Diverse Bare en yttring....

U

Utgatt11378

Gjest
Hvorfor i alle dager kommer denne følelsen av å prøve noe nytt, når man er suuuper fornøyd med lyden man nå er i besittelse av?

Sitter med en vil ha følelse som er helt underlig...sier til meg selv at nå må du slutte, men det hjelper liksom ikke.

Bruker masse tid på og sondere terrenget i markedet og ser til stadighet at den forsterker-kombinasjonen skulle jeg like og ha,og oi den CDspilleren osv osv, det er vel bare NS.1000 merne som er trygge...men jeg har litt lyst til å prøve 801 Matrix s2-3, galskap...ha ha ha ;)

Vh

s

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Snikende kommer tanken; "Kan det bli bedre?". Svaret i underbevisstheten er alltid ja....

Så da er vi igang igjen! ;)

SteinLarsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.06.2009
Antall liker
1.373
Sted
Nykirke
Torget vurderinger
5
Et evig tilbakevendende problem/tilstand, de fleste her har sagt det samme og måttet svelget en kamel eller to ;)

Mens jeg er i mål..

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Antall liker
548
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Mange kaller jo hifi en hobby; ikke det å lytte til musikk. Du er neppe alene om "lidelsen". Det er vel nettopp når det beginner å bli bra, at man blir inspirert til å lete videre etter det lydmessige Niravna. Mange her vil antakelig finne det betryggende at de færreste av oss kommer dit...:eek:

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
Jeg var lik helt til jeg fant Audio Note. Der traff jeg lyden jeg hadde lett etter, men før det skiftet jeg mye og ofte så det var en lang reise :). Men Selvfølgelig så frister ting innenfor nevnte merke :).

Uansett så føler jeg at jeg er "kurert" med tanke på anlegg og har vært det i flere år nå, der musikken er i fokus :).

Z

Zomby_Woof

Gjest
Hvordan er det nå igjen? Platespilleren er ny i sommer, den forrige holdt jeg på i 5 år, den før der i 10. RIAA'en er fire, og oppgradert innen samme merke. Pickupen er vel tre eller fire, oppgradert innen samme merke og snart moden for pensjonisttilværelse som reserve (de slites visst). CD-spilleren er vel tre, oppgradert innen samme merke og først og fremst fordi jeg ville ha den i svart. Forforsterkeren er vel fire, 'oppgradert' innen samme merke fordi jeg ville ha svart. Effektforsterkeren blir vel 10 i år. Høyttalerne er vel 8. Høyttalerkablene burde muligens konfirmeres neste år. Signalkablene er enten på alder med høyttalerne eller resultat av jevnt tilsig av samme type etterhvert som jeg trengte flere.

Jeg kan vel konkludere med at jeg ikke lider av byttesyken. :D

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Antall liker
310
Tandberg 3006A må ha service på ny - siste gang Jan/Mars 2011

Denne gir for meg den fullkomne lyd kombinert med pre 3018A.

Har Adcom GFA 5500 - men blir ikke det samme, kikker litt på ny ( brukt ) amp, men vet ikke helt......

Får vel sende inn 3006A igjen og håpe den lar seg redde, låt stygt, røk av den og luktet svidd før jeg slo av for godt.

Lagga

Æresmedlem
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
36.946
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Hvorfor i alle dager kommer denne følelsen av å ville prøve noe nytt, når man er suuuper fornøyd med lyden man nå er i besittelse av? Sitter med en vil ha følelse som er helt underlig...sier til meg selv at nå må du slutte, men det hjelper liksom ikke.
Vi er alle junkies, vi ønsker alle å gjenoppleve følelsen av å ha oppnådd lydnirvana, det er en evig spiral, det finnes ingen kur.

/ Morten

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.429
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
du vet det er med stereoanlegg som det er med promille
du bli'kke rektig frisk før du har hatt det rektig ille

får jeg ikke nye høytalere nå så kaster jeg meg i havet
og henger meg fra brua

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Hvorfor i alle dager kommer denne følelsen av å prøve noe nytt, når man er suuuper fornøyd med lyden man nå er i besittelse av?

Sitter med en vil ha følelse som er helt underlig...sier til meg selv at nå må du slutte, men det hjelper liksom ikke.

Bruker masse tid på og sondere terrenget i markedet og ser til stadighet at den forsterker-kombinasjonen skulle jeg like og ha,og oi den CDspilleren osv osv, det er vel bare NS.1000 merne som er trygge...men jeg har litt lyst til å prøve 801 Matrix s2-3, galskap...ha ha ha ;)

Vh

s
Hifi-galskapen er heldigvis en ufarlig galskap. Kan hende en dyr galskap - men ufarlig.

Et par "medisiner" som kan hjelpe:

1. Slutt å lese hifi-blader.

2. Slutt å følge med på bruktbørsen. Det burde egentlig ha vært dobbelt passord med kontrollspørsmål "vil du virkelig dette?" før man kommer seg inn på bruktbørsen.

3. Mal deg inn i et plassmessig hjørne. Sørg for at du ikke har plass til å oppgradere. Lett for meg å si - når plassen har vært begrenset i ett rom, har jeg bare tatt i bruk nye rom, og har nå utvidet fra ett til tre anlegg - og det eneste som stopper meg nå, er at jeg ikke har plass til et fjerde anlegg. Vel - kan hende på soverommet......

4. Bruk pengene på biler og andre dyre ting. Sørg for at du aldri får igjen penger på skatten. Da blir det mindre til overs til hifi.

5. Hvis alt annet slår feil: Slutt å se på dette som en galskap - kast alle negative følelser over bord og kos deg med både hifi-bokser og musikk. Men prøv uansett å begrense galskapen til ett anlegg. "Et lite anlegg nr. 2" er en skummel låvedør til nye runder på hifi-galeien.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Hvorfor bytte når en kan skjøyte på med noe en mangler?

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
865
Hifi-galskapen er heldigvis en ufarlig galskap. Kan hende en dyr galskap - men ufarlig.

5. Hvis alt annet slår feil: Slutt å se på dette som en galskap - kast alle negative følelser over bord og kos deg med både hifi-bokser og musikk. Men prøv uansett å begrense galskapen til ett anlegg. "Et lite anlegg nr. 2" er en skummel låvedør til nye runder på hifi-galeien.
Ok, jeg velger alternativ 5, og dropper tanken om et anlegg nr. 2 på soverommet. I alle fall inntil videre..

Du glemte forresten et siste alernativ:

6. Skaff deg ny kjæreste og gi henne eget kredittkort og ansvaret for å innrede alle rom i huset:).

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20

Ok, jeg velger alternativ 5, og dropper tanken om et anlegg nr. 2 på soverommet. I alle fall inntil videre..

Du glemte forresten et siste alernativ:

6. Skaff deg ny kjæreste og gi henne eget kredittkort og ansvaret for å innrede alle rom i huset:).
Hehe - kjæresten min - som jeg har vært gift med i snart 40 år - har full kontroll over vår felles bankkonto. Og full kontroll over innredningen, også. Strevsomt med ny kjæreste i min alder (60+) - greiere å spørre henne pent om vi ikke skal ha en aldri så liten ny hifi-boks i huset - en aldri så liten.....?

Topp Bunn