Høyttalere Balansert klang i Avantgarde Duo Omega

jonbratsj

Medlem
Ble medlem
12.09.2012
Innlegg
33
Antall liker
3
Torget vurderinger
2
Jeg sliter med litt skarp klang i diskanten og en litt for hard mellomtone. Komponenterresultat er Prima Luna integrert dialogue premium og ARD 777 cd spiller. Wireworld oasis 7 kabler og Chord Signature signalkabel
har testet:KT120 og EL 34. Mullard,Cifte og Golden Dragon
har noen prøvd Mae Set 1 med horn? Single ended.......
problemet gjelder all slags musikk,men særlig klassisk
har prøvd å regulere bass og frekvens uten resultat. Phase står i 180 grader
horn er jo direkte og ærlig,kan man oppnå silkelyd fra bånn til topp?
jon S
 
Sist redigert:
G

Gjestemedlem

Gjest
Slet aldri med hardhet det da jeg hadde slike. Rommet og refleksjoner er nok prime suspect. Komponentene kjenner jeg ikke så det våger jeg ikke si så mye om. Selv brukte jeg mest E.A.R. V20 og en god dac fra Danish Audio Design, men prøvde også med endel andre og ganske forskjellige rørforsterkere uten at det introduserte noen hardhet.
 

jonbratsj

Medlem
Ble medlem
12.09.2012
Innlegg
33
Antall liker
3
Torget vurderinger
2
Takk for det,prøver demping. Har en del harde flater
 

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Innlegg
4.145
Antall liker
777
Sted
Oslo
Torget vurderinger
123
prøv triode forsterker med høy 2ndre harminisk forvrenging ( SET) og er det mye flutter echo i rommet?
 

jonbratsj

Medlem
Ble medlem
12.09.2012
Innlegg
33
Antall liker
3
Torget vurderinger
2
Har kontakt med Brynjar Kvanlid i Motron som foreslår sin egen Mae set 1. Singel tretrode som funker som Triode iflg han.
Har du eksempler på forsterkere?
Kan jeg ringe deg?
 

jonbratsj

Medlem
Ble medlem
12.09.2012
Innlegg
33
Antall liker
3
Torget vurderinger
2
Har kontakt med Brynjar Kvanlid i Motron. Skal teste hans egen Mae Set 1(set)
Har du noen forsterker å anbefale?
Er lite watt viktig?
Hva er flutter echo?
 

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Innlegg
698
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Let me google that for you

...et solid klapp... lytt til etterklangen i rommet... "grrrnnnkk!"... behandles primært der to eller tre flater møter hverandre i rommet...
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.539
Antall liker
3.714
Torget vurderinger
96
Flutter ekko er ganske ødeleggende for lyden, så har du det spiller det liten rolle hva slags utstyr du har. Klapp hardt i hendene på forskjellige plasser i rommet. Hvis du hører et sterkt vibrerende og kort ekko, er det flutter ekko. Har du dette rundt om i rommet, bør det dempes.
 
Sist redigert:

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.009
Antall liker
1.127
Flutter ekko er ganske ødeleggende for lyden, så har du det spiller det liten rolle hva slags utstyr du har. Klapp hardt i hendene på forskjellige plasser i rommet. Hvis du hører et sterkt vibrerende og kort ekko, er det flutter ekko. Har du dette rundt om i rommet, bør de dempes.
Amen!
Ikke bare bør de dempes, det er rett og slett et must å gjøre noe med fenomenet!
 

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.201
Antall liker
2.676
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Høytaleren din er nok nådeløs med valg av komponeter og kabler , har du sølv interconnects og i ht ledninger , prøv / lån en god kobber kabel , men ,test ut mulighetene du allerede har ,,, Først ville jeg prøve fase vending av signalet , kan du fase vende hver enkelt ?Jeg pleier å sjekke først bass fasen " og da hører du det lett etter på ,, når diskanten kommer i tillegg og når fasen rett . Fører dette deg ett lite stykke på veien kan du følge på med kabelbytte , demping av tweeter er og mulighet ,,,med masser av annet ,, og det er det som er utfordringen med hi fi
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.338
Antall liker
8.427
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Begge første ref på sidevegger, bakvegg og tak, så er mye gjort tenker jeg.
Hadde mye av samme problemet hos meg.
Ta dette først, rommet er som oftes det største problemet(hvis det ikke er gjort noen med)

Steinar.
 

jonbratsj

Medlem
Ble medlem
12.09.2012
Innlegg
33
Antall liker
3
Torget vurderinger
2
Takk for gode tips. Henger opp tepper. Ble mye bedre lyd (mindre hard)av å stille høyttalerne rett fram, ikke innover
(Vant til Proac)
 
Topp Bunn