BBC Music Magazine

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.696
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
som er ute i Narvesen nå har en CD (med bla Glazunov symfoni nr 5) med eksepsjonell lydkvalitet. Når det samtidig er 25% på utenlandske blader får du CDen (innspilt i sommer) og bladet for 82 kr. Løp og kjøp hvis dine interesser går i den retning!

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
Ja, løp og kjøp...eller aller helst abonnere!

Nå er vel ikke alt som følger med av musikk like bra, men det er en fin måte å utvide sin musikalske horisont på. Flott å få bladet i postkassa første uka i måneden.

Neste nummer inneholder Bach's julekantate... :)

http://www.bbcmusicmagazine.com/

Mvh

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Americana på cd'en med bladet som kom i posten idag, har ikke hørt ennå (sitter bare og leser mens jeg venter på stafetten), men det virker jo å være et spennende repertoire. Mer Mahler-guides også, jeg synes da tydelig jeg så en for få uker siden (var det i Gramophone det kanskje).

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.696
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Min favoritt blogger, som med executive bakgrunn fra både EMI og BBC er ekstremt skeptisk til begge organisasjoner (og har skrevet mange kritiske artikler om BBC i den senere tid), slipper nyhetene om at BBC Music Magazine er en het kandidat til å nedlegges i den siste runden med kostnadskutt.

http://www.overgrownpath.com/2010/02/first-cut-is-deepest.html

Klikk på noen av de tallrike linkene i i innlegget så lærer dere mye lite flatterende om BBC.....

Forøvrig minner han alle som er interessert i noen av de mange superbe CD-utgivene i serien BBC Legends (det er vel nærmere 20 CDer bare med opptak av Sviatoslav Richter) om å raska på, det er ikke sikkert de er tilgjengelige mye lenger.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
BBC Legends har en ypperlig katalog av ypperlige innspillinger ikke lett tilgjengelig ellers, helt enig, og de fyller flere hyller hos meg heldigvis, så ingen nød; men jeg håper (og tror, siden jeg er evig optimist) at bloggeren tar feil med BBC MM. Bladet er verdt mange ganger sin pris i abonnement, og jeg har tenkt å fortsette å abonnere inntil det ikke lengre er mulig.

Jeg tror jammen at dersom jeg må så sier jeg heller opp mitt Gramophone-abonnement før jeg sier opp mitt BBC MM-abonnement.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.696
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:
BBC Legends har en ypperlig katalog av ypperlige innspillinger ikke lett tilgjengelig ellers, helt enig, og de fyller flere hyller hos meg heldigvis, så ingen nød; men jeg håper (og tror, siden jeg er evig optimist) at bloggeren tar feil med BBC MM. Bladet er verdt mange ganger sin pris i abonnement, og jeg har tenkt å fortsette å abonnere inntil det ikke lengre er mulig.

Jeg tror jammen at dersom jeg må så sier jeg heller opp mitt Gramophone-abonnement før jeg sier opp mitt BBC MM-abonnement.
Det ene bladet jeg MÅ ha er Int Record Review. Bedre og flere anmeldelser, og befriende fritt for festival og artist bling, og for grunne bakgrunnsartikler om komponister som man enklere finner på nettet. Og hadde det ikke vært for nettet, tror jeg jeg hadde gjenopptatt mitt abonnement på Fanfare; kanskje det mest interessante bladet for platesamlere interessert i et litt bredere syn på platemarkedet enn de anglosentriske bladene (jeg har ca 10 årganger i hyllene så jeg vet hva jeg snakker om).

Når jeg av og til er i Frankrike kjøper jeg også Diapason, slitsomt å lese med min haltende fransk, men igjen; vi blir litt "lurt" når vi bare leser den britiske pressen.Du verden så mye som skjer ute i verden som britene overser.

Now playing: Strykekvartetter 6-9 av Peter Sculthorpe på Tall Poppies; en strålende plate som man ikke ville ant eksistensen av om det ikke var for Internett, eller blader som Fanfare.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hver sin innfallsvinkel Erato; jeg for min del liker å lese litt om både artister og komponister jeg, bling også. Selv om jeg sikkert kunne ha søkt meg frem til informasjonen på nett (om jeg hadde kommet på det) så er det veldig underholdende hver måned å lese disse skribentenes fremstilling. Det har noe med inspirasjon, oppmerksomgjøring eller påminnelse å gjøre også. Imo iallefall.

Bredere syn på platemarkedet har jeg aldri savnet gjennom mine mer enn 20 år med BBC, bredde finner jeg sikkert andre steder dersom jeg trenger det; jeg har aldri følt at de er for anglosentrisk i sine plateomtaler heller; jeg vil vel tro at det er noe med å veie det at man leser et engelsk blad. Når det så er sagt så synes jeg da de er evig internasjonale nok for mine behov; og jeg må nesten berømme de for å være så utad orientert faktisk, siden de er et engelsk blad hovedsaklig for engelske lesere. Men som sagt, hver sin innfallsvinkel.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.016
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg føler meg ikke lurt til å kjøpe engelske blader sålenge min engelsk er svært god, og min fransk ikke engang er haldende. Dessuten er sølvplatene som følger med noen ganger glimrende. God valuta for pengene.

Topp Bunn