo forstå.
Jeg kan forstå henne. Og en mer velkledd mann er også mer kapabel til utroskap, vil jeg tro. Hun er nok fornøyd med å ha deg på plass, tipper jeg.
Ingen grunn til å overbelaste henne sålenge du også er fornøyd. Prioritering av tid. ;)
Jeg er redd for at det skal mer til enn skreddersøm før damene river klærne av meg...

Topp Bunn