Bach - Jesu, Joy Of Man's Desiring - hvilken innspilling

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Hei,

Kan dere anbefale en god innspilling som inneholder denne koselige svisken, som dog er akk så vakker og svært så plystrevennlig :)
Kan gjerne være cd-compilation så lenge resten av innholdet er bra.
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.703
Antall liker
3.810
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ikke så greit det der, Kjoenik. Som du sikkert vet er dette (Jesu, bleibet meine Freude) det avsluttende koret i kantate BWV147, "Herz und Mund und Tat und Leben". Anbefaling til denne kan du få (Harnoncourt/ Leonhardt, vel H i denne), men jeg føler liksom at det ikke er det du er ute etter? En mer "sviskete" framføring enn H/L (med guttesopraner og full HiP-pakke)? Sikkert andre som har en oppfatning; jeg kommer ikke nærmere.
EDIT: Hrmpf, Valentino sneik seg inn foran mens jeg satt og tenkte.

Bernt K
 

Steen

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.02.2005
Innlegg
1.105
Antall liker
1.336
Hei
Må sjekke lageret, men jeg er sikker på at en av mine versioner av denne er med Elly Ameling og en eller annen tysk dirigent. Vet bare at den er åhh så varm og romantisk. (kanskje ikke slik du ønsker?) I det hele tatt er Ameling suveren i bach og Shubert IMO.
Steen
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Hehe, Berxter, jeg er vel ikke ute etter den mest sviskete innspillingen. Mulig jeg formulerte meg litt upresist.

Suzuki sin St.Mathew Passion liker jeg svært godt, så hans tolkning tror nok jeg ville like.
Liker Harnoncourt også.

Velger vel den av disse som er lettest tilgjengelig, og billigst.

Om noen har tips til versjoner med guttkor tar jeg gjerne i mot det også.

:)
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.703
Antall liker
3.810
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
;)
Harnoncourt har guttekor (Tölzer Knabenchor hvis jeg husker rett). Er dog ikke sikker på om de er tilgjengelige i enkeltplater; det er derimot Suzuki. Gardiner har ikke kommet dithen i sin utgave, ellers kunne den blitt interessant. Ettersom du liker Suzuki i annet; go for it.

Bernt K
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.703
Antall liker
3.810
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hmpf. Du vet hva jeg mener
Ikke minn meg på alle de flotte kantateinnspillingene der ute; jeg har nok med L/H, Leusink og det jeg fyller på etterhvert av Gardiner på SDG, samt alt for mange enkeltplater (Suzuki, Rilling, Rifkin, Richter osv). Det rykker i MasterCardet mitt, skjønner du.
[/OT]

Bernt K
 

Wagnersen

Medlem
Ble medlem
15.08.2007
Innlegg
34
Antall liker
0
Må si meg 100% enig med Valentino- Suzukis versjon er meget bra på alle måter! I tillegg får man den vakre
BWV 21 "Ich hatte viel Bekummernis" på kjøpet.
Som trofast abonnent på Suzukis Bach serie regner jeg denne platen som en av de beste.
Musikk,lyd,solister- alt stemmer!
(Er det fler enn meg som syns serien har tapt seg? Siste volumet jeg anskaffet er vol.40,og her syns
jeg fremføringene er daffere,og lydproduksjonen er betydelig dårligere enn tidligere. Ihvertfall i forhold til vol.12.
Ser at både lydtekniker og produsent er skiftet ut...)
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Wagnersen skrev:
Må si meg 100% enig med Valentino- Suzukis versjon er meget bra på alle måter! I tillegg får man den vakre
BWV 21 "Ich hatte viel Bekummernis" på kjøpet.
Som trofast abonnent på Suzukis Bach serie regner jeg denne platen som en av de beste.
Musikk,lyd,solister- alt stemmer!
(Er det fler enn meg som syns serien har tapt seg? Siste volumet jeg anskaffet er vol.40,og her syns
jeg fremføringene er daffere,og lydproduksjonen er betydelig dårligere enn tidligere. Ihvertfall i forhold til vol.12.
Ser at både lydtekniker og produsent er skiftet ut...)
Godt å høre! Denne er nemlig på vei fra mdt.co.uk
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.662
Antall liker
21.475
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
hel skrev:
Valentino skrev:
Den er egentlig hovedlåta på kantate BWV147 "Herz und Mund und Tat und Leben". Har du ikke den da?

Jeg er godt fornøyd med Suzuki. Sjekk forøvrig her: http://www.bach-cantatas.com/BWV147.htm
har du en link til den plata på sacd?
Den er ikke utgitt som SACD-hybrid. Tidlig i serien dette.
www.sa-cd.net er riktig godt oppdatert. Så vidt jeg kan se i farten er ikke BWV147 utgitt på SACD i det hele tatt. Ennå.
 
Topp Bunn