Vidar P skrev:
BBC Legends har en ypperlig katalog av ypperlige innspillinger ikke lett tilgjengelig ellers, helt enig, og de fyller flere hyller hos meg heldigvis, så ingen nød; men jeg håper (og tror, siden jeg er evig optimist) at bloggeren tar feil med BBC MM. Bladet er verdt mange ganger sin pris i abonnement, og jeg har tenkt å fortsette å abonnere inntil det ikke lengre er mulig.
Jeg tror jammen at dersom jeg må så sier jeg heller opp mitt Gramophone-abonnement før jeg sier opp mitt BBC MM-abonnement.
Det ene bladet jeg MÅ ha er Int Record Review. Bedre og flere anmeldelser, og befriende fritt for festival og artist bling, og for grunne bakgrunnsartikler om komponister som man enklere finner på nettet. Og hadde det ikke vært for nettet, tror jeg jeg hadde gjenopptatt mitt abonnement på Fanfare; kanskje
det mest interessante bladet for platesamlere interessert i et litt bredere syn på platemarkedet enn de anglosentriske bladene (jeg har ca 10 årganger i hyllene så jeg vet hva jeg snakker om).
Når jeg av og til er i Frankrike kjøper jeg også Diapason, slitsomt å lese med min haltende fransk, men igjen; vi blir litt "lurt" når vi bare leser den britiske pressen.Du verden så mye som skjer ute i verden som britene overser.
Now playing: Strykekvartetter 6-9 av Peter Sculthorpe på Tall Poppies; en strålende plate som man ikke ville ant eksistensen av om det ikke var for Internett, eller blader som Fanfare.