Beat for beat

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
i Beat for beat fredag 28.09. ble det spilt en John Farnham-låt like før de gikk løs på "It must have been love" med Roxette. Er det noen som vet hvilken Farnham-låt det var?

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Var egentlig ikke vanskelig å tippe, det ble vel den ene hiten ?

JanOve

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
1
Fleire enn meg som er glad for at dette programmet er tilbake?

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
JUPP- en av mine favorittprogrammer uansett genre
Forøvrig et litt under pari i dag.
Mvh

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.028
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
JanOve skrev:
Ikke overvettes.
(klarer bare ikke den "innskrumpa gamle gribben"....)
Godt det finnes mange bra musikker å velge i i musikkrommet i stedet.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.093
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Absolutt et av ukas beste program ;D

Har skjedd en del siden han var programleder i 1/2 7 ja 8)
Og denne :D

JanOve

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
1
Likar Ivar Dyrhaug eg, hugsar han og Dankert Freilem i pop spesial på måndags kvelden for ein mannsalder sidan.
Fan, eg byrjar å verte gamal........

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.129
Dankert Freilem??? Mener du Sigbjørn Nedland?

JanOve

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
1
Oy der vart eg usikker kanskje det var Sigbjørn Nedland?

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Det var ikke kanskje Sigbjørn Nedland. Det var Sigbjørn Nedland. :)

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.180
Torget vurderinger
4
Godt jeg ikke er så gammel :)

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.554
Torget vurderinger
12
Ivar Dyrhaug var da ikke med pop spesial. Det var kun Sigbjørn Nedland. Obligatorisk program det.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Husker det var en misfornøyd lytter som mente at Ivar Nedland og Sigbjørn Dyrhaug burde finne seg noe annet å gjøre. Men hvis det ikke var Pop Spesial, hva var det da? Trøkk 16?

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Sakset fra nettet om Sigbjørn Nedland:
26. nov 2004 ... Gjennom programmer som Pop Spesial (med Ivar Dyrhaug) var han med på å gi sulteforede, musikkinteresserte lyttere som undertegnede et ...

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
40.873
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
JanOve skrev:
Ja dette er meget ok, ansett artister ;)
Mye flott og artig musikk! Helge program nr.ONE ;D
La de yngre se på annet 8)

gismo

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.554
Torget vurderinger
12
Jeg måtte Google denne og fant at dyrhaug var med i pop spesial fra 1973 og i noen år. Jeg er nok for ung da jeg først hørte dette på 80-tallet..... Da var det kun Nedland.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg er faktisk litt positivt overrasket over at det ikke er noen hat-innlegg i denne tråden. Jeg husker godt Dyrhaug fra syttitallet. Han var en langhåret Steely Dan-fan, som også hadde en audiofil side. Jeg mener å huske at han spilte på ESL-57, ifølge en artikkel i et norsk hifi og elektronikkblad som forsvant rundt 1980. Jeg husker at samme blad hadde en test av en NAD.

Og joda, baluba er glad for at programmet er tilbake. Jeg blir faktisk litt rørt av å se hardt arbeidende folk få sine 15 minutter, sammen med gamle helter som får utfolde seg på ny. Det er et artig konsept, og innehar både underholdning og musikalske prestasjoner til tider. Jeg har faktisk fått tendenser til gåsehud noen få ganger.

Det var forresten arveprinsens mors favorittprogram da hun flyttet til Norge. Musikken er et universelt språk, dere. :)

N

nb

Gjest
En kompis av meg i NRK sa at enkelte faktisk blir sjokkerte når han opplyser de om at det er mye avtalt spill ang hvilke sanger de spiller i det programmet;)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
nb skrev:
En kompis av meg i NRK sa at enkelte faktisk blir sjokkerte når han opplyser de om at det er mye avtalt spill ang hvilke sanger de spiller i det programmet;)
::)

Det finnes i og for seg proffe karaokesangere, men det finnes grenser for alt. Har dere forøvrig tenkt over hvor mange låter et danseband må kunne? Det er ikke uvanlig at de har et repetoir på flere hundre sanger. Da begynner det å stilles store krav til hukommelsen. Sannsynligvis er det lite jazzrøyk å oppdrive i turnebussene på bygda.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
baluba skrev:
Jeg er faktisk litt positivt overrasket over at det ikke er noen hat-innlegg i denne tråden.
Man velger sine slag med omhu. Noen feelgood-tråder(skal det være bindestrek her ?) skal man få lov til å ha, selv om det måtte være på fullstendig feil grunnlag ;)

N

nb

Gjest
baluba skrev:
Det finnes i og for seg proffe karaokesangere, men det finnes grenser for alt. Har dere forøvrig tenkt over hvor mange låter et danseband må kunne? Det er ikke uvanlig at de har et repetoir på flere hundre sanger. Da begynner det å stilles store krav til hukommelsen. Sannsynligvis er det lite jazzrøyk å oppdrive i turnebussene på bygda.
En kompis av meg har vært på Nachspiel med en av de BfB-pianistene, han var klin umulig å sette fast. Uansett hva noen ville synge, kunne han spille det. Han som spiller piano i lobbyen på Bristol(?) i Oslo var intervjuet i DN for noen år siden og mente selv han hadde et reportoar på ca 10.000 låter - men han synger de jo ikke.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.819
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
nb skrev:
Selv uten avtalt spill er det jo lett å se at låter plukkes fra favorittartister og repertoaret til enkelte av deltagerne, med en og annen overraskelse innimellom.

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.855
Beat for beat er jo et program som varierer i kvalitet, avhengig av deltakere, musikkvalg mv. Men noen ganger så er det jo skikkelig energi og bra musikk og da er det ordentlig artig å se på. Definitivt en av mine long time favoritter det her.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Enig med BX. Vi må godta litt skitt innimellom kanelen. Det er sjelden vi er så enige som dette angående tv-fenomener her på HFS.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Tror ikke forsamlingen er så samstemt som du håper på, men vi kan ikke krangle om alt, selv om det av og til kan virke slik ;).

JanOve

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
1
For min del er det INGEN underholdningsprogram som kan konkurere med dette.
Har vel også litt med å gjere at dei andre er så dårlege......
Mvh
Jan Ove

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.484
BfB er bra, men de beste programmene der er de hvor relativt ukjente artister er gjester.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Birdman skrev:
Tror ikke forsamlingen er så samstemt som du håper på, men vi kan ikke krangle om alt, selv om det av og til kan virke slik ;).
du er inne på noe :) angående samstemten altså

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
65finger skrev:
Birdman skrev:
Det jeg mener er vel at det er lite krangling omkring temaet. Normalt ville dette ført til endel spydigheter allerede... ;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
baluba skrev:
65finger skrev:
Birdman skrev:
Det jeg mener er vel at det er lite krangling omkring temaet. Normalt ville dette ført til endel spydigheter allerede... ;)
Det er lite å krangle om, et helt ok program. Kan ikke se på Tv noe videre så det er sjelden jeg ser på programmet

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
baluba skrev:
Beklager, baluba, min intensjon var å være småspydig lengre oppe i tråden, men jeg ser at jeg bommet stygt der. Jeg lover å skjerpe meg, og går inn for å levere bedre varer ved neste korsvei.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Roberten skrev:
baluba skrev:
Beklager, baluba, min intensjon var å være småspydig lengre oppe i tråden, men jeg ser at jeg bommet stygt der. Jeg lover å skjerpe meg, og går inn for å levere bedre varer ved neste korsvei.
Ikke ta det så tungt. Alle har rom for forbedring. ;D

Topp Bunn