Diverse Balansert Drift

Neogenic

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.06.2013
Antall liker
73
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Hva har jeg å hente ved å koble USB-DACen min til preampen balansert og deretter via balansert ut til vanlig RCA effekttrinn? Det må jo ha noe for seg eller tar jeg feil? Har nemlig kjøpt meg en XLR kabel å koble det sammen med!

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
3.599
Sted
Stavanger
Hva har jeg å hente ved å koble USB-DACen min til preampen balansert og deretter via balansert ut til vanlig RCA effekttrinn? Det må jo ha noe for seg eller tar jeg feil? Har nemlig kjøpt meg en XLR kabel å koble det sammen med!
Balansert ut til single ended RCA vil ikke gi deg noe fordel mhp. lavere støygulv eller økt signalnivå.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Prøv og finn ut av det. Resultatet er avhengig av samspillet mellom komponentene og de konkrete løsningene som er valgt.

mvh
KJ

Neogenic

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.06.2013
Antall liker
73
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Signalet vil i hvert fall holdes balansert helt fram til effekt-trinnet. Vil jeg få høyere headroom ved å koble det slik?

rolfb*123

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.08.2008
Antall liker
577
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Du vil få høyere spenning inn på Preamp , dett er i seg selv gunstig og vil gi bedre s/n+d/r.
Hvi slutt trinnet ditt kun har single ended inngang hadde jeg satset på RCA til RCA fra per til power. så kalte "overganger" fra XLR til RCA er sjelden/aldri forbedrende i forhold til single ended.

Mvh.
Rolf

Topp Bunn