Basstårn - lukket kasse!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• sense

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Antall liker
    358
    Sted
    Rørvik i Nord-Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    "Å montere en eller annen form for amp på baffelen"....? Du skal ha 12 basser per side slik jeg forstår det.. hva med og lage en lik kasse som bassene.. bare smalere og sette den nederst på gulvet..?Montere forsterkerne inni den.. blir jo mye mere praktisk og ikke minst estetisk finere og se til.. en tanke bare;)

sense..

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.760
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    "Å montere en eller annen form for amp på baffelen"....? Du skal ha 12 basser per side slik jeg forstår det.. hva med og lage en lik kasse som bassene.. bare smalere og sette den nederst på gulvet..?Montere forsterkerne inni den.. blir jo mye mere praktisk og ikke minst estetisk finere og se til.. en tanke bare;)

sense..
    Vel - planen er å stable disse bassene fra gulv til tak, og dette blir jo såpass tungt og stort at de blir "permanent" installasjon.

Hvis jeg feks velger en slik modul som på bildet under så er planen å ha en nettplugg nederst og mer eller mindre legge opp strøm og signal til hver enkelt modul som fast boliginstallasjon. Også strekker jeg kabelen fra elementene ut fra kassen og terminerer direkte på modulene. Så må jeg se om jeg finner et eller annet enkelt plastlokk å sette over for berøringsfare.

Også er i grunn planen å dekke hele tårnet med en stor "grill". Som jeg vil prøve å få i samme farge som veggene eller et kontrastmotiv.

Mvh
    OMF
    ams1000.png

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.760
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Tror ikke jeg kan sette den 90 grader på sideveggen, da kommer den i konflikt med elementet.
    Prøv. Du unngår i så fall bøyemoment på avstiveren og gjør kassen vesentlig stivere.
    Vel - det er ikke plass. Magneten på elementene er jo ganske så stor.
    Avstiveren blirr jo ganske stiv uansett. Den er jo tross alt bare ca 25 cm x ca 30 cm. Og blir limt på alle kanter.

Mvh
    OMF

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn