Høyttalere Bang & Olufsen BeoLab 9 - erfaring?

Siek

Medlem
Ble medlem
31.08.2020
Antall liker
18
Sted
Lillestrøm
Vurderer å selge dagens oppsett B&W 803d, Lyngdorf effekt og NAD Master m12 og bytte Beolab 9 med Hall wifi streamer med støtte for ARC

Bakgrunn for bytte er at det ønskes et enklere oppsett, mindre dominerende / plassbesparende, høy WAF og alt må styres kun med fj. kont for Apple TV4 som musikk og tv streames fra.
Har også vurderte B&W Formation Duo og Kef LS. akustikk i rommet er hååløst.

Hva mener du for og imot?

På forhånd takk :)

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.433
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Hvordan er akustikken håpløs lurer jeg på.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.433
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Nytt hus/pusset opp stue med akustisk ulevelig resultat?

Ideen om et lettbetjent stereoanlegg følger jeg. Stor suksess her med å sette inn Yamaha WXC-50 som kontrollboks i stuen her. Pappa spiller grammofon igjen og de andre koser seg med Spotify.

Tør ikke gi råd om høyttalere uten å ha sett/hørt rommet.

Siek

Medlem
Ble medlem
31.08.2020
Antall liker
18
Sted
Lillestrøm
Nytt hus/pusset opp stue med akustisk ulevelig resultat?

Ideen om et lettbetjent stereoanlegg følger jeg. Stor suksess her med å sette inn Yamaha WXC-50 som kontrollboks i stuen her. Pappa spiller grammofon igjen og de andre koser seg med Spotify.

Tør ikke gi råd om høyttalere uten å ha sett/hørt rommet.
Helt riktig, alt var bedre før 😇

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Antall liker
548
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Jeg flyttet fra hus til leilighet for noen få år siden og opplevde akkurat det samme som trådstarter beskriver. Etter kort tid gikk hele highend-anlegget ut for det ga absolutt ingen glede å høre på det lenger. :cry:

Jeg ville også ha noe enkelt og endte med en Aurender N10 som hovedkilde og et par Kii Tree høyttalere. Disse er aktive så jeg trenger ikke noe mer enn dette. En stor fordel med høyttalerne er at de er veldig konfigurerbare. Dette lever jeg noenlunde greit med for i det nåværende lytterommet tror jeg rett og slett ikke det er mulig å få noe til å spille veldig bra så lenge overkikadoren ikke vil akseptere synlige akustikktiltak.

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
2.552
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
6
Mye vindusflater, høyttalere må stå nærme vegg og lite tekstil. Så merker jeg mister gløden for lytteseanser 😒
Svaret er gardiner. Hvis du absolutt må trekke dem fra av og til så kan de motoriseres.;)

Stalewinter

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Antall liker
159
Torget vurderinger
1
Sats på å sette deg mye nærmere høyttalere og bruk flyttbare dempeplater https://gikacoustics.eu/product/freestand-bass-trap/ i førsterefleksjon og skaff deg subwoofer til utjevning av bassproblemer (for eksempel KEF LS50 Wireless 2 og subwoofer). Mange audiofile liker ikke den runde lyden til Bang & Olufsen. Så de må du prøve før du kjøper 😊

Topp Bunn