Bare Jazz er bare stengt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    669
    Antall liker
    850
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    Virkelig trist , var et fast stoppested når man tok en Oslo tur.
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.309
    Torget vurderinger
    5
    En trist nyhet. Blant mine favorittkafeer i Oslo.

    Spørs hva som skjer med stedet nå - om noen er interessert i å ta opp jazztråden og satse på videre drift?
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.715
    Torget vurderinger
    1
    Ja dette var triste nyheter
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.461
    Antall liker
    2.417
    Sted
    vest
    Synd. Fast stop etter tannlegen min like ved. For gå til Sterofil i stede
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    6.730
    Torget vurderinger
    4
    Dessverre ikke overraskende, men veldig trist.
    Det er slike små, overraskende smutthull i det travle gatebildet i byen som gjør byen til en by verdt å besøke og til en by det er lett å like.
     

    Mongo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2008
    Innlegg
    176
    Antall liker
    163
    Torget vurderinger
    1
    Vanskelige tider for alle - dessverre.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Trist at Bare Jazz stenger. Var stadig innom når jeg var i Oslo. Husker ennå femtiårslaget for min venn, hvor vi fikk spesialkonsert av selveste Solveig S. Trangt men svært koselig.

    Jeg oppfordrer til "bare jazz" rundt om i de tusen hjem.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Beste konseptet som finnes. Plater og øl, skiver og kaffe. Og noen som faktisk bryr seg om hva som spilles over anlegget.
    Hva kommer her nå? Espressobucks?
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Neppe Bodils favoritt, men jeg synes det passer likevel.
    12C4B958-1E7D-44C3-BBE2-899A0887327C.jpeg
     

    hæggen

    Medlem
    Ble medlem
    26.08.2008
    Innlegg
    18
    Antall liker
    44
    Torget vurderinger
    3
    Veldig trist.Så mange småsjapper av ymse slag som lå i Oslo sentrum før er borte og kjedene overtar.Viser hvor viktig det er å bruke de få som er igjen!
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    7.629
    Sted
    Oslo
    Veldig trist.Så mange småsjapper av ymse slag som lå i Oslo sentrum før er borte og kjedene overtar.Viser hvor viktig det er å bruke de få som er igjen!
    Har fulgt Big Dipper fra de lå vegg i vegg m kafe Sara, og drukket jazz og hørt øl på Bare jazz.
    Burde vært en egen post på budsjettet til steder som Bare, LastTrain og andre som mot alle odds har klamra seg fast
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.189
    Antall liker
    3.064
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Ja syns detta var trist gitt.
    Fast stoppested når man har vært i Oslo.

    Synd at slike butikker blir borte.
    Mister knowhow, engasjement, tips om artister / god musikk osv.

    Siste gang jeg var der blei det spørsmål om plater med NØHP, og de noterte, sjekka og ringte opp.
    Dessverre ikke å fremskaffe dog, men kjempe service.

    Noe slik skjer ikke med nettbutikker.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    ^Enig. Husker jeg fikk ett meget godt tips for mange år siden når jeg var på jakt etter noe med Chet Baker. Jo, da skulle jeg kjøpe denne, med el-piano og Gadd på trommer. She was too good to me.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Det er så trist, hore jeg også spiller mest spotify, legger igjen 200 til 500 måned på musikk. 15-20 År siden 2000.3000
    Kan du være så snill å jobbe litt med setningsoppbygningen før du «poster». Jeg skjønner ikke hva du skriver, selv etter å ha lest utallige ganger med den største velvilje.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Her hjelper det ikke med "redusert eiendomsskatt"... Vemodig og synd det hele.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.023
    Kan du være så snill å jobbe litt med setningsoppbygningen før du «poster». Jeg skjønner ikke hva du skriver, selv etter å ha lest utallige ganger med den største velvilje.
    På norsk: det er trist. Han spiller mest Spotify nå. Bruker 2-500 i måneden på fysiske medium, for 15-20 år siden var det 2-3000 i måneden.

    så vanskelig var det ikke, selv om det er "litt" å gå på innen språklig presisjon.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Beklager, ja jeg syntes det er trist, man kan ikke forsvare lønnen de hadde 60-70-80
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Men skal musikken leve så må vi nok hjelpe
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.023
    Jeg synes også dette er trist siden det åpenbart var en institusjon, men jeg skal samtidig være ærlig nok til å innrømme at jeg ikke har lagt igjen en krone der på i alle fall 10 år. Jeg kan faktisk ikke huske eksakt når jeg sist kjøpte en plate eller en CD, det var muligens da jeg kjøpte en Satyricon-LP på en konsert på Rockefeller for en del år siden. Hva det var før det igjen aner jeg ikke. Hadde jeg vært på samme konserten i dag hadde jeg ikke kjøpt med meg LPen.

    Jeg husket "Alltid Klassisk" like før de stengte, Bøyum(?) sa at han så endetidstegene når plateselskapene dumpet ut svære bokser til nesten ingen penger og han sa at han hadde sluttet å spørre kundene om de hadde lyttet til hva de kjøpte sist de var innom siden det, gitt mengden musikk som var kjøpt og tiden som var gått, ikke var mulig å faktisk ha hørt gjennom forrige runde. Jeg har selv et sted rundt 1000 CD-er og har knapt spillt en eneste av de på årevis.

    Jeg har lagt inn et søk på CD/DVD-spiller-spiller på finn.no forsåvidt så jeg vurderer å anskaffe en. Har endatil tegnet en CD-hylle jeg har tenkt å bygge meg når det kribler litt i snekkerfingrene igjen. Den jeg hadde lånte jeg bort til svigermor for et par år siden slik at hun kunne se noen amerikanske DVDer hun hadde kjøpt. Kan ikke si jeg har savnet den og har aldri spurt om å få den tilbake siden.

    Jeg er vel egentlig mest imponert over at noen har klart å holde et slikt konsept gående så lenge som de har på Bare Jazz.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Du betaler når du hører sang på Tidal, Spotify radio osv, men musikerene huuuu
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Pokker Weld, trodde du støttet meg -) begynte nesten å like deg. At du er blå er ok
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    7
    Dette var trist, ja. For et hyggelig sted det var. Men ikke lett å drive Café under Corona. Har kjøpt en del plater og litt kaffe der. En fin miks som gjør at skuldrene senker seg og velværen kommer strømmende (men ikke streaming☺) Takk til Bodil og Bare Jazz🎵
     
    U

    utgatt304361

    Gjest
    For jævlig kjipt. All ære til Bodil for alt hun har gjort i alle år. Håper hun holder det gående med sin egen musikk om ikke annet. ❤
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    2020 ble nettopp enda verre!!! Oslos beste platebar er borte, men den gjengen som har holdt- og fortsatt holder- miljøet oppe i området der er og blir EKTE stjerner. En STOR takk til dere alle. Dere kan ALDRI erstattes..Ekstra stor klem fra meg til Bodil...💙 Den- og mer enn det- har du mer enn fortjent..

    PS: Jeg "går på" Bodil rett som det er i byen, og håper også på at hu holder koken...

    Heldigvis har vi enda Big Dipper...og der er de også stjerner, på sitt vis...
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det kommer enda en kjedebutikk i det lokalet, tar jeg med meg balltreet!
    Da vil jeg «stå bak deg» BigSwifty og applaudere med oppildnende tilrop! 🤭.

    Stedet har ikke bare huset OVK i over halvparten av de 24 årene som stedet eksisterte, men frem til 2015 avholdt også Oslo Jazz Circle sine møter i samme lokale. BARE JAZZ ble et offer for Koronapandemien og vil bli husket for en viktig betydning for norsk jazz- og kulturliv, både nasjonalt og internasjonalt.

    Vi får nå enda håpe at det finnes nye initiativtakere som ser verdien og gleden i ny drift.

    Stor takk til Bodil og resten av BJ-mannskapet fra alle i OVK
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nå er det vel sikkert flere ting i bildet her. Bodil Niska er jo ikke noen ungfrøken lenger, så det er en tid for alt, og coronaen får sikkert ta sindel av skylda. På den annen side er det blit tilnærmet umulig å drive frittstående nisjebutikker, da kjedene driver sitt skitne spill mot grossister for å sørge for å maksimere egen fortjeneste og fordeler. Det som i sin tid ble regnet som norges beste platebutikk lå i Tromsø, men ble nedlagt da Platekompaniet signaliserte ovenfor grossistene at de ville boykotte de grossistene som ga frittstående forretninger for gunstige betingelser. Follow the money.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Joda Aurora, man kan lese regnskaper og analysere mulige årsaker og legge til viten at Bodil og mann også ønsket å trappe gradvis ned for å nyte en pensjonisttilværelse som alle oss andre. Pandemisituasjonen ble nok uansett triggern for Bodils beslutning.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn