Baby, I`m home......!

Godalive

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.02.2007
Antall liker
379
Torget vurderinger
0
Ble lei av å drasse CD-plater med meg ut i havet, så jeg investerte for en stund siden i en vision:M, 30 gb, fra Creative. Ripper skivene mine i wmp, lossless, til wav, som spilleren sluker rått. Det går ca 10 mb pr. minutt, noe som gir plass til rundt 43 hele plater. Mer enn nok for meg. Brukte et par Pioneer SE-A4, som funket relativt bra. Hørte så noen rykter om amerkansk firmware til spilleren. Dette skulle gi noe høyere volum, fordi spillere solgt i Europa er effekt-begrenset (max 100 dB....?!!!). Fant ny firmware på nettet, og voila! høyere volum :) Poden fant så ut at han kunne jo låne Pioneerene på avisrunda, siden det var brudd i ledningen på headsettet hans :eek: Etter noen ukers hardkjør i regn og blåst, med Extol på full guffe, fant jeg ut at det kanskje var like greit å kjøpe nye. Valget falt på AKG K530. Skikkelig opptur ;D. Jeg er fornøyd, det var bare det jeg ville si. ingen problem å høre lengden på ekkoet på Mike Sterns gitar, eller styrken på anslaget til Keith Jarret. Ordentlig "kropp" på saksofonen til Michael Brecker. Lyden kan selvfølgelig ikke bli så bra som foran anlegget hjemme, men det er tett nok på, bedre enn jeg hadde forventet på dette mediet...

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Så gøy!!! Det er slike opplevelser som gjør denne hobbien så givende.

Topp Bunn