Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:
Sånn som jeg opplever det så synes ikke du at dette er så viktig, fordi det er da noen som hevder at de har det bra. Det synes jeg er en total ansvarsfraskrivelse, jeg forstår det overhodet ikke. Det gjelder ikke bare deg men store deler av venstresiden, de som tidligere har kjempet for likestilling er så opptatt med sin egen navle at de ikke makter å se andres lidelse.
Venstresiden er nok litt naiv enkelte ganger, men de har da stort sett en mye mer utviklet medfølelse ovenfor andre som lider. Høyresidens løsninger på folk som lider, iallefall når det gjelder utlendinger, er jo å utvise dem, deportere dem eller stoppe dem ved grensen. Slik at de kan lide andre plasser, og at det da ikke lenger er vårt problem. Slik kan lidelsen da ignoreres og man kan hovere over at den har forsvunnet (fra Norge i allefall).
Ute av syne ute av sinn.
De ytterliggående høyrepolitikeres "omtanke" for f.eks. innvandrerkvinner i triste familieforhold er ikke annet enn nok et påskudd for å kunne utvise noen utlendinger eller iallefall stoppe noen nye å komme til landet. Krokodilletårer Kompo.
Ja vel??
Faktisk tilhørte jeg venstresiden, helt til jeg så hvor kyniske, naive og ufølsomme de kan være, så da tok jeg med meg medfølelsen min og skiftet side.
Det du her påstår er rett og slett bare tull.
Jeg kan ikke snakke for noen ytterliggående politikere verken på ene eller andre siden, men om det er noe som gjør meg forbannet så det politikere, og andre, med et så kynisk syn på andre at de mener at de skal måtte leve som borgere i vårt land men med mye mer begrensede rettigheter og friheter enn oss andre. Hvordan i alle dager kan venstresiden akseptere at det er kvinner med annen hudfarge som stort sett tilhører denne gruppen i dag uten å være villige til å løfte en finger for å hjelpe dem?
Er det rart man ikke ønsker flere kvinneunertrykkere inn i landet når man ser hvordan de turer frem og hvordan venstresiden støtter dem? Grunnen til at mange er skeptisk til mer innvandring er at man i stor grad har feilet med å integrere de vi har tatt inn så langt. Og det rammer ikke bare deres egne kvinner, men også norske borgere når man ikke har lært seg hva som er forskjell på rett og galt, mitt og ditt eller min kropp og din kropp.
Takke meg til en høyreside som våger å peke på problemene, enn en naiv venstreside som støtter fundamentalistene og nekter å se alle problemene dette medfører.
Nei det er ikke krokodilletårer, de er ekte, og de omfatter ikke bare alle de undertrykte men også bekymring for landets og Europas fremtid. Vi er på ville veier og er i ferd med å gi fra oss noe vi aldri vil få igjen, friheten og demokratiet er ikke noe vi bør ta som en selvfølge. Men så dumme som vi er så fortjener vi kanskje ikke den friheten vi har, vi er ikke villige til å slåss for å forsvare den, vi er ikke villige til å ofre noe som helst for den, vi gir den fra oss bit for bit i rein feighet. Og får vi noensinne takk? Nei, vi er rasistiske drittsekker hele gjengen, ingen har respekt for oss, men vi skal ha all verdens respekt for alle andre, og deres flotte kultur, mens vi ler med dem av vår egen. Og sier man hva man faktisk mener skal man skamme seg eller kanskje gå av om det ikke er politisk korrekt nok, og kritiserer man andre for å være umenneskelige så må man bare holde munn, for vi har ingen rett til å legge oss opp i hvordan andre skal leve eller hvordan de skal te seg, i vårt eget land, for alle kulturer er visst per definisjon likeverdige og like viktig å ta vare på, selv om mye av grunnen til at folk strømmer til landet vårt faktisk er problemer med kulturen der de kommer fra.
Og det flerkulturelle er så fantastisk, og det norske er så avleggs og vi forakter oss selv så vi nesten ikke klarer å leve med oss selv. Og verden vil bedras. Og vi lukker øynene og tror vi kan forhandle med terrorister og fanatikere, men vi har ingenting å gi, vi skal ikke vike en tomme på frihet, rettigheter, eller noe av det vi har av slike goder, for hvordan i alle dager skal vi kunne forsvare det når våre barn kommer og spør om noen år: Hvordan kunne dere..?
Jeg blir i alle fall ikke med på det, ingen forhistorisk undertrykkelsesideologi skal få sette begrensninger for mitt liv, og om vi ikke setter foten ned for dens påvirkning av vårt land snart så er det for seint.
Hvorfor skal vi stilltiende akseptere at kvinner skal måtte gå rundt utkledd som spøkelser for å ikke synes? Hvorfor tenker man ikke hva som ligger bak før man stiller seg opp med deres eiere og bejubler deres frihet til å velge egen undertrykkelse? Hvor utrolig naiv går det egentlig an å bli?