Pommac får du kjøpt i Sverige der den har sitt ursprungla oss få Pommac tilbake i hylleneLenge siden sist jeg smakte brandy m/selters, eller tilsvarende blanding. Og for den saks skyld - finnes det fortsatt selters å få i butikken?
Pommac får du kjøpt i Sverige der den har sitt ursprungla oss få Pommac tilbake i hylleneLenge siden sist jeg smakte brandy m/selters, eller tilsvarende blanding. Og for den saks skyld - finnes det fortsatt selters å få i butikken?
Åfftopikk er det selvsagt, men jeg har jo deltatt selv i diskusjonen. Oskar Sylte i Molde holder fortsatt på, og her i landsbyen selges både pærebrus og ananasbrus på den lokale Spar-butikken. På Østlandet har de Roma, som er en brusfabrikk på Romerike. De lager blant annet nevnte Flux, som jeg kjøpte med meg da jeg besøkte Auditor i februar.I gamle dagar fantest det god brus. Hansa (som leverte der eg bur) hadde svært god fruktchampanje, og ein unik appelsinbrus. Desse har ikkje vore i handelen sidan 80-talet, Oskar Sylte sin pærebrus er legendarisk. Den einaste attlevande av dei norske brus-hanane er vel Solo? Med skikkeleg fråspark og prikking i nasa når han drikast iskald rett frå snøfonna i påskeveka. Myyykje betre enn den dovne, oversøta og daffe Fan ta.
No for tida drikkast helst øl. Eller flaskevatn.....
Lurer på om Baluba opplever dette som åfftopikk?
Vet du hvor dyre motivene var?...... natur med dyre motiv vet jeg han fanget i søkern![]()
Jeg er underopplering i språket/skriften Norsk, holdt på i snart 30år nå! det går fremoverVet du hvor dyre motivene var?...... natur med dyre motiv vet jeg han fanget i søkern![]()
Sorry, klarte ikke la være
Feil ord-deling kan resultere i litt av hvert i de rette settinger![]()
Det var da utsedvanlig hyggelig at min tråd kan bidra med noe som helst. Dessuten artig at Pommacen fikk noen runder i tråden din. Beklager at jeg sjelden bidrar med noe somhelst her, men har nesten nok med å holdemeg fast i min egen tråd.Etter å ha påført impulse og andre som besøker hans tråd ubotelig mental skade i form av et stort bilde av Gary Busey kryper jeg skamfullt tilbake til kryptens tråd og spiller litt east coast fusion, inspirert av TTs tråd. For sikkerhets skyld har jeg laget meg en stor kopp cafe latte, så kosen er til å ta og smake på i krypten nå.![]()
En usedvanlig god plate, IMO.Nytt fra postkassen i dag. ;D
Vis vedlegget 433659
Spilles med andakt nå. Tror nesten jeg må lage meg en kopp kaffe også.
Hva skal man si, baluba? Mange av oss har opplevd liknende. Det verste er når det råker ungdommen, imo.Jeg har fått en trist melding i dag om at en oppvekstkamerat som jeg ble gjenforent med i fjor høst har gått bort for egen hånd. Han hadde selv opplevd tap nylig, og taklet det dårlig, men det må ligge mer under overflaten enn det som var synlig for oss andre. Jeg må sette min analytiske hjerne i sving for å klare å ta inn over meg dette, føler jeg. Skal jeg tippe så dreier det seg om en udiagnostisert bipolar lidelse, noe som er svært farlig fordi ubehandlede bipolare har ingen forsvarsverk og innsikt bygget opp for å ikke gi etter for slike impulser som kan komme når livet butter skikkelig imot for første gang.
Vi trenger et samfunn som er mer bevisst på hvor alvorlig og samtidig harmløs en lett bipolar lidelse er. Omtrent ti prosent av befolkningen er bipolare, blant oss her på asylet tror jeg tallet er litt høyere slik det er i kreative yrker. Det vi forbinder diagnosen med gjennom media er dengærne advokaten i Asker som skjøt med skarpe skudd mot et asylmottak, eller den nutcasen som gav en falsk tilståelse i Jo Bennett-saken. Den store majoritet med den diagnosen er helt normale folk som bare plages av litt kraftige opp og nedturer, ikke gærne nutcases som disse to. Men medias merkelige forfølging av bipolare med deres ukritiske bruk av det ekstremt mangfoldige diagnoseuttrykket har gjort det til et unødvendig stigma, noe som vanskeliggjør livet for de som er rammet men ikke er så alvorlig rammet at de går inn i en psykotisk, manisk tilstand.
Jeg håper dere forstår at jeg nå bare forsøker å finne en mening med denne meningsløse hendelsen i min nærhet, og at det jeg skriver her ikke nødvendigvis stemmer. Han var nemlig ikke åpen om sine problemer. Jeg er nok mer preget av forbauselse enn sorg akkurat nå, men om noen dager må jeg konfrontere situasjonen og møte hans nærmeste pårørende, som er gode venner av meg. For meg vet jeg det blir en følelsesladd stund når jeg møter dem, for jeg hadde selv nettopp fått ham tilbake i livet som venn. Mine tanker nå går til de pårørende i deres tunge stund.
Jeg føler ikke på sorgen enda, men melankolien har helt klart tatt bolig i min kropp og mitt sinn. Da passer det med litt munter musikk fra den tiden vi gikk på gymnaset sammen. Vinagunner plukket The Nightfly opp av en kasse med "uinteressant" musikk i går og fant ut at den ikke var uinteressant likevel. Det har han helt rett i, det er fortsatt et vidunderlig album 35 år etter at det kom ut.
Du må komme deg på internet, der finnes nesten alt.Baluba: Den der har jeg sett lenge etter...