Bekymret?

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg har kommet på en genial ide.

Folk bekymrer seg mye. Folk bekymrer seg over alt mulig rart, og spesielt ting de selv ikke har noen innvirking på. Men slutter man å bekymre seg føler man gjerne at ingen bryr seg med dette og at ingen andre bekymrer seg eller ofter noen tanker på saken det gjelder.

Så til den geniale løsningen.

I stedet for å bekymre seg selv kan man leie inn folk til å bekymre seg for en. Dette kan gjerne være profesjonelle bekymrere som er mye flinkere til det enn deg uansett. Hvis man leier inn en slik bekymrer så slipper man jo selv å bekymre seg, og hverdagen kan bli mye lettere for mange travle mennesker. En slik bekymrerordning kan jo administreres med en webshop, der en kjøper f.eks. et time bekymring for dagen i en uke, eller mer ved alvorlige bekymringer. Selve bekymringene kan jo også utsettes til lavkostland, der en f.eks. betaler flinke kinesiske bekymrere $3 i timen for å ta på seg bekymringene. Det er jo også muligheter i en oppstatsfase å ta på seg denne jobben selv. Det er også en tjeneste som sikkert kan auksjoneres bort på ebay.

Dette vil jo også være en god presang til folk som man vet bekymrer seg mye over ting som er utenfor deres innflytelse. Og dem er det jo mange av.

S

slowmotion

Gjest
Hmmm, men hva hvis disse proffe bekymrerne ikke bekymrer seg nok, da? Hva da? ???

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
Blir jo enda en ting å bekymre seg for dette.

Har jeg bestilt nok bekymring denne uka?
Har jeg råd til å bekymre meg mer denne måneden?
Bekymrer bekymreren min nok og for de viktigste bekymringene nå tro?

Forøvrig er det vel dette mødre har bedrevet på vegne av sine barn siden tidenes morgen.

G

Gjestemedlem

Gjest
slowmotion skrev:
Hmmm, men hva hvis disse proffe bekymrerne ikke bekymrer seg nok, da? Hva da? ???
Det må jo være en grei kvalitetskontroll på produktet og dokumentasjon på at bekymringene blir foretatt på beste måte. Ved spesielt alvorlige bekymringer kan man jo ta opp seansen på video og vedlegge dokumentasjon på at bekymringene er gjort.

G

Gjestemedlem

Gjest
Veggen skrev:
Blir jo enda en ting å bekymre seg for dette.

Har jeg bestilt nok bekymring denne uka?

Man kan jo inngå en abbonementsordning der slike bekymringer blir tatt hånd om automatisk og bekymringsnivået justert når det anses nødvendig utifra eksterne omstendigheter. F.eks. hvis noen bekymrer seg over Afghanistan kan man automatisk oppjustere nivået hvisw det kommer noen dårlige nyheter derfra.

Har jeg råd til å bekymre meg mer denne måneden?
Ja, der er jo en vurderingssak om det er verdt å betale for å slippe å bekymre seg, eller om dette er noe man selv fint kan greie på egen hånd.

Bekymrer bekymreren min nok og for de viktigste bekymringene nå tro?
Se over, kvalitetskontroll er viktig. Det skal jo være et seriøst produkt og ikke en gimmik.

Forøvrig er det vel dette mødre har bedrevet på vegne av sine barn siden tidenes morgen.
Ja prinsippert er akkurat det samme, men når man blir eldre kan man gjerne ikke belemre foreldre med ens egne bekymringer lengre.

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.451
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
Bekymringsfullt, det der. Og nå bekymrer jeg meg for dette innlegget. For kort, bra nok osv osv.

G

Gjestemedlem

Gjest
.retteP skrev:
Bekymringsfullt, det der. Og nå bekymrer jeg meg for dette innlegget. For kort, bra nok osv osv.
Send 35 kroner til min Paypal konto så skal du slippe videre bekymringer om dette. Jeg skal sette av 12 fult konsentrerte minutter til å bekymre meg for deg.

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.451
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
Yess, god ide. Sendte 350,-, så holder det idag...eller...gjør det? Hmmm..

G

Gjestemedlem

Gjest
.retteP skrev:
Yess, god ide. Sendte 350,-, så holder det idag...eller...gjør det? Hmmm..
His dette er noe du normalt ville bruke mindre enn 2 timer på å bekymre deg over så skulle saken nå være i de beste hender og du kan slutte å bekymre deg selv. I motsatt fall kan du trekke fra 2 timer, noe som i seg selv burde gjøre din dag lysere og mer produktiv.

T

Thomas1

Gjest
Hva blir en bekymrers gjennomsnittlige levealder? Trygdeordninger? Blir de plukket opp av systemet hvis noe går galt? Hvis en psykolog har en psykolog, har da en bekymrer en bekymrer?

Stay tuned for more hardcore philosophy ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.875
Er dette noe nytt ? Vi har da haugevis av slike kontorer. Jeg kan nevne HRS, Fremtiden i våre hender, Bellona, Juvente, FrP....... Mange folk som også betaler avlat i form av kontigent til slike kontorer.

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.451
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
For å slippe den bekymringen, har jeg satt opp fast, daglig overføring av 350,- til Gjestemedlem, og så slipper jeg å bekymre meg for hva jeg skulle brukt de pengene til! Genialt! Dette burde jeg gjort for mange år siden.

G

Gjestemedlem

Gjest
Thomas1 skrev:
Hva blir en bekymrers gjennomsnittlige levealder? Trygdeordninger? Blir de plukket opp av systemet hvis noe går galt? Hvis en psykolog har en psykolog, har da en bekymrer en bekymrer?
Jeg vil tro at enhver seriøs psykolog selv har opplevd rollen som pasient som del av opplæringen ja. Og det er ingenting i veien for en bekymrer og la andre bekymre seg over hans private bekymringer som avlasting. Noen er jo også fornøyd med en lureløsning gjennom religionen. Men dette er et godt alternativ der bekymringen ikke blir overlatt til fiktive figurer men ekte mennesker, og der man kan stole på at de blir utført.

Hvem ønsker seg vel ikke et liv uten bekymringer. Det må da være verdt å betale penger for?

G

Gjestemedlem

Gjest
.retteP skrev:
For å slippe den bekymringen, har jeg satt opp fast, daglig overføring av 350,- til Gjestemedlem, og så slipper jeg å bekymre meg for hva jeg skulle brukt de pengene til! Genialt! Dette burde jeg gjort for mange år siden.
Der ser du. Smilet begynner å komme på plass allerede og en tung bør fra skuldrene er borte. Ha en flott bekymringsløs dag.

G

Gjestemedlem

Gjest
Pink_Panther skrev:
Er dette noe nytt ? Vi har da haugevis av slike kontorer. Jeg kan nevne HRS, Fremtiden i våre hender, Bellona, Juvente, FrP....... Mange folk som også betaler avlat i form av kontigent til slike kontorer.
Joda men dette er alle grupper med svært snevre interesser. De er nok alle gode på sine nisjeområder. Men de kan jo ikke erstatte en generell bekymrer. Dessuten er jeg svært lite overbevist om at ikke disse organisasjoneneikke lesser folk ned med bekymringer i stedet, og i allefall er opphav til mange unødvendige bekymringer. Men som bekymringsgrynder er de vel å se på som positive for å skape et solid kundegrunnlag om ikke annet.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Gjestemedlem skrev:
Jeg har kommet på en genial ide.

Folk bekymrer seg mye. Folk bekymrer seg over alt mulig rart, og spesielt ting de selv ikke har noen innvirking på. Men slutter man å bekymre seg føler man gjerne at ingen bryr seg med dette og at ingen andre bekymrer seg eller ofter noen tanker på saken det gjelder.

Så til den geniale løsningen.

I stedet for å bekymre seg selv kan man leie inn folk til å bekymre seg for en. Dette kan gjerne være profesjonelle bekymrere som er mye flinkere til det enn deg uansett. Hvis man leier inn en slik bekymrer så slipper man jo selv å bekymre seg, og hverdagen kan bli mye lettere for mange travle mennesker. En slik bekymrerordning kan jo administreres med en webshop, der en kjøper f.eks. et time bekymring for dagen i en uke, eller mer ved alvorlige bekymringer. Selve bekymringene kan jo også utsettes til lavkostland, der en f.eks. betaler flinke kinesiske bekymrere $3 i timen for å ta på seg bekymringene. Det er jo også muligheter i en oppstatsfase å ta på seg denne jobben selv. Det er også en tjeneste som sikkert kan auksjoneres bort på ebay.

Dette vil jo også være en god presang til folk som man vet bekymrer seg mye over ting som er utenfor deres innflytelse. Og dem er det jo mange av.

Dette gjøres i en eller annen form i mange norske selskaper idag.
Dyre konsulenter sender bekymringsmeldinger oppover i systemet for å sette fokus på
mange selskapers skrøpelige infrastruktur.

Topp Bunn