2 frognertiere høres ut som et godt kjøp, utseendet er uvesentlig så lenge den skal bygges inn og den virker iht. intensjonene. Det er forøvrig ikke mulig å gi noen fornuft bedømning av den ut i fra bildet, bortset fra at det er en NLE 17. Kan ikke selger garantere at den virker?om man kommer over den til 2000 og den ser slik ut?
![]()
Joa, ingen tvil om at den virker. Lurte mest på om den duger. Spesielt om den banker min gamle DALI riaa.2 frognertiere høres ut som et godt kjøp, utseendet er uvesentlig så lenge den skal bygges inn og den virker iht. intensjonene. Det er forøvrig ikke mulig å gi noen fornuft bedømning av den ut i fra bildet, bortset fra at det er en NLE 17. Kan ikke selger garantere at den virker?
mvh
KJ
Hvis ikke du skal ha den så er jeg interessert. Hvor har du sett denne? Hvem er selger?Takk for infoen!
Ikke akkurat en plug and play riaa, men hvem vil vel ha det?
Må tenke litt fram og tilbake, har annet som også må kjøpes. Fristende dog, har aldri sett en NLE17 til salgs før.
Jeg SKULLE ha den. Den er solgt. Tror ikke den var til salgs EN dag engang før den forsvant.Hvis ikke du skal ha den så er jeg interessert. Hvor har du sett denne? Hvem er selger?
mvh
Er du blitt sendrektig, toriamos?Jeg SKULLE ha den. Den er solgt. Tror ikke den var til salgs EN dag engang før den forsvant.
Bruktbørsen på www.hifi4all.dk var det.
Jeg har forsøkt å finne NLE17 på diyhifisupply, men kan ikke se at de har denne. Er du sikker?Om ikke DACT vil selge direkte, saa faar du kjopt gjennom http://www.diyhifisupply.com
Koster sikkert litt mer enn direkte fra Niels Larsen, men du faar den. DACT har ogsaa en oppgradert PSU til den (CT102) Denne bor man etter hva jeg har hort styre unna og holde seg til veggvortene eller bygge en egen PSU slik som neo her pa hfs har gjort.
Sendrektig? (tygg tygg) - aner ikke, betyr det åndssvak? I tilfelle JA!Er du blitt sendrektig, toriamos?
Men det må da vel gå an å skaffe den via DACT, selv om de ikke selger til Skandinavia? Noen har vel et søskenbarn på Gjøvik.
Du må søke etter DACT CT100. Litt infløkt dette, men produktene heter ikke NLE når det selges gjennom DACT. En mail til DACT må da kunne løse dette, de pleier være greie til å svare på mail ellers ihvertfall. Merkelig om Niels Larsen har valgt å ikke selge flere NLE17 og ikke gitt fra seg eneretten til salget i Skandinavia. Sist jeg snakket med mannen, nevnte han ingenting om dette. Du når ham imidlertid kun pr. telefon. Hans tlf nr. kan formidles hvis du trenger detJeg har forsøkt å finne NLE17 på diyhifisupply, men kan ikke se at de har denne. Er du sikker?
Jeg har snakket med Niels Larsen. Han har solgt hele beholdningen av NLE 17 til DACT og DACT har i sin kontrakt med NL gått med på at de ikke skal selge i Skandinavia. NL har pt ikke kapasitet til å produsere annet enn kabler. (De går så vidt jeg har skjønt unna. Har selv skaffet meg disse og må si jeg er meget fornøyd) Men jeg skal ned til Køben i april og har avtalt et møte med NL da, så får vi se hva det blir.Du må søke etter DACT CT100. Litt infløkt dette, men produktene heter ikke NLE når det selges gjennom DACT. En mail til DACT må da kunne løse dette, de pleier være greie til å svare på mail ellers ihvertfall. Merkelig om Niels Larsen har valgt å ikke selge flere NLE17 og ikke gitt fra seg eneretten til salget i Skandinavia. Sist jeg snakket med mannen, nevnte han ingenting om dette. Du når ham imidlertid kun pr. telefon. Hans tlf nr. kan formidles hvis du trenger det![]()
Han har vel tanker om på litt sikt å ta opp igjen produksjon og salg i Skandinavia. Jeg forsto det slik. Det kan jo hende han har en NLE 17 "på lur" et sted. Han er en hyggelig og grei kar og han vet dessuten hva han gjør, både teknisk og foretningsmessig og han skal jo leve av dette.Hva i all verden er motivet for Niels Larsen å forhindre salg av NLE 17 i skandinavia så lenge han selv ikke skal betjene dette markedet med produktet?? Virker helt absurd, du får spørre ham om logikken bak dette hvis du treffer ham i Køben ???
Snakket nettopp med Niels Larsen som kunne fortelle at han i 1 1/2 år fremover har gitt DACT anledning til å selge NLE17 til det Skandinaviske markedet. Så nå er det bare å løpe og kjøpe!Tatt i betraktning hvor greie DACT er å forholde seg til mht. tilgjengelige opplysninger på nettsider, svar på mail o.l kunne kanskje Niels Larsen levd et enda bedre liv ved å overlate forretningene til dem! Desverre er dette et kjent scenario i hi-fi verdenen. Geniale produkter og utviklere går heden fordi de ikke har forretningsmessig sans i det hele tatt! Huff nå nærmer vi oss vel grensen for hva som er relevant ifht trådens tema, for å ro meg inn igjen: Ja man bør kjøpe NLE 17 (synd den ble solgt) pga. produktets iboende kvaliteter! Det er kanskje en grunn til at disse er så skjeldne på bruktmarkedet. Hvis man har lyst å lese en morsom historie om DACT100 (NLE 17) bør man besøke denne linken http://aca.gr/equip11.htm, se litt på hva den sammenlignes med og hvilket utstyr den brukes sammen med!!