Bang & Olufsen BeoPlay H6 Test

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.441
Antall liker
35.257
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Jeg kjøpte i går B&O sin førstegenerasjon BeoPlay H6 hodetelefoner. Jeg har ikke brukt kablet hodetelefon siden jeg eide Shure SRH940, så da var det på tide igjen.
Etter litt egenlesing på nettet fant jeg ut at H6 mk1 kunne passe meg både i forhold til design og pris - muligens også på lyd?
Vanlig eske i vanlig utforming.
froont.jpg

Åpenbaringen av noen flotte hodetelefoner etter lokket var tatt av.
i eske.jpg

Førsteinntrykket synes jeg var meget bra. Her kan en også velge hvilken side en skal plugge inn 3.5mm, noe som jeg synes er genialt.
på stativ.jpg

Jeg testet disse mot kablet Sony Mdr-1000x mk1
20170612_203728.jpg

Forsterker Sony str-dn1080, mediespiller nvidia shield tv pro med innebygde Tidal (denne formidler Master og DAtmos)
Eneste plassen H6 måtte vike for Mdr, var de aller dypeste tonene. Ellers så var de bedre på absolutt alle punkter, fra komfort til lydopplevelse.
Nydelig lyd - jevnt og balansert. Disse tror jeg kommer til å gi meg mange gode stunder fremover.
Jeg kan sterkt anbefale BeoPlay H6 som budsjetthodetelefoner.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Har første gen av H8 og er veldig fornøyd med de.
Kvalitets inntrykket er formidabelt, og lyden er veldig bra. Støy kanselleringen fungerer også veldig godt.
Trekker ned at de er litt "ustabile" via blåtann. Og at det er litt "lavt" volum på max lyden.
Og jeg skal innrømme at de er blitt byttet ut av Apple Airpod Pro som den dingsen som benyttes mest.
Antakelig pga at den lille eska alltid er med i lomma, og klar til bruk, mens B&O ofte ligger i sekken.
 
  • Liker
Reaksjoner: HoJ
Topp Bunn