Banan plugger (på jakt etter)

dekz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2021
Innlegg
123
Antall liker
15
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Noen som har kjennskap til disse banan pluggene? slike man klemmer fast,
Usikker hva jeg skal søke på og hva de heter, squeezable?
 

Vedlegg

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.142
Antall liker
4.295
Torget vurderinger
1
Sqeeze=crimp

Mvh
KJ
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.814
Antall liker
38.468
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Vill anbefale disse, fantastisk bygge kvalitet og ser meget flotte ut :) sitter som støpt

mvh

s-l500 (5) nye plugger.jpg
 
U

utgatt medlem 1034

Gjest
ARGON AUDIO BANAN PLUGGER 316 Kroner for 4 stk Hifiklubben

1628621587275.png
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.900
Antall liker
3.226
Ville købe dem som "motoren" viser. Fjedre på bananer er noget skidt, som giver målbar forvrængning.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.766
Antall liker
5.417
Sted
Holmestrand
Noen som har kjennskap til disse banan pluggene? slike man klemmer fast,
Usikker hva jeg skal søke på og hva de heter, squeezable?
Det heter crimp på engelsk, men dette er for lodding så vidt jeg kan se.
Kan ikke huske bananplugger for krymping sånn i farta?
 

dekz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2021
Innlegg
123
Antall liker
15
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Takk for crimp! fant dem. Monster Cable av alt :)
 

dekz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2021
Innlegg
123
Antall liker
15
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Det viktige med kabel og plugger er at det matcher resten av komponentene i anlegget.
Det nytter nesten ikke bare å hive på ting som skal være bra og forvente bra resultat.

Kan si det slik at hvis du får tak i samma kabel og materiale i pluggene dine som det er i forsterkeren og terminalene så er det langt bedre en alt uansett pris.

Med vennlig hilsen
 

Puscifer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
422
Antall liker
282
Torget vurderinger
4
Det viktige med kabel og plugger er at det matcher resten av komponentene i anlegget.
Det nytter nesten ikke bare å hive på ting som skal være bra og forvente bra resultat.

Kan si det slik at hvis du får tak i samma kabel og materiale i pluggene dine som det er i forsterkeren og terminalene så er det langt bedre en alt uansett pris.

Med vennlig hilsen
Nå var ikke det helt spørsmålet, men jeg skal si i fra hvis det er det jeg lurer på 😉
Med vennligst hilsen tilbake 😉😉😉
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Hvis man ikke kobler veldig mye fra eller til, ville jeg anbefalt å bare skru kabelendene godt fast rett i terminalene og stramme godt.
 

Puscifer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
422
Antall liker
282
Torget vurderinger
4
Skjønner ikke at du ønsker den typen. Gir dårlig kontakt, nesten dårligere enn WBT sin ekspanderende kontakt hvis man ikke har den samme terminalen

Denne typen er meget bra, men man må ha terminaler som er av samme typen. Disse typene ekspanderer i enden, så man må ha en terminal som har samme profilen for at de skal låse og gi god forbindelse.
Det er akkurat det jeg lurer på 😉
Er de så dårlige, så ønsker jeg jo ikke de.

Tar gjerne imot tips på banan med god låsing.
Inntil det, tester jeg ut tipset til motoren lengre oppe.

Mvh Knut 😎
 

Oriel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2004
Innlegg
222
Antall liker
163
Torget vurderinger
7
Det er akkurat det jeg lurer på 😉
Er de så dårlige, så ønsker jeg jo ikke de.

Tar gjerne imot tips på banan med god låsing.
Inntil det, tester jeg ut tipset til motoren lengre oppe.

Mvh Knut 😎
Ble litt rot der ja, det jeg skulle skrive var at de monster pluggene er dårlige, siden de gir så lite kontakt areal. Det samme er de ekspanderende typene ala WBT hvis man ikke har de tilhørende terminalene fra WBT. Har man vanlige terminaler så de typene som ekspandrer på hele lengden veldig bra. Som feks de Svalander selger.
 

Puscifer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
422
Antall liker
282
Torget vurderinger
4
Ble litt rot der ja, det jeg skulle skrive var at de monster pluggene er dårlige, siden de gir så lite kontakt areal. Det samme er de ekspanderende typene ala WBT hvis man ikke har de tilhørende terminalene fra WBT. Har man vanlige terminaler så de typene som ekspandrer på hele lengden veldig bra. Som feks de Svalander selger.
Link gjerne til den du spesific mener :)
 

Oriel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2004
Innlegg
222
Antall liker
163
Torget vurderinger
7
Det er samme typen som motoren linket til. Jeg har brukt de som man lodder på, men det finnes også typer som man skrur på. Feks disse fra AQ som selges på Hifi klubben.
78152FF4-69DA-4F03-8633-26DD2815A480.jpeg
 

Puscifer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
422
Antall liker
282
Torget vurderinger
4
Det er samme typen som motoren linket til. Jeg har brukt de som man lodder på, men det finnes også typer som man skrur på. Feks disse fra AQ som selges på Hifi klubben. Vis vedlegget 740062
Ok. Det er vel ikke låsing her, men skal sjekke ut hvor god de jeg bestilte sitter før jeg sjekker ut andre. ;)
 

Oriel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2004
Innlegg
222
Antall liker
163
Torget vurderinger
7
Hva mener du med låsing? De monsterpluggene har vel ikke noen låsing vel, de ekspanderer jo kun på midten? :unsure:AQ pluggene ekspanderer jo på hele lengden sånn at de låser bedre.
 

Puscifer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
422
Antall liker
282
Torget vurderinger
4
Hva mener du med låsing? De monsterpluggene har vel ikke noen låsing vel, de ekspanderer jo kun på midten? :unsure:AQ pluggene ekspanderer jo på hele lengden sånn at de låser bedre.
Med låsing mener jeg at man kan skru/stramme etter banan er plugget i forsterker så det ikke lett kan gli ut. Ser nå at det kan misforstås hva jeg mente, ikke at plugg låses/skrus til kabel.
En del bananplugger sitter dårlig/løst i forsterker. Derfor tenkte jeg stramming/ låsing hadde vært en god idet!
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.900
Antall liker
3.226
Ja bananstik bør være nogle som kan expanderes/skrues helt fast.
 
Topp Bunn