Båter i sjøen

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Noen som skal på messe i helgen?

Faurby 42 ?

XC45 ?

Moody 45 ?

Prøvde å legge inn bilder. Funker ikke.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.027
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
Moody 45 DS
ideell for vårt klima
2 lugars versjon med helisolert skrog
IMO
mvh
Leif

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Hvordan tror du det er å seile en slik båt singlehanded?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Er dessverre forhindret ( arbeidets velsignelse :p :-\ ) fra å delta på denne messen. :'(

Men båt tenker man jo alltid på. Denne her er jo ofseleg fristende. :D Det er kun et spørsmål om å få en telefon fra Hamar. ;D

Conrad Classic 58

Denne her er noe mindre men økonomisk innenfor rekkevidde. Fordelen er lavt forbruk, ca 1liter pr nm, og så slipper man å seile på skrå som seilbåter gjør. Og da er det jo en teoretisk mulighet at man får med fruen også.

Linssen Grand Sturdy 40,9

Vedlegg

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:
Spiralis skrev:
Conrad Classic 58
Da går jeg ut fra at du har de nødvendige papirer for fartøy over 15 meter? 8)
Det regner jeg med lar seg ordne hvis bare pengene til innkjøp kommer. ;) Ikke svenskelapp for det blir det jo bare pallespikring av. :eek: Vet ikke hvordan det er i Polen men verftet er sikkert behjelpelig. D5L krever jo dokumentert "fartstid", og der ble reglene forandret slik at min båt ble for liten til å telle med. :mad: Alternativet er kurs i UK for å ta RYA Yachtmaster Ocean. Den får man etter teoretisk og praktisk prøve, og kravet til erfaring er minimum 2000 NM egen navigasjon. Det lar seg ordne. Hvis ikke jeg får konvertert Yachtmaster til norsk papir går det jo an å registrere båten i UK og seile under Red Ensign. ::) Man behøver jo ikke ha den i Norsk Nasjonalt Register, skjønt det hadde jo vært litt morro å provosere hjemlige sosialister med lystbåt i NIS. ;D ;D ;D ;D

edit:
Jeg har dog Båtførerprøven fra 1974 og SRC/VHF Maritimt VHF sertifikat. Har et Aeromobilt VHF sertifikat også, hvis bølgene blir veeeldig høye?! ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg skaffet meg et D5LA her i fjor. Det kostet rundt 12-14 båtpenger. Nå ønsker jeg meg sekstant i julegave. ;D
Praktisk prøve avla jeg på en gammel 70 fots frakteskute, så har du bruk for en skipper med sekstant, .............. 8)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:
Jeg skaffet meg et D5LA her i fjor. Det kostet rundt 12-14 båtpenger. Nå ønsker jeg meg sekstant i julegave. ;D
Praktisk prøve avla jeg på en gammel 70 fots frakteskute, så har du bruk for en skipper med sekstant, .............. 8)
Ordentlig sekstant i metall ( messing :D ) i en mahognykasse står øverst på min ønskeliste også. De har faktisk fine sekstanter, til humane priser, hos Nautisk Forlag. Husker ikke gateadressen, men butikken ligger i en sidegate til Skippergata nær Hotell Bastion.

Topp Bunn