Politikk, religion og samfunn Bare vi har noen å straffe….

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.410
Torget vurderinger
1
G

Gjestemedlem

Gjest
Litt klønete, men greit nok. Det er jo rimelig trist og på trynet at det er forbud mot surrogati i Norge. Men slik er det når sneversynte SV/Krf får for mye innflytelse over andre mennesker. De får jo kardinalangst av alle menneskelige relasjoner som ikke forskriftmessig følger deres A4-mal.

Men en viss pragmatisme opp i det hele er nå likevel langt å foretrekke så lenge disse formynderiske lovene står seg.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2012
Antall liker
280
Torget vurderinger
0
Ikke tilfeldig at det er bilde av en ung jente i bakgrunnen til Støre, håper at hun har fått beholdt uskyldigheten sin.

G

Gjestemedlem

Gjest
Ikke tilfeldig at det er bilde av en ung jente i bakgrunnen til Støre, håper at hun har fått beholdt uskyldigheten sin.
Tatt brevkurs i trolling i uken som gikk? Tror du bør søke refusjon av kursavgiften i så fall, for nivået er usedvanlig lavt nå, selv til deg å være, og det er jo en prestasjon.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2012
Antall liker
280
Torget vurderinger
0
Tatt brevkurs i trolling i uken som gikk? Tror du bør søke refusjon av kursavgiften i så fall, for nivået er usedvanlig lavt nå, selv til deg å være, og det er jo en prestasjon.
Jeg synes faktisk det var en inner tier, en i AP klasse.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.101
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Hva skulle hun vært skyldig i da? Du mente kanskje uskylden sin? Ikke lett med disse begrepene.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Hvor er mute-knappen på denne fjernkontrollen?

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.410
Torget vurderinger
1
Litt klønete, men greit nok. Det er jo rimelig trist og på trynet at det er forbud mot surrogati i Norge. Men slik er det når sneversynte SV/Krf får for mye innflytelse over andre mennesker. De får jo kardinalangst av alle menneskelige relasjoner som ikke forskriftmessig følger deres A4-mal.

Men en viss pragmatisme opp i det hele er nå likevel langt å foretrekke så lenge disse formynderiske lovene står seg.
Det er selvsagt lov å mene at menneskehandel er en helt akseptabel greie :rolleyes:

Lurer på hvor mange som ville utført dette om livssituasjon og økonomi var i orden, en tur til fattige land for å observere hvordan velstående behandler de mindre heldige vil kanskje gi et litt videre perspektiv. Og ja det forekommer selvsagt i velstående land men det er fremdeles de som er nederst som må selge barna som en vare.

Klønete er da svært mildt formulert fra din munn, den som initierer den straffbare handlingen risikerer ingen ting det lugger i rettsoppfattelsen min, blir nok ikke lett fremover å holde styr på hvilke “ulovligheter” og hvilken part som blir gitt free to walk kortet skal det fortsette slik.

G

Gjestemedlem

Gjest
Surrogati er en god løsning for alle involverte parter. Alle tjener på en slik ordning at det er ulovlig er kanskje noe man kan forvente fra stater styrt av sharialover, men ikke fra et moderne sekulært samfunn.

Det forundrer meg stort at andre enn Ottar, Pinsevennene og Profetens Ummah vil ramme mennesker som ønsker å bli foreldre, og behøver litt hjelp til det.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.160
Sted
Holmestrand
MM har vel så vidt jeg forstår vært barnevakt. Det er vel verken ulovlig eller umoralsk?

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.410
Torget vurderinger
1
Nei vell, blir jo litt som å si jeg plukket bare opp dopet og passet det til eieren smuglet det til Norge

G

Gjestemedlem

Gjest
En god og medmenneskelig handling av Mette-Marit som setter barn og foreldres vel foran religionspolitiske hensyn. Et eksempel til etterfølgelse og stort pluss i boken til kronprinsessen.

Vi trenger flere slike mennesker i Norge.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.160
Sted
Holmestrand
Nei vell, blir jo litt som å si jeg plukket bare opp dopet og passet det til eieren smuglet det til Norge
Dopet har du tydeligvis røyka? :)
Å passe unger kan vel vanskelig sammenlignes med narkotikatrafikk?

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.410
Torget vurderinger
1
Om jeg har røyka sitter nok du i røyken og sliter med klarsynet, tørk tårene så ser du sikkert at hvor enn nobel du synes handlingen er har hun bidratt til brudd på norsk lov :p

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.160
Sted
Holmestrand
:) Dette er i så fall en forbrytelse som i mine øyne er nokså bagatellmessig i forhold til f eks å kjøre for fort, noe de fleste av oss gjør daglig, for ikke si HELE TIDEN.
Dessuten er det betryggende med kongelige med baller. Forrige gang var vel Haakon VII?

Topp Bunn