Bastanis signal -og høytalerkabler.

Status
Stengt for ytterligere svar.

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.072
Antall liker
142
Torget vurderinger
3
Noen som har testet disse kablene Space High Space og event Imperial den dyreste . Iht Bastanis Hjemmeside skal visst dette være noe av de mest vellydende kablene som finnes .
 

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Innlegg
1.785
Antall liker
915
kommende fra en fyr som selger dipoler uten delefilter og uten eq så hadde jeg ikke trodd på noe som helst av det han sier.
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.072
Antall liker
142
Torget vurderinger
3
Du har altså ikke hørt dem rekner jeg med ettersom du skriver dette. Hva har kablene med dipoler å gjøre liksom.
 

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Innlegg
1.785
Antall liker
915
Jeg har Imperial høyttalerkabler. De er sikkert bra men jeg hører ikke forskjell på disse eller noen fra f.eks. Blue Jeans.
For ordens skyld; jeg har ikke betalt for de.

Og @ufo trenger du ikke høre på, han har visst et personlig vendetta mot Bastanis.
så du har hørt høyttalerkabler til €3960 for 2x 1m og du hører ikke forskjell på blue jeans? sier jo det meste.

når noen produserer utstyr som umulig kan fungere til fantasipriser så blir jeg irritert ja, men subjektivister vil jo aldri høre etter uansett så er kanskje ikke mye poeng.
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.072
Antall liker
142
Torget vurderinger
3
Det er jo bra at man kan få disse kablene på hjemlån for å få hørt de selv før man bestemmer seg. Disse Imperial kablene bør vel spille mye bedre enn Blue Jeans -høres veldig merkelig ut .
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
7.905
Antall liker
19.799
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Det er jo bra at man kan få disse kablene på hjemlån for å få hørt de selv før man bestemmer seg. Disse Imperial kablene bør vel spille mye bedre enn Blue Jeans -høres veldig merkelig ut .
Egentlig ikke, med mindre du går for tull & svada i stedet for fakta.
2,5 - 4 kvadrat gode kobberkabler til høyttalere holder i bøtte og spann. Men for al del....
Om du trenger å slippe 4000 Euro, da gjør det, men ikke forvente ryggklapp fra de, som satser på
fakta og egne ører ;)
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.072
Antall liker
142
Torget vurderinger
3
Man må jo prøve kablene . De rimeligste først kanskje . Man hører jo fort om disse kablene er noe å satse på . Alle kabler jeg har er rimelige kabler 2,5 kvadrat kobber -sølvbelagt kobber .
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
3.333
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Mange her på Sentralen som bruker tvinnede PN ledninger fra Elektroimportøren eller deromkring. Det fungerer kjempebra.

40k på høyttalerkabler. Haha. Verden vil bedras. Men for all del. Det gir 10k til staten.
 

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Innlegg
804
Antall liker
424
Sted
Ytre Enebakk
Torget vurderinger
3
Bare navnene får nakkehårene til å reise seg :) Kabler er det område folk blir så ettertrykkelig lurt at man blir helt matt. En blindtest, hvor en uhildet/ ukjent person, som ingen i panelet kjenner bytter kabler, da ville resultatet talt for seg selv. Been there, done that. Ingen klarte å plukke hvilken som var dyrest, el billigst for den saks skyld.
 
Sist redigert:

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Innlegg
804
Antall liker
424
Sted
Ytre Enebakk
Torget vurderinger
3
Forøvrig er det ikke prislappen som forteller om utstyret spiller bra eller ikke. Har hørt høytalere til flere hundre tusen, som har skavanker i kritiske frekvensområder, som ikke er til å leve med. Utflytende/ upresis bass, entonebass (med dette mener jeg at basssregisteret tonalt høres likt ut). Typisk sonoritet i ca 500Hz området, rot/ resonanser rundt 3Khz som gjør at man må skru ned el slå av. Samme med forsterkere i ALLE prisklasser, som spiller så døllt at man gjør heller noe annet. Utstyr som ikke matcher hverandre, etc etc. Så velbekomme.
 
Sist redigert:

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
3.333
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Oioi. Det er femgangern mitt eget. Her går det i PN. Hadde noen Chord Epic tidligere, men de gikk i søpla rett før jul.

56E75473-2735-4611-98EC-81856133A8EE.jpeg
 

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Innlegg
804
Antall liker
424
Sted
Ytre Enebakk
Torget vurderinger
3
Artig å prøve/ lage selv, forskjellige kabler. På signalsiden liker jeg godt Klotz MC5000, Mogami 2549 (RCA kobling), balansert er jeg nå på Mogami 2534 Starquad. 2534 Starquad låter kanon, bedre på rominformasjon/ dybdeperspektiv og øvre mellomregister pluss diskant, luftig og distinkt. Særpreget på forskjellige cymbaler, klokkespill, perkusjonsinstrumenter generelt er tydelig. Skal prøve den i RCA konfig, men er ikke kommet så langt ennå da jeg koser meg litt for mye. RCA konfig kjører jeg ennå på 2549, da jeg synes at den er litt mere dynamisk enn MC5000. Småsmå detaljer men....Har vært på endel engelskspråklige fora, og der er de særs glad i Canare Starquad, de bruker den tom som høytalerkabel, med kjemperesultat, kanskje en ide' å prøve Chalsus. Nyfikenhet er morro :)
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.072
Antall liker
142
Torget vurderinger
3
Så du hører forskjell på kabler du altså . Ser ikke slik ut etter innlegget ditt tidligere i tråden .
 

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Innlegg
804
Antall liker
424
Sted
Ytre Enebakk
Torget vurderinger
3
Det ER forskjell på kabler, og har siden 1985 prøvd utrolig mye forskjellig. Brukte til og med RG58 som signalkabel en lang stund, og RG213 som som både signal og HT-kabel på den tiden. Fella de fleste går i nå, er at det er PRISEN, samt fancy utseende og navn, som liksom bestemmer kvaliteten. DET er det overhodet ikke. Men bevares, folk må få bruke surt ervervede kroner akkurat som de vil, omså tenne opp i peisen med 1000 lappene
Mvh
 

Moet Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
19.02.2014
Innlegg
54
Antall liker
250
Sted
Lagårdsveien 77, 4010 Stavanger
Til informasjon:

Jeg er den eneste som har Imperial Bastanis Kablene i Norge. De er i omløp og på hjemlån. Ingen har fått kjøpt seg et par enda, da disse produseres nå.

Det finnes:

Space Rca + Høyttalerkabler
High Space Rca + Høyttalerkabler
Imperial RCA + XLR

På vei inn er i tillegg space phono, Space jumpers og space/high space coaxial.

Dere er hjertelig velkommen til å låne selv, men å komme med påstander som ikke har røtter i virkeligheten, må stoppes.

Med Hilsen

Chris Dahl, Daglig leder, Moet Audio

Screenshot_20230218-084807.png
 

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Innlegg
804
Antall liker
424
Sted
Ytre Enebakk
Torget vurderinger
3
Når det gjelder virkeligheten..........Derom tier soga. Case closed
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.012
Antall liker
2.078
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Hvem er det skjermdumpen sikter til? Lars eller Ufo? Men Bastanis st Lars ikke eier disse kablene da de ikke finnes i Norge?
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.072
Antall liker
142
Torget vurderinger
3
Det er vel ikke verre enn å prøve disse kablene selv så får ørene deres avgjøre valget . Håper all ørevoksen er ute av ørene deres da . :oops:
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.304
Antall liker
1.215
Sted
Horten
Denne tråden ser for meg ut som noen forsøker å skape litt blest og reklame for disse kablene som Moet Audio skal lansere her i landet.
Taler ikke kablene for seg selv? 🤔
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Jeg tror vi stenger denne tråden her da de aktuelle kabler knapt finnes innenfor våre grenser.

Trådens tema blir dermed nokså uaktelt siden ingen kan svare, og diskusjonen vil kun omhandle hvorvidt kabler har betydning, og jeg tror vi har nok tråder som omhandler dette.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn