BalansertUbalansert

jethro63

Medlem
Ble medlem
21.02.2010
Innlegg
14
Antall liker
4
Hei.
Jeg er en nybegynner i HiFiverdenen og leser disse sidene med stor interesse.
Nå lurer jeg på følgende (og hos meg finnes ikke dumme spr.som dere vil se)

Jeg har en forsterker med balansert inngang EC prelude -1 og en gammel Sony cdspiller med ubalansert utgang.
Jeg har adapter til den balanserte inngangen.
Siden det er en vanlig signalkabel (supra EFF 1) som da brukes via adapteren fra forsterkeren til den ubalanserte cdspilleren vil det påvirke lyden ?

Ville det kanskje være bedre å koble disse to sammen via de ubalanserte utgangene/inngangene på forsterkeren ?


Mvh
en som lurer.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Kan ikke se annet enn av det bare er en ulempe å koble en single ended kilde via adapter til den balanserte inngangen på forsterkeren. Helt greit hvis du trenger alle inngangene, men da ville jeg nok brukt den til den minst 'viktige' kilden.
 
Sist redigert av en moderator:

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.183
Antall liker
2.648
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Forbind cd med rca til rca ville jeg gjort ,for siden ampen helt sikkert ikke er en ren balansert , så sitter sikkert påXLR in en balansert til single converter før preamp delen , ved å gå gjennon vanlig linje inn går du direkte til preamp delen , eller muligens rett til PA delen via pot meter , jo kortere vei dess bedre ,,,,,, men ikke altid
 

jethro63

Medlem
Ble medlem
21.02.2010
Innlegg
14
Antall liker
4
Kan ikke se annet enn av det bare er en ulempe å koble en single ended kilde via adapter til den balanserte inngangen på forsterkeren. Helt greit hvis du trenger alle inngangene, men da ville jeg nok brukt den til den minst 'viktige' kilden.
Takk skal du ha,det var det jeg trengte å vite.
Du redda dagen min der.
 
Topp Bunn