Frakt og sending Bærestropper - Bareremmer

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Vi skal flytte til ny bolig. Vaskemaskin, benker og saker og ting skal med. Trenger en løsning for meg og samboeren. Noen med anbefalinger for remmer som kan gjøre denne jobben lettere?
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.713
Antall liker
13.199
Det finnes jo standard bærestropper, men til flytting er det i utgangspunktet begrenset hvor mye det trengs til (jeg jobbet i flyttebyrå i hine hårde dager....). Vi brukte de i praksis kun til piano. Det meste annet veier ikke allverden men kan evt være litt knotete å få tak på. Men om det er du og samboeren som skal stå for flyttingen så blir problemet fort at hun rett og slett kanskje ikke er strerk nok. To menn i kurant form bør greit klare å flytte på det aller meste i en noenlunde normal bolig. Det tyngste er strot sett vaskemaskinen. Den kan veie en 70-80 kilo, det meste annet er betydelig lettere.

De som brukes for å flytte piano har gjerne en krok man hekter under pianoet, det er ikke spesielt praktisk for mye annet siden det sjelden er et sted å hekte denne kroken så du bør se etter noe som baserer seg på remmer eller stropper for å få under tingene.

Om du er i grei form selv og du får med deg en kompis eller to bør dere klare det aller meste uten spesielle hjelpemidler. Skal dere inn i hus eller leilighet? En trappetralle kan være kjekt om det er mye trapper, ellers er et tjuvtriks om man skal bære mye opp mange etasjer at man bærer halve høyden hver, altså at noen bærer f.eks opp til 3. etasje og den andre tar derfra til 5. da unngår man som regel mye melkesyre og kan holde på lengre. Lærte dette trikset av gutta fra IKEA som bar inn kjøkkenet mitt opp fire frogneretasjer og det funker fjell.
 
Topp Bunn