BALUBAS KRYPT - THE TWILIGHT ZONE

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.194
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Siden verdenveven tilbyr så meget interessant musikk, er det meg en glede å innføre jodling i denne tråden. Og nei, du slipper ikke unna ;D

    (nå dukker det vel opp banjo i min tråd igjen)

     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Det beste med Sveits er IKKE jodling, men derimot UR, OST og SJOKOLADE! Så DET så...:cool:
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jodling er jo flott musikk, så du får noe vakkert i retur istedenfor banjoene du frykter. Bare kjærlighet i luften i dag, selv sekkepiper klarte jeg å holde ut nesten en hel video. ;)

    Siden herrene TT, V-M og Dazed har så utmerket smak regner jeg med at de deler min begeistring for Heino. :cool:

     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vet forresten ikke hva det beste med Sveits er, men jeg vet hva det verste er. Noe som ikke er nevnt her i kveld.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hva. Bad Piper var jo en motgift mot den andre elendigheten. Dessuten sa du jo at du likte intelligent hardrock! ;)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.194
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg skal ikke spekulere i hva du tenker på baluba, men vil heller ønske deg en flott kveld. Kos deg med musikken
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Vi hørte på sekkepiper i sommer Amiens/France i forbindelse med markering 100år siden slaget vid Somme.
    Storveis med ca 500st:)

     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dog, man kommer til et punkt der det bare begynner å blø ut av ørene.

    Denne godbiten fra den karmøyske undergrunn derimot kan jeg høre på døgnet rundt. Cosmos var et løst sammensatt band jeg dannet sammen med tre kompiser på slutten av åttitallet. Det ble ingen innspilling med den sammensetningen, bare coveret som vises i videoen ble ferdig. Låten ble senere spilt inn av den halvparten av gruppen som fortsatt bodde på Karmøy. Jeg avskriver meg ethvert ansvar for hvordan dette låter, jeg sverger på at jeg ikke var i nærheten av det portastudioet. Men at det låter helt i tråd med intensjonene til den opprinnelige kvartetten må jeg innrømme at det gjør. :rolleyes:

     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.387
    Antall liker
    11.099
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har en CD med Cosmos! Fest her i kveld er en annen slager fra dette underkjente Karmøybandet..
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en CD med Cosmos! Fest her i kveld er en annen slager fra dette underkjente Karmøybandet..
    Og det plukket du opp i Trondheim? Var et gøy prosjekt, og vi spøker stadig med at det bør vekkes til live igjen. Litt mer high tech for å gjøre det enklere, men ellers samme low tech sound. :cool:

    Hvilken släger valgte du?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    God kveld til deg, baluba.
    Jeg iler til med et utmerket, om enn lettere schizofrent stykke musikk fra gjøglerne i Farmers Market, som etter etter utsagn gjør sitt beste for å underholde med en blanding av "country&Eastern, pepsodentisk speed-balkan-boogie og cujon, en musikkstil utviklet av franske desertører"
    Dette avsindige sporet er hentet fra "Musikk fra Hybridene", utgitt på KKV i 1995. Enjoy!

     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Utmerket band, jeg så dem live mens de fortsatt var studenter på jazzlinja i Trondheim. De spilte konsert på Café Opera i Bergen, og siden vi nesten bodde der og på Garage så fikk vi med oss alt som foregikk. Og Farmers Market var en av de sjeldne opplevelsene som huskes i all ettertid. ;D
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vet forresten ikke hva det beste med Sveits er, men jeg vet hva det verste er. Noe som ikke er nevnt her i kveld.
    Jeg bidrar med det mer uskyldige alternativet: Prisnivået. F*en heller, tilogmed Norge er føkkings Nille i sammenligning. O'akk!
    Godt poeng. Selv har jeg et sterkt hat mot lovlig "importindustri #1", som jeg har jobberfaringer med som jeg ikke våger å skrive offentlig på grunn av ulovligheten og det uetiske idet. Såpass fæle saker at vitnemål ikke holder uten solide fysiske bevis for å ikke bli stemplet som konspirasjonsteorier.
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.305
    Sted
    Bartistan
    Skal ikke påstå noe, men trOr muligens jeg vet hvor du vil hen - derav min uskyldige plan B. Eller C. Eller F...
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Skal ikke påstå noe, men trOr muligens jeg vet hvor du vil hen - derav min uskyldige plan B. Eller C. Eller F...
    I ettertid trodde jeg at jeg hadde uttrykt meg for kryptisk, inntil jeg leste dette. Har valgt å droppe alle planer for min del. Føles like greit å bare flyte videre og late som ingenting noen ganger. :rolleyes:
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Hei, et lite musikk tips på en fin fin fredag.
    jeg antar vel egentlig at dette ikke er nytt for deg, men oppdaget de selv i dag å dette er bra greier syns jeg :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nei, jeg har ikke noe forhold til Fink fra før. Låter greit på en fredag ettermiddag. :)

    God helg til alle på HFS fra krypten. Her har snøen lagt seg utenfor kryptens vinduer, men det er ikke mer enn at jeg kan se gresset stikke fram over alt. Grønt og hvitt ser jo fint ut sammen, en slags julekombinasjon på etterskudd.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Har prøvd å fortelle værgudene at her til lands er det så mange som liker å oppsøke snøen, det er derfor ikke nødvendig å legge den her i lavlandet. Jeg nådde ikke gjennom i år heller ser det ut til.

    Kos deg med helgen, baluba :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    God helg i baluba krypten ;) Våknet selv til ca 10 cm snø her jeg bor.
    Alltid like kjekt å måtte ut å måke snø og bil før jobb :)
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.387
    Antall liker
    11.099
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har en CD med Cosmos! Fest her i kveld er en annen slager fra dette underkjente Karmøybandet..
    Og det plukket du opp i Trondheim? Var et gøy prosjekt, og vi spøker stadig med at det bør vekkes til live igjen. Litt mer high tech for å gjøre det enklere, men ellers samme low tech sound. :cool:

    Hvilken släger valgte du?
    Fikk den via en av våre felles bekjente; han som er blitt festivalsjef og bonde i Åsen.. "jammen at jeg trodde at det skulle være fest her i kveld, fest her i kveld, og alle mine venner, og alle de jeg kjenner, vi trodde at det skulle være fest" var omkvedet på schlägeren jeg siktet til. Trodde den het " fest her i kveld".
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en CD med Cosmos! Fest her i kveld er en annen slager fra dette underkjente Karmøybandet..
    Og det plukket du opp i Trondheim? Var et gøy prosjekt, og vi spøker stadig med at det bør vekkes til live igjen. Litt mer high tech for å gjøre det enklere, men ellers samme low tech sound. :cool:

    Hvilken släger valgte du?
    Fikk den via en av våre felles bekjente; han som er blitt festivalsjef og bonde i Åsen.. "jammen at jeg trodde at det skulle være fest her i kveld, fest her i kveld, og alle mine venner, og alle de jeg kjenner, vi trodde at det skulle være fest" var omkvedet på schlägeren jeg siktet til. Trodde den het " fest her i kveld".
    Han, ja! Artig skrue. Tenker av en eller annen grunn på ham når jeg ser de reklamene for Telenor. Tror det er det den heter, prøvde å finne CD-en for å sjekke men fant den ikke i farten. Den skal ligge her, for jeg mener å ha sett den da jeg alfabetiserte samlingen i høst. Flott at du bruker det korrekte begrepet om musikken, schläger. Her er et lite potpurri. Fra nå av skal dere få slippe å høre dem på en stund. ;)


    Dette er jo egentlig litt Mambo Kurt forut for sin tid, med selvskrevet materiale. Inspirasjon til Cosmos var faktisk Rune Rudberg, og den første låten som ble skrevet var en pastisj på nettopp Ut mot Havet av Rudberg.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    #3 i medley-et heter Maria Maria (6:30). Det er den opprinnelige Cosmos-låten som all den musikalske estetikken stammer fra. Hjemmeorgel med rytmeboks som grunnlag for alt. Fryktelig klisjeer legges oppå hverandre til det hele truer med å kollapse under vekten av sykelig patos. La det nevnes at medlemmene helt fra starten hadde sin bakgrunn i punk og jazz, og slik blir altså en slik hybrid hørendes ut når alt planlegges over noe godt i glasset. ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.378
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Med tanke på all den sære musikken du vrir av deg, er det jo tildels en skandale at du var lunken til det sporet med Fink :mad:;) Under tvil ønskes du likevel en fortreffelig helg :D
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Var ikke lunken, hadde bare ikke noe kjennskap til den fra før. Låten var helt kul den. Ikke like kul som Cosmos, men hva er vel egentlig det?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.378
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Var ikke lunken, hadde bare ikke noe kjennskap til den fra før. Låten var helt kul den. Ikke like kul som Cosmos, men hva er vel egentlig det?
    Hehe, kanskje like greit at jeg ikke finner Cosmos på Tidal ;) I tillegg til indigriensene du har nevnt, tror jeg jaggu det også er et touch av The Aller Værste innblandet i det sporet du la ut....
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Har ikke hørt de før, men var mye bra musikk der. lest anatomi i hele dag med de surrende i bakgrunn å det var meget behagelig lese musikk :) Men hva med de her da? kjøpte meg en plate med de sist uke. maaange år siden jeg hørte på de. men tøff på sin måte dette å
     
    D

    Danke

    Gjest
    Rancid er bra saker, har to skiver.. Men blir jo aldri spilt for tiden da, noe jeg kanskje kan gjøre noe med i morgen når jeg har familiefri....

    Har Lets Go, og And out came the wolves
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Rancid er et bra band, ska har alltid vært underholdende. Selv i kommersiell form som No Doubt svinger det av skapunk. 8)

    Var ikke lunken, hadde bare ikke noe kjennskap til den fra før. Låten var helt kul den. Ikke like kul som Cosmos, men hva er vel egentlig det?
    Hehe, kanskje like greit at jeg ikke finner Cosmos på Tidal ;) I tillegg til indigriensene du har nevnt, tror jeg jaggu det også er et touch av The Aller Værste innblandet i det sporet du la ut....
    Ingenting som kan minne om god smak er tilsiktet, så det må være noe som har sluppet gjennom sensuren for dårlig nok smak. ;)
    Jeg kom plutselig på at Hans Olav Tyvold spilte flere av låtene på CD-en i programmet Norsk på norsk på P4 da den kom ut. Han hyllet Cosmos, mannen har jo peiling på hva som er kult.
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.305
    Sted
    Bartistan
    Med tanke på all den sære musikken du vrir av deg, er det jo tildels en skandale at du var lunken til det sporet med Fink :mad:;) Under tvil ønskes du likevel en fortreffelig helg :D
    Jamenjamenjamen, den gitaren der er jo psur psom psatan og siden dette ikke akkurat skrangler.. :eek:\
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn